Citat:
Ursprungligen postat av
Meiji
Samlade frimärken? Robert Hedarv har tillstått, att han kört för fort och fått bötestraff för "ett företag där vi gick i konkurs och man inte hittade vissa kvitton som kunde styrka inköp" (Aftonbladet) vilket enl. dig och andra belägger att han är kriminell/gängkriminell/livsstilskriminell m.m.
Jag bryr mig inte om några kvitton, det är inte det som kritiken handlar om.
Han är president för ett av de värsta MC-gängen i Skandinavien, då kvittar det egentligen om han har ett helt tomt brottsregister personligen. Bara att han har den positionen gör honom
a priori till en extremt problematisk typ.
Citat:
Ursprungligen postat av
SithMaster
Svensk MC-kille, naturligtvis ska det slås på stora trumman. Sverige är skövlat och förnedrat, knappast MC-gäng som orsakat det. Snarare de som blåser upp till storms mot SD i detta läge, som är ansvariga för problematiken samt deras handlers.
MC-gängen har (bland mycket annat) beställs mord där de anlitar barnsoldater. Att alla politiker sedan Palme hade en dålig politik ursäktar inte detta på något sätt.
Citat:
Ursprungligen postat av
gratrunkarn
comanches mc vill bara i åka motor cykel vad är problem i det? jimmy kan väl i vara kompis med person som gillar motor?
Det enda problemet är att ditt påstående är direkt felaktigt. Comanches är tungt kriminella - läs på! En dokumentärserie finns här (
länk).
De låg t.ex. bakom styckmordet på Kevin Joel Andersen.
Citat:
Ursprungligen postat av
Flashsmash
Jag tror tvärtom. Man har försökt dra ner honom i skiten pga allt möjligt, typ spelberoende.
Citat:
Ursprungligen postat av
Flashsmash
Men en regim blir inte korrupt för att en politiker umgås med en medlem, i ett mc gäng, utan att ens veta om det. Hur tänkte du nu?
Hans spelberoende är helt klart en riskfaktor om han också umgås med gängkriminella. Behöver jag förklara varför eller förstår du det själv?
Citat:
Ursprungligen postat av
Agent.Provocateur
Varför är Moderaterna så jävla tysta?! Varför är Hallelujapartiet så jävla tysta?! Har dom skrivit på nån jävla klausul och får inte kritisera SD eller vad är det frågan om?
Ja, se sidan 3 (
länk) i Tidöavtalet!
Citat:
Samarbetspartierna bidrar till ett gott samarbetsklimat genom att uppträda med värdighet och tala respektfullt om varandras centrala företrädare.
På sidan 20 står för övrigt en intressant text.
Citat:
Kriminalisering av deltagande i kriminella gäng
Det ska vara straffbart att delta i kriminella gäng. Förslag till grundlagsändringar tas fram för att möjliggöra en kriminalisering av deltagande i, och samröre med, kriminella organisationer. En utvärdering ska ske efter tre år. I väntan på detta ska en översyn och modernisering av de s.k. osjälvständiga brottsformerna för att kunna döma fler gängmedlemmar genomföras. Dessa består av försök, förberedelse, stämpling, medhjälp och anstiftan samt underlåtenhet att avslöja och förhindra brott.
Hedarv hade troligen kunnat dömas till straff enkom för hans kopplingar om Tidölagets politik hade genomförts på det här området.