2024-10-07, 21:33
Medlem
Jag gillar Jimmie för det han gjort.. Men denna gången har nog skitit i det blåa skåpet… Nu är han illa ute…
Citera
2024-10-07, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji

Det är väl därtill oklart, om Robert Hedarv kan klassas som "gängkriminell" före sommaren 2023.

.

Citat:
Mannen som besökte Jimmie Åkessons bröllop har en lång historik inom den kriminella mc-miljön.

Ola Fredriksson, tidigare polis och expert hos Acta Publica, har följt mc-gängens utveckling under 30 år och är väl bekant med mannens bakgrund.

– Han var med i Bandidos Malmö när de fanns, han har varit kopplad till Rock Machine MC som också är en klubb i enprocents-miljön. Han har även varit medlem i La Familia.

– När han blev kontrollerad av polis under tiden i La Familia gjorde man bedömningen att han hade en internationellt högt uppsatt position i klubben. Så det är en person som varit engagerad i den här miljön under en längre period.
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/p...skt-inflytande

Finns inget oklart med Hedarv
Citera
2024-10-07, 21:34
Citat:
Ursprungligen postat av populopidus
Jimmie måste naturligtvis avgå. Helt oacceptabelt.

Jag självklart måste han det om det finns någon slags rättvisa i det här landet om vi ska på något sätt föreställa en demokrati och en rättsstat så finns det inget annat att han avgår.

Sedan ska det startas en brottsutredning om hans bristande vandel.
Sedan får han söka medborgarskap i valfritt land. Men ut för helvete med han ur landet!!

Så många som har blivit lidande som många oskyldiga människor som har blivit utsatta för sprängningar och skjutningar och dessutom är ihjälskjutna av gängkriminella. Och så sitter denna förbannade feta hycklaren i riksdagen. Och spelar upprörd när han själv har umgåtts med dem sedan 2016.

Polisen hallå??? Är ni vakna?
Vi har en gripen här för bristande vandel. Var god kör han till gränsen. Hans familj också. För det var väl det de i SD ville också?
Citera
2024-10-07, 21:35
Så en vän till en vän till en vän är kriminell.

Och media får det till att åkesson umgås med gängkriminella på daglig basis..

Det är som att säga att jag umgås med The Rock för att han bodde på samma hotell som mig 2008..
Citera
2024-10-07, 21:36
Medlem
NoraKuzmas avatar
Äntligen var såssarna nere för räkning och nere på knä och så nära knock-out....5....6...7.....och räddade av gong-gongen ding ding ding....i sista sekunden....i tolfte ronden..

Skandalen med svindellotteriet var på väg och knäcka hela såsserörelsen....

Då jävlar ser WT-jimmie till att bjuda gängkriminella till bröllopet sitt.

Han lyckas fan i mej att sätta krokben för sig själv gång på gång.

Fet, speltorsk, pillertorsk och nu polar han med kriminella MC-ledare.

Bra jobbat Jimmie. Jävligt bra jobbat.
Citera
2024-10-07, 21:38
Medlem
Adidass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrunkenZealot
Fast du kan ju inte termologin alls. Med gängmedlemmar avses kriminella nätverk av invandrare.

MC gäng är en annan sak.

Jag har hört mycket smörja i mina dagar från SD svin när de försöker förklara bort SDs ständiga klavertramp men det här tar nog priset. Man måste alltså vara invandrare för att falla under kategorin gängmedlem, även om man är medlem (ledare!) i ett kriminellt MC gäng.

Gäller detta andra brott också? Måste man vara invandrare för att klassas som pedofil? Våldtäktsman? Vilka brott kan begås av både invandrare och svenskar? Spännande det här ser fram emot ditt svar
Citera
Men det är ju något som luktar gammal gås med det hela eller hur?

Jag menar åkesson vet med 110% säkerhet att gästerna kommer granskas..

Så varför lät han en komlos kompis som är kriminell vistas där?

En död jävla uggla ligger begraven.
Det luktar skunk och bäver på samma gång.

Det är som att bjuda hem polisen och lägga lite heroin på bordet innan dom kommer. nDet gör man helt enkelt inte
Citera
Medlem
percolas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av teflondon.
Vilken jäkla tomte den där Åkesson visade sig vara. Hur fan kan man basera hela sin politiska existens på ”hårdare tag mot gängen” och sedan umgås med en gängledare med ett gediget brottsregister. Det är banne mig otroligt
Skojar du? Vet du inte hur den politiska samhällsuppfostran såg ut när denne Åkesson växte upp?
Och vet du heller inte hur den "samhällsuppfostran" utnyttjades som av dessa som då växte upp?
Det här, Jimmie Åkesson och hans anhang och hela den generationen, är ju precis det politiska facit av just den tidens politiska samhällsuppfostran?!?
Skojar du, eller?
Citera
Medlem
teflondon.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnlitenUggla
Så en vän till en vän till en vän är kriminell.

Och media får det till att åkesson umgås med gängkriminella på daglig basis..

Det är som att säga att jag umgås med The Rock för att han bodde på samma hotell som mig 2008..

Nej, partiledaren för Sveriges andra största parti umgås privat med grovt kriminella gängledare med stort våldskapital. Låtsas du bara vara dum eller tror du på riktigt på vad du skriver?
Citera
2024-10-07, 21:39
Medlem
Zzzzorrros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browser
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/p...skt-inflytande

Finns inget oklart med Hedarv

Frågan är varför Karlssons f d fruntimmer tycker en livsstilkriminell person är rätt typ att stadga sig med?

Uppenbarligen tycker inte Karlsson att det är ett problem att en gangsterboss lever med och uppfostrar hans barn?

Det vrider sig i magen på mig.

SD har gjort mycket bra senaste åren med sina diverse förslag som senare hittat fäste bland de andra partierna. Nu får dom fixa till detta.

Även ni SD-belackare kan inte komma bort från attett sådant parti behövs just nu i Sverige.
Citera
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pestloppan
Ja, det kan vara så att JÅ redan begriper att han inte kommer att sitta i en regering någon gång och då skiter han i hur hans gärningar kan uppfattas. Han kan helt enkelt ha gett upp redan!

Kan Jessica Stegrud vara aktuell som ny partiledare, tro? Hon ger väl ett (någorlunda) seriöst intryck!

JÅ har väl sin pension säkrad? Egentligen kan JÅ stiga åt sidan.

Är Stegerud en "spermahink" (som man säger internt inom partier) eller är hon på riktigt?

Jag tror inte svaga Tuffe Uffe vågar göra sig ovän med SD. Uffe är alldeles för feg för det. När det gäller honom är det väl "management by X" som gäller och inga face-to-face-möten?
Citera
Medlem
ziggarillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av populopidus
Jimmie måste naturligtvis avgå. Helt oacceptabelt.
Det är en hel hög med politiker i dagsläget som borde avgå. Den som ska stå först i det långa ledet är lottförsäljerskan Andersson.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in