2024-10-08, 12:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flundran90
Ok, Rhode island-liknande sås då, googla norsk kebab och kolla bilderna föresten.
Varför ska jag googla? Vad ska jag googla på?

Det är du som påstår att norska kebaber serveras med Rhode island. Inte jag.
Citera
2024-10-08, 12:50
Medlem
Flundran90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stiffinger
Varför ska jag googla? Vad ska jag googla på?

Det är du som påstår att norska kebaber serveras med Rhode island. Inte jag.
Okok, klart slut. Där har du definitiva bevis iallafall. Ha det fint!
Citera
2024-10-08, 12:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flundran90
Okok, klart slut. Där har du definitiva bevis iallafall. Ha det fint!
Missade totalt beviset. Kan du länka menyn till den restaurangen igen, tack.
Citera
2024-10-08, 12:52
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Battreanmig.
Det är väll typ ingen i mellanöstern som äter fläskfile.
Inte ens de fattiga gaza krigsoffren gör det.
Bara här i Europa man gör det
Nej, det äts ju absolut inget fläsk alls i Amerika, Asien, Afrika och Australien. Nejdå.
Citera
2024-10-08, 13:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvenHelsing
Nej, det äts ju absolut inget fläsk alls i Amerika, Asien, Afrika och Australien. Nejdå.

Infödingarna i djungeln vad äter dem? Amazonas?

Kan hålla med diskussion om gyros.
Det är oftast fläskkarre på de finare ställen, eller slaktrester ute i bygden.

Muslimer finns det snart inte gott om på kebabställerna ute i landet pga griskött!
Senast redigerad av Battreanmig. 2024-10-08 kl. 13:03.
Citera
2024-10-08, 13:06
Medlem
wes420s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Coldinc
Din lilla päckel! Får man inte testa något att se om man gillar det ? Alla är inte Google som dig som vet allt och kan allt din lilla pönt.
Du frågade och fick svar, det kunde du inte ta utan att projicera ditt självhat.

Du skriver att du testade för att se om du gillade det, det gjorde du inte vad det verkar, då startar du en tråd på flashback för att trycka till de som gillar det. Vilken stor, stark men framförallt stabil man du verkar vara.

Köper man halv- och helfabrikat så är man inte ute efter varesig näring eller smak kan jag tänka.
Citera
2024-10-08, 13:08
Medlem
Min lokala pizzeria brukar fråga vad man vill ha och jag har såklart testat båda när jag har beställt kebabrulle. Fläsk är, något förvånande, helt klart godast. Viktigt är också god sås och en rejäl laddning rödkål i rullen.
Citera
2024-10-08, 13:13
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Din-Granne
Gyros är gott, det är dock gjort på fläskkarre, antagligen det ts syftar på då fläskfile knappt har något fett.

Väldigt vanligt i Mellaneuropa och Östeuropa, alltså liknande "gyros" men heter olika på olika språk. Oftast fläskdetaljer man har grillat som påminner om "kebab".
Senast redigerad av kraftfoder 2024-10-08 kl. 13:15.
Citera
2024-10-08, 13:17
Avslutad
Citat:
Infödingarna i djungeln vad äter dem? Amazonas?

Kan hålla med diskussion om gyros. Det är oftast fläskkarre på de finare ställen, eller slaktrester ute i bygdern.
Du vill motbevisa att folk äter fläsk i alla världsdelar genom att hänvisa till en pytteliten del av befolkningen som inte gör det? Check...

Sen ligger visserligen Europa i topp, men det finns ett flertal asiatiska länder som ligger över USA, som ligger relativt högt. Kina och Korea ligger över de flesta europeiska länderna. Det är också åtminstone 40 icke-europeiska länder där medelkonsumtionen per capita är över 10kg per år.
Citera
2024-10-08, 13:26
Medlem
Låter som ett onödigt försök att lyxa till gyros, fläskfilé är för magert. Fö är gyros överlägset kebab, grillad fläsk smakar mer än nötkött.
Citera
2024-10-08, 13:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvenHelsing
Du vill motbevisa att folk äter fläsk i alla världsdelar genom att hänvisa till en pytteliten del av befolkningen som inte gör det? Check...

Sen ligger visserligen Europa i topp, men det finns ett flertal asiatiska länder som ligger över USA, som ligger relativt högt. Kina och Korea ligger över de flesta europeiska länderna. Det är också åtminstone 40 icke-europeiska länder där medelkonsumtionen per capita är över 10kg per år.

Aldrig varit i Afrika, Sydamerika eller länder som typ Kina och Indien så vet därför inte om man äter fläsk i dem länderna.
Citera
2024-10-08, 13:49
Avslutad
Citat:
Aldrig varit i Afrika, Sydamerika eller länder som typ Kina och Indien så vet därför inte om man äter fläsk i dem länderna.
Så om du inte har en aning, varför säger du då att det bara är i Europa man äter fläsk?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in