2024-10-08, 02:00
Medlem
Vem fan köper detta skräp? Svenskar som saknar smaklökar ? Kryddat med grillkrydda ? Mer fett än kött. Första och sista.gången jag köper denna produkt. Även arabens a.k.a wannabe svenskens kebab Schysst käk smakar bättre.
Citera
2024-10-08, 02:03
Medlem
inte gör muslimen det!
Citera
2024-10-08, 02:21
Medlem
Det är väll typ ingen i mellanöstern som äter fläskfile.
Inte ens de fattiga gaza krigsoffren gör det.
Bara här i Europa man gör det
Citera
2024-10-08, 02:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Battreanmig.
Det är väll typ ingen i mellanöstern som äter fläskfile.
Inte ens de fattiga gaza krigsoffren gör det.
Bara här i Europa man gör det
Är du på riktigt?
1: Det finns kristna i mellanöstern som absolut äter fläsk.
2: Det äts fläsk i hela världen, inte bara i Europa.
Citera
2024-10-08, 03:00
Medlem
Gyros är gott, det är dock gjort på fläskkarre, antagligen det ts syftar på då fläskfile knappt har något fett.
Citera
2024-10-08, 03:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tedshiro
Är du på riktigt?

Helt riktig är väll ingen?

1: Det finns kristna i mellanöstern som absolut äter fläsk.

Hur tror du det är möjligt med islam huset bredvid?
Dra inte alla över en kam bara för att det finns några kristna där.

2: Det äts fläsk i hela världen, inte bara i Europa.

Ja vårt förlovade land Amerika där äts säkert också fläsk.

Liten man är jämfört med USA.
Citera
2024-10-08, 03:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Battreanmig.
Liten man är jämfört med USA.
Du är ju så snurrig, okunnig och otydlig att det är helt lönlöst att ens försöka.
Citera
2024-10-08, 03:13
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Coldinc
Vem fan köper detta skräp? Svenskar som saknar smaklökar ? Kryddat med grillkrydda ? Mer fett än kött. Första och sista.gången jag köper denna produkt. Även arabens a.k.a wannabe svenskens kebab Schysst käk smakar bättre.

Lokal krog har det och det smakar mycket bra.

Har ätit sämre kebaber sedan 80-talet.
Citera
2024-10-08, 03:14
Medlem
Hade man börjat servera fläsk hamburgare, fläsk stek, fläsk på thanksgiving? Nä skulle inte tro det.
Däremot bacon äter dem. Biff är populärt.

Ont.

Vart såg du denna kryddade fläskfile?
Citera
2024-10-08, 03:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Coldinc
Du har nog ätit (grekisk) gyros, inte kebab. Men rätterna påminner mycket om varandra, inte minst gällande hur de serveras. Gyros är ofta gjort på skivor av fläskkarré som man staplar på varandra på spett, kryddor emellan. Sedan grillas spettet precis som kebab. Eller som det vi i Sverige brukar kalla kebab.

Tyvärr är ofta gyros översaltade, och det tycker jag som gillar salt. Men på ett bra ställe så är det riktigt gott. Det är ganska enkelt för restauranger att göra egna gyrosspett, så kvaliteten kan skilja sig rejält. Som alltid när det gäller snabbmat och gatumat, välj stället med längst kö.
Citera
2024-10-08, 03:47
Avslutad
Jag föredrar gyros framför kebab. Fett bär smak och gyros är saftigare. Av samma skäl föredrar jag blandfärs framför nötfärs i hamburgare. Nöt blir så förbannat jävla torrt och särskilt om man smashar det (vilket senaste åren varit den stora trenden bland fjantarna). Fett bär smak. Utan fett, mindre smak.
Citera
2024-10-08, 03:48
Medlem
auruns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stiffinger
Du har nog ätit (grekisk) gyros, inte kebab. Men rätterna påminner mycket om varandra, inte minst gällande hur de serveras. Gyros är ofta gjort på skivor av fläskkarré som man staplar på varandra på spett, kryddor emellan. Sedan grillas spettet precis som kebab. Eller som det vi i Sverige brukar kalla kebab.

Tyvärr är ofta gyros översaltade, och det tycker jag som gillar salt. Men på ett bra ställe så är det riktigt gott. Det är ganska enkelt för restauranger att göra egna gyrosspett, så kvaliteten kan skilja sig rejält. Som alltid när det gäller snabbmat och gatumat, välj stället med längst kö.
Gyros är kebab
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in