2024-10-08, 00:41
Medlem
uffepuffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Samlade frimärken? Robert Hedarv har tillstått, att han kört för fort och fått bötestraff för "ett företag där vi gick i konkurs och man inte hittade vissa kvitton som kunde styrka inköp" (Aftonbladet) vilket enl. dig och andra belägger att han är kriminell/gängkriminell/livsstilskriminell m.m.
Exakt!

Och Al Capone blev ju bara dömd för skattebrott så han måste varit en svärmorsdröm även han!
Citera
2024-10-08, 00:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flashsmash
Det är lugnt, jag är ingen hittepå - utan på riktigt. Haha :-D

Jimmie Åkessons kopplingar privat, oavsett om han kände till det, eller inte, är helt oväsentliga. Det viktiga är hur han sköter sig rent professionellt politiskt och där har du nog inte så mycket att komma med.
Jag vägrar ha korrupt regim. Jag är för demokrati, men med det sagt, öppna ögonen! Det är en skör värdefull sak som måste vårdas! Rösta in antidemokrati i alla dess former och skepnader är ett brott mot demokrati. Punkt! Det var och är jävligt relevant vilka våra regeringar umgås med. Men det är du inte medveten om. Sånt är livet för politiskt samhällsfrånvända individer. Fortsätt försvara Jimpa. Det blir bra.
Senast redigerad av Ballabulle 2024-10-08 kl. 00:46.
Citera
2024-10-08, 00:43
Medlem
blunteds avatar
Då kan det läggas till en hel del från Sds ledning och vår vice statsminister
https://polisen.se/aktuellt/nyheter/nationell/2024/februari/totalt-62-000-bedoms-aktiva-eller-ha-koppling-till-kriminella-natverk/
Citera
2024-10-08, 00:45
Medlem
Flashsmashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ballabulle
Jag vägrar ha korrupt regim. Jag är för demokrati, men med det sagt, öppna ögonen! Det är en skör värdefull sak som måste vårdas! Rösta in antidemokrati i alla dess former och skepnader är ett brott mot demokrati. Punkt!
Men en regim blir inte korrupt för att en politiker umgås med en medlem, i ett mc gäng, utan att ens veta om det. Hur tänkte du nu?
Citera
2024-10-08, 00:48
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zzzzorrro
Tror du det blir bra för SD-topparna att kopplas till honom och hans organisation oavsett vad?

Är det här verkligen figurer som ska vara ett telefonsamtal bort från regeringskansliet?!

https://youtu.be/bPOPUY88cGQ?si=8guZlp6NLgeHDfBT

Vad fan ALLTSÅ!

Åt helvete med Comanches MC!

SD kan väl skaffa egna västar?
Det kan säkert se snyggt ut i riksdagen.

Jimmie kan vara President!
Citera
2024-10-08, 01:12
Medlem
HugoStieglitzs avatar
Citat:
Samlade frimärken? Robert Hedarv har tillstått, att han kört för fort och fått bötestraff för "ett företag där vi gick i konkurs och man inte hittade vissa kvitton som kunde styrka inköp" (Aftonbladet) vilket enl. dig och andra belägger att han är kriminell/gängkriminell/livsstilskriminell m.m.
Jag bryr mig inte om några kvitton, det är inte det som kritiken handlar om. Han är president för ett av de värsta MC-gängen i Skandinavien, då kvittar det egentligen om han har ett helt tomt brottsregister personligen. Bara att han har den positionen gör honom a priori till en extremt problematisk typ.
Citat:
Ursprungligen postat av SithMaster
Svensk MC-kille, naturligtvis ska det slås på stora trumman. Sverige är skövlat och förnedrat, knappast MC-gäng som orsakat det. Snarare de som blåser upp till storms mot SD i detta läge, som är ansvariga för problematiken samt deras handlers.
MC-gängen har (bland mycket annat) beställs mord där de anlitar barnsoldater. Att alla politiker sedan Palme hade en dålig politik ursäktar inte detta på något sätt.
Citat:
Ursprungligen postat av gratrunkarn
comanches mc vill bara i åka motor cykel vad är problem i det? jimmy kan väl i vara kompis med person som gillar motor?
Det enda problemet är att ditt påstående är direkt felaktigt. Comanches är tungt kriminella - läs på! En dokumentärserie finns här (länk).
De låg t.ex. bakom styckmordet på Kevin Joel Andersen.
Citat:
Jag tror tvärtom. Man har försökt dra ner honom i skiten pga allt möjligt, typ spelberoende.
Citat:
Men en regim blir inte korrupt för att en politiker umgås med en medlem, i ett mc gäng, utan att ens veta om det. Hur tänkte du nu?
Hans spelberoende är helt klart en riskfaktor om han också umgås med gängkriminella. Behöver jag förklara varför eller förstår du det själv?
Citat:
Ursprungligen postat av Agent.Provocateur
Varför är Moderaterna så jävla tysta?! Varför är Hallelujapartiet så jävla tysta?! Har dom skrivit på nån jävla klausul och får inte kritisera SD eller vad är det frågan om?
Ja, se sidan 3 (länk) i Tidöavtalet!
Citat:
Samarbetspartierna bidrar till ett gott samarbetsklimat genom att uppträda med värdighet och tala respektfullt om varandras centrala företrädare.
På sidan 20 står för övrigt en intressant text.
Citat:
Kriminalisering av deltagande i kriminella gäng
Det ska vara straffbart att delta i kriminella gäng. Förslag till grundlagsändringar tas fram för att möjliggöra en kriminalisering av deltagande i, och samröre med, kriminella organisationer. En utvärdering ska ske efter tre år. I väntan på detta ska en översyn och modernisering av de s.k. osjälvständiga brottsformerna för att kunna döma fler gängmedlemmar genomföras. Dessa består av försök, förberedelse, stämpling, medhjälp och anstiftan samt underlåtenhet att avslöja och förhindra brott.
Hedarv hade troligen kunnat dömas till straff enkom för hans kopplingar om Tidölagets politik hade genomförts på det här området.
Citera
2024-10-08, 01:18
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HugoStieglitz
Jag bryr mig inte om några kvitton, det är inte det som kritiken handlar om. Han är president för ett av de värsta MC-gängen i Skandinavien, då kvittar det egentligen om han har ett helt tomt brottsregister personligen. Bara att han har den positionen gör honom a priori till en extremt problematisk typ.

Det MC-gäng, där han enl. Expressen ska vara president för en lokalavdelning, bildades tydligen sommaren (?) 2022 i Danmark. Expressen skriver:

"Comanches MC [har] sedan förra sommaren [sommaren 2023, min kommentar] varit etablerad med medlemmar och avdelningar i Skåne och Västra Götaland. Den svenska verksamheten styrs dock från Danmark – där klubben grundades och är betydligt större än här".

https://www.expressen.se/nyheter/sverige/gangtoppen-robert-hedarv-pa-jimmie-akessons-brollop/
Citera
2024-10-08, 01:23
Medlem
HugoStieglitzs avatar
Citat:
Det MC-gäng, där han enl. Expressen ska vara president för en lokalavdelning, bildades tydligen sommaren (?) 2022 i Danmark. Expressen skriver:

"Comanches MC [har] sedan förra sommaren [sommaren 2023, min kommentar] varit etablerad med medlemmar och avdelningar i Skåne och Västra Götaland. Den svenska verksamheten styrs dock från Danmark – där klubben grundades och är betydligt större än här".

https://www.expressen.se/nyheter/sverige/gangtoppen-robert-hedarv-pa-jimmie-akessons-brollop/
De är en fortsättning på Satudarah, som har hur mycket skit som helst under bältet. Detta har upprepats med källor i tråden flera gånger nu dessutom.

Att lokalavdelningen i Skåne är ny blir en detalj som inte förtar helheten.
Citera
2024-10-08, 01:39
Medlem
Zzzzorrros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HugoStieglitz
MC-gängen har (bland mycket annat) beställs mord där de anlitar barnsoldater. Att alla politiker sedan Palme hade en dålig politik ursäktar inte detta på något sätt.
Det enda problemet är att ditt påstående är direkt felaktigt. Comanches är tungt kriminella - läs på! En dokumentärserie finns här (länk).
De låg t.ex. bakom styckmordet på Kevin Joel Andersen.
Hans spelberoende är helt klart en riskfaktor om han också umgås med gängkriminella. Behöver jag förklara varför eller förstår du det själv?
Ja, se sidan 3 (länk) i Tidöavtalet!

På sidan 20 står för övrigt en intressant text.
Hedarv hade troligen kunnat dömas till straff enkom för hans kopplingar om Tidölagets politik hade genomförts på det här området.

Denna länken får folk som har det svårt pga inflationen:

https://hurawatchtv.to/watch-series/watch-gang-war-comanches-free-113158/1468939

Förstår verkligen inte varför man gör en sådan stor sak av en sådan självklar grej?!

Det är inte Conny på kvarterskrogen och hans umgänge vi pratar om. Utan folk i maktens inre korridorer.

Och ja, det medför ett enormt jävla EXTRA ansvar. Oavsett vilka äventyr som skökan Karlssons snippa vill dra iväg på.

För i helvete! Fixa denna härdsmälta bums!

https://www.theolivepress.es/spain-news/2024/05/05/who-are-the-mc-comanches-the-violent-and-feared-narco-bike-gang-accused-of-running-drugs-from-spains -costa-del-sol-to-the-whole-of-europe/

Ps. Om jag blir hotad eller misshandlad pga mina inlägg och ställningstagande MOT Parasiterna MC, har SD-ledningen ett ansvar kring vad som händer mitt och andra eventuella offers öde?

Vi kommer INTE BACKA UNDAN FRÅN KRIMINELLA SATANS SLÖDDER! ALDRIG I LIVET!
Senast redigerad av Zzzzorrro 2024-10-08 kl. 01:50.
Citera
2024-10-08, 02:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av plingirutan
så här är det. är du missnöjd med situationen i sverige så antingen röstar du vänster eller så röstar du höger och då endast på nordiska motståndsrörelsen. bättre sverigevänner hittar du inte. kristersson och åkesson är bedragare. varför fiskar åkesson röster i norrland när han pissar på dem. kärnan i hans politik är islamofobin. när han hurrar över de som tvingar muslimer på flykt från sina hemländer så får naturligtvis sverige flyktingnotan. angrip problemet inte oskyldiga - rösta vänster eller nmr!
Nmr är ej i riksdagen, tyvärr. Man kan inte vänta 20 år på att de tar sig in heller, bättre rösta på sd om man vill se skillnad asap

Dessutom har nmr mycket svårare att få igenom sin vilja genom samarbete med andra partier än vad SD har då de är mer extrema
Citera
2024-10-08, 02:22
Medlem
cerns avatar
Shit att folk bryr sig om någon gammal sliten avdankad HA-gubbe?

Finns 14-åriga småbabbar som går ut och mördar folk varje helg!
Citera
2024-10-08, 02:50
Medlem
Helt seriöst. Vem bryr sig? Kevin Bacon-syndromet. Jag känner oxå dumma människor. Det gör inte mig olämplig till mitt jobb, vara en pappa eller bara går runt på en svensk gata. Ingen är skrupelfri.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in