2024-10-07, 23:44
Medlem
leckerleles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BorduriskOfficer
Jag röstar på SD och har svårt att tänka mig nåt annat parti, men sån här vill jag inte se. Och allt snack om ”Men sossarna då….” håller inte, jag har högre förväntningar på SD än på de andra.

Kanske dags att ledarskiktet ställer sina platser till förfogande och låter ett gäng nya och fräscha ta över…? Nej ingen partiledare är oersättlig, vi lever i en demokrati, inte en kommunistdiktatur. Tobias Andersson, Bäckström, Stegrud, Weimers osv ger bra intryck, finns många som borde fram ännu mer.

Sist men inte minst måste SD-toppen komma ihåg att det är alla ideella krafter ute i kommunerna som bär upp partiet. Skiten där uppe sipprar ner till fotfolket. SD behöver en rejäl intern revolt.

Spot on, min vän! Du sa det jag tänkte, och tycker.

Lägger till en Edit: Ser gärna en ny partiledare, som du säger, som är lite fräscha, än att Åkesson tar med sig partiet till avgrunden. Rensa upp nu bland fåntrattarna.
Senast redigerad av leckerlele 2024-10-07 kl. 23:48.
Citera
2024-10-07, 23:45
Medlem
HugoStieglitzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guldvask
2010-2011 ja och han blev utkastad därifrån. På den tiden umgicks de inte. Ska man frysa ut alla personer som har ett dåligt förflutet?
Han slutade inte där och då. SD fick information om att han var grovt belastad, men partiet valde att blunda för det.
Citat:
Ursprungligen postat av Flashsmash
Har Jimmie Åkesson tillhört Bandidos? Eller överdriver du kanske likt Expo alltid gör nu?
Åkessons polare/väns vän är högt uppsatt MC-gängledare.
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Ok, men han var med på ett bröllop... Det är för f-n inte han som sköter SD:s politik. Och det är det enda viktiga i det här sammanhanget.
Att han ens är så nära Åkesson öppnar för spekulationer om handel med tjänster och gentjänster. Som sagt så är dessutom Åkesson dessutom spelberoende, vilket är ytterligare en ingång för hur han kan bli utpressad.
Citat:
Ursprungligen postat av Guldvask
Ta tre djupa andetag nu och ge mig länk på alla avrättningar han har sysslat med hos Comanches. Fixa länk och fakta så tar vi det därifrån din tomte.
Det finns en dokumentärserie om du är intresserad.
https://tv.apple.com/se/show/gang-war---comanches/umc.cmc.1jm4xst0uuv3yh0gcnlma761y?l=en-GB
Senast redigerad av HugoStieglitz 2024-10-08 kl. 00:41.
Citera
2024-10-07, 23:46
Medlem
RebuildSwedens avatar
Det är ju en partiledardebatt i Agenda nu på söndag. Jag undrar hur det kommer att gå för Åkesson, blir nog svårt för SD att diskutera gängkriminalitet ett tag framöver.
Citera
2024-10-07, 23:47
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Anktalare
Nu har det uppdagats att Jimmy Åkesson, ledare för Sveriges näst största parti umgås med gängkriminella på privata tillställningar. Mycket problematiskt, borde han avsättas/avgå?

Hade något annan partiledare för de andra partierna avslöjats med något sådant här hade de blivit avsatta på sekunden. Varför är det okej inom SD?

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/vgw0bj/jimmie-akessons-koppling-till-mc-presidenten-tight-med-familjen-i-manga-ar

Tänk er samma bild fast med Ulf Kristersson, som tar selfies med gängkriminella.

Svensk MC-kille? Trams att SD har med kriminella att göra, lös nationens verkliga problem istället.
Citera
2024-10-07, 23:47
Medlem
Flashsmashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ballabulle
Jaaa. Håller fullständigt med. Det sorgliga är att vi lever i ett samhälle där influenser är ett ”yrke”. En brunråtta röstas in i våran regering. Och alla tycker att det är väll ok? Va faan? Steget jimmyfittan tog nu är det bästa jag skådat! Han visar vart hans sympatier står, om någon efterbliven råkat missa…. Usch!
Hans åsikter är väl mest bara socialdemokratiska, innan det partiets åsikter kraschade helt. Men du kanske också tycker att Tage Erlander var en "brunråtta"? Ja, förmodligen, men det säger nog mest något om dig själv och dina åsikter.
Citera
2024-10-07, 23:49
Medlem
Flashsmashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SithMaster
Svensk MC-kille? Trams att SD har med kriminella att göra, lös nationens verkliga problem istället.
Expo vill ändra fokus på att deras politik har lett till ett skitsamhälle.
Citera
2024-10-07, 23:49
Medlem
gratrunkarns avatar
om jimmy umgås med någon är han sann demokrat jimmy har koll han skulle i aldrig låta i sig vara i runt någon som inte i var rigtig demokrat jimmy är i ledare för regering och svergie DEMOKRATERNA tycker man måste förstå att han aldrig skullat umgås med bus om han i inte visste om i han inte i var demokrat fagtisk tycka det känns väldigt myckat som pk media vill jaga jimmy bara för att fagtisk
Citera
2024-10-07, 23:50
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zzzzorrro
Comanches MC är alltså en hybrid mix av traditionella 1 %s MCgäng och de nya babbegängen.

Det är så långt borta från gamla ha man kan komma.

Även om dom också ställt till med massa elände för vanligt folk. Hur ni kan ta sådant slödder i försvar gör mig mållös och lite smått rasande faktiskt.

OK. jag tror dig. Bara undrade varför Bandidos inte ville ha honom.
Citera
2024-10-07, 23:50
Medlem
gratrunkarns avatar
Citat:

EKSAKT jimmy är bara i kompis men alla i msm vill göra stök pga "motorcykel"
Citera
2024-10-07, 23:52
Medlem
blunteds avatar
Citat:
President för ett av dom grövsta kriminella nätverken är väl att sopa det under mattan med benämningen MC-Kille? 🤓
Citera
2024-10-07, 23:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ballabulle
Jaaa. Håller fullständigt med. Det sorgliga är att vi lever i ett samhälle där influenser är ett ”yrke”. En brunråtta röstas in i våran regering. Och alla tycker att det är väll ok? Va faan? Steget jimmyfittan tog nu är det bästa jag skådat! Han visar vart hans sympatier står, om någon efterbliven råkat missa…. Usch!

Sympatiserade tidigare med SD, men det var då det.
Idag är SD precis likadan skit som övriga riksdagspartier, så det är ingen skillnad.
Hoppas verkligen det snart kommer ett verkligt sant nationalistiskt parti i Sverige!
Citera
2024-10-07, 23:53
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HugoStieglitz
Tror du att Hedarv satt och samlade på frimärken under de här åren mellan att han blev utslängd ur ett MC-gäng (då det är belagt att han var kriminell) och fram till att han blev president (nu när det definitivt är belagt att han är kriminell)?

Samlade frimärken? Robert Hedarv har tillstått, att han kört för fort och fått bötestraff för "ett företag där vi gick i konkurs och man inte hittade vissa kvitton som kunde styrka inköp" (Aftonbladet) vilket enl. dig och andra belägger att han är kriminell/gängkriminell/livsstilskriminell m.m.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in