2024-10-08, 18:37
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
Att en man som pekas ut som ledare för den kriminella mc-klubben Comanches var gäst på Sverigedemokraternas partiledare Jimmie Åkessons bröllop är inte ett problem för Tidösamarbetets arbete mot gängkriminalitet, säger justitieminister Gunnar Strömmer.
https://sverigesradio.se/artikel/strommer-om-akessons-brollopsgast-inte-ett-problem-for-tidosamarbetet

Tuffe-Uffe gömde sig som brukligt och skickade ut batongfarfar som vanligt.

Ja då är det bara för SD att fortsätta gulla med de gängkriminella.
Citera
2024-10-08, 18:38
Medlem
Youfuckingbitchs avatar
SD är väldigt tydligt det parti som har flest konstiga saker för sig.
Är det inte knark är det nazism. Är det inte nazism är det trollfabriker. Är det inte trollfabriker är det gängkriminella. Osv osv.
Braaaa
Citera
2024-10-08, 18:40
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ayatolle
Det mest pinsamt genanta i detta är att Jimmie Nolla Vekling Åkesson trodde att han skulle vara tuff genom att bjuda in en lika stor gängprofil som pojken själv. Löjligt.

Jag har faktiskt tänkt lite grann i precis samma banor som du gör just nu. Att, jag är säker på Åkesson tycker det här är superhäftigt att få umgås med även kriminella. Att han är en av de där riktigt hårda.

Med tanke på hur han själv var i skolan. Så får han kanske sin revansch nu istället. Då var han bara en liten rund tjockis med glasögon och nu är han. Den stora ledaren för Sverigedemokraterna och de gängkriminellas skyddshelgon.

Ganska bisarrt faktiskt att inte SVT vågat ta upp det.. Som någon nämnde här i tråden.
Citera
2024-10-08, 18:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ursprungligen
Tuffe-Uffe gömde sig som brukligt och skickade ut batongfarfar som vanligt.

Ja då är det bara för SD att fortsätta gulla med de gängkriminella.

Och vänstern får dra igång gangsterrap och heila.
Citera
2024-10-08, 18:46
Bannlyst
Hela VPK består halv/Helkriminell element. Så gnäller man att den lokal MC klubben är på hans fest. Rensa ut hos VPK packet först innan man gnäller på SD.
Citera
2024-10-08, 18:53
Medlem
Parallellt med sina uppdrag inom Kristdemokraterna är Benny Strandberg medlem i mc-klubben Conquest MC, som beskriver sig själva som ”kristna mc-entusiaster”. Men enligt norsk polis styrs Conquest MC av Hells Angels.
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/halland/kd-topp-har-kopplingar-till-mc-gang-var-pa-fest-med-hells-angels

Den gången blev det ingen debatt
Citera
2024-10-08, 18:54
Medlem
GreenBastards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Polisen.Kreml
Seriösa medier har lagt ner eftersom det är en tidningsanka. Åkesson är inte kopplad till någon gängkriminalitet även om sosseriets trollfabriker vevar halvt ihjäl sig och sprider desinformation.

Det handlade inte om att Åkesson var inblandad i gängkriminalitet det handlar om att han bjuder gängkriminella på sitt bröllop och sedan påstå att de är ytligt bekanta när det finns flera bevis på att de varit på partyn ihop flera gånger. Det går inte att bedriva en politik där man vill att skicka hem familjer för att några i familjen inte följer lagen, för att sedan hänga med gängkriminella själv. Och nej det P3 gör på sina galor är inte bättre om du nu ska dra upp vänsterkortet.
Citera
2024-10-08, 18:57
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Bevisatsmartast
Jag har faktiskt tänkt lite grann i precis samma banor som du gör just nu. Att, jag är säker på Åkesson tycker det här är superhäftigt att få umgås med även kriminella. Att han är en av de där riktigt hårda.

Med tanke på hur han själv var i skolan. Så får han kanske sin revansch nu istället. Då var han bara en liten rund tjockis med glasögon och nu är han. Den stora ledaren för Sverigedemokraterna och de gängkriminellas skyddshelgon.

Ganska bisarrt faktiskt att inte SVT vågat ta upp det.. Som någon nämnde här i tråden.
Ja jag kan väl bara upprepa mig med att säga samma sak igen. Åkesson visste men tyckte att det var tufft. Sverige har tyvärr fått in värsta whitea trashet och packet i riksdagen.

Deras svek kommer aldrig någonsin glömmas. Åkesson borde ha fotboja på sig. Vissa föregående kommentarer har jag skrivit lite satiriskt skämtsamt men jag skojar inte.

Jag hatar SD och Jimmie. Läs igen. HATAR!
Citera
2024-10-08, 18:58
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
Att en man som pekas ut som ledare för den kriminella mc-klubben Comanches var gäst på Sverigedemokraternas partiledare Jimmie Åkessons bröllop är inte ett problem för Tidösamarbetets arbete mot gängkriminalitet, säger justitieminister Gunnar Strömmer.
https://sverigesradio.se/artikel/strommer-om-akessons-brollopsgast-inte-ett-problem-for-tidosamarbetet

hahaha

Är det så Strömmer gör sin expert bedömning så börjar jag förstå varför det händer så lite inom kriminalpolitiken
De där politikerna och våra ministrar är det så här de ser på gängen alltså?

Nu är ju Strömmer en idiot ändå men detta uttalande var nog det värsta hittills. Tycker Strömmer kunde tagit lite tid på sig och läst på vad det är för gäng Åkesson rör sig ihop med. Sedan kunde Strömmer be de anhöriga till drabbade om ursäkt för sitt oerhört klantiga uttalande.

Vad sänder det här för signaler till samhället?
Det är okej umgås med gängkriminella bara de är vita, bögar och bär skinnväst?
Citera
2024-10-08, 19:01
Medlem
Citat:
Gängledaren på bröllopet är bara toppen på sopberget

Det kan framstå som att SD-politikerna med band till Hells Angels sitter på harmlösa poster i lokalpolitiken. Men i själva verket hanterar de frågor – utskänkningstillstånd, avfallshantering, markexploatering – som i forskningen pekas ut som särskilt sårbara för infiltration och påtryckningar från kriminella nätverk.
https://www.expressen.se/ledare/gangledaren-pa-brollopet-ar-bara-toppen-pa-sopberget/

Vad i helvete är det folk har röstat på? Skandalen växer och snart är den grovt organiserade brottsligheten ministrar.
Citera
2024-10-08, 19:06
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Browser
https://www.expressen.se/ledare/gangledaren-pa-brollopet-ar-bara-toppen-pa-sopberget/

Vad i helvete är det folk har röstat på? Skandalen växer och snart är den grovt organiserade brottsligheten ministrar.

Men det var precis exakt så här, den riktiga maffian. Började nere i Italien och även i andra länder.

Jag kan inte förstå att det inte är Media verkligen hugga med på det här, för det här är ju faktiskt verkligen riktigt jäkla allvarligt. Att de låter Åkesson glida undan från en sån här grej när han faktiskt i princip egentligen skulle sitta. Inlåst just nu och under förhör.

Det är faktiskt en riktig rättsskandal. Men då är det väl okej att jag också börjar på lite fiffel. Lagboken säger ändå att inför lagen är vi alla lika så då kan jag också hålla på med lite jäkelskap?
Citera
2024-10-08, 19:12
Medlem
Svartskäggs avatar
Jag förstår inte varför folk (journalister?) blir så upprörda över sånt här. Det låter inte orimligt att Jimmie inte visste att han var kriminell. Han var väl inte dömd och kriminella går väl inte runt och berättar för alla sina bekanta att de är kriminella?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in