2024-10-07, 17:47
Medlem
Ofta har de 4 st för 100 kr. Smidig lunch på jobbet när man är stressad, främst Karins Lasagne
Citera
2024-10-07, 17:54
Medlem
morgonstjaernans avatar
Lunch att ha med på jobbet ska vara praktiskt och vissa är för lata för att laga mat hemma och ta med resten till jobbet men då fattar jag inte vad de käkar hemma på kvällarna.
Citera
2024-10-07, 18:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av morgonstjaernan
Lunch att ha med på jobbet ska vara praktiskt och vissa är för lata för att laga mat hemma och ta med resten till jobbet men då fattar jag inte vad de käkar hemma på kvällarna.
Man kanske äter upp allt som man lagar på kvällen redan då, eller så tycker man det är trist att ha gårdagens middag som lunch.
Citera
2024-10-07, 18:00
Medlem
Skattmasen08s avatar
Jag äter det hemma ibland, billigare och nyttigare alternativ till hämtmat som jag typ aldrig köper. Favoriten just nu är Dafgårds kalops, två portioner är lagomt. En rätt som jag även gör själv ibland men tar lite tid. Bara köttet ska ju sjuda i 1,5 timme.
Citera
2024-10-07, 18:02
Medlem
morgonstjaernans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stiffinger
Man kanske äter upp allt som man lagar på kvällen redan då, eller så tycker man det är trist att ha gårdagens middag som lunch.
Jag tycker det är tråkigare att äta en frysrätt än gårdagens rester, men båda blir ju en kompromiss för att spara tid och pengar.
Citera
2024-10-07, 18:04
Medlem
Citat:
Jag tycker det är tråkigare att äta en frysrätt än gårdagens rester, men båda blir ju en kompromiss för att spara tid och pengar.
Nu handlar inte tråden specifikt om frysta färdigrätter.

Testa ICA:s kylda raggmunk med stekt fläsk och lingonsylt.
Citera
2024-10-07, 18:07
Medlem
morgonstjaernans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stiffinger
Nu handlar inte tråden specifikt om frysta färdigrätter.

Testa ICA:s kylda raggmunk med stekt fläsk och lingonsylt.
Okej ja kylda rätter kan vara riktigt goda dessutom kostar det inte så mycket om man hittar något med kort bäst före datum om man ändå ska äta det samma dag men det är inget jag staplar kylskåpet fullt utav.
Citera
2024-10-07, 18:08
Medlem
smickras avatar
Hade det tagit lika lång tid att värma en färdigrätt som att laga rätten hade det aldrig varit en affärsidé.
Citera
2024-10-07, 18:09
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av brakfesten009
Brukar mest köpa det när det är extrapris: fyra för en hundring. Men det är praktiskt att ha hemma och kunna ta fram när man inte har lust/tid att laga mat. Prismässigt ligger de bra till om man jämför med vad en lunch numera kostar ute på restaurang.

Jag har juste restaurangmat i frysen i så fall o (dyra) premiumpizzor

Citat:
Ursprungligen postat av neix
Köper inte det själv men det är svårt att laga mat för under 50-60 som är god om man har ett litet hushåll. Makaroner, köttbullar, fett och ketchup och någon grönska går nog på kring 40 att laga själv och det är inte gott. Sen är det enkelt, speciellt till lunch.

Utgår från att du har singelhushåll o då har du rätt - när jag haft det har jag köpt restauranmat o
tagit hem - inte wok - kiosk utan riktig restaurangmat

Citat:
Ursprungligen postat av george.sthlm
Jag tror den stora gruppen är lunch ätare.

En Daffgård eller Felix frysrätt får du för 25 kr, en Gooh låda för 60 kr

Att äta på lunchresturang i Stockholm kostar 120-130 kr

Karins Lasagne ha ha - Lasagne är italienskt o det klarar inte Karin av att laga juste-
men lasagne är malet o gjort på överskottsskitkött som man maler ner o gör till ankdammsfolkföda
istället för hundmat

Det måste man ta om man kräver 2 lagade mål om dan - jag har bara råd med ETT o då
skall det vara riktigt bra o då går även de flesta luncher bort som dessutom är för tidiga.

Men LIDLs pizzor är rätt bra OM MAN FÖRSTÄRKER DOM MED T EX BRESAOLA* O EXTRA TOMAT O
GURKA * men det har väl ni aldrig ätit eller ens vet vad det är
Citera
2024-10-07, 18:09
Medlem
HBTKuks avatar
Brist på intresse/smak kan väl bidra. Okej att förgifta sin egen kropp med dylik skit, men när man serverar barn detta som standardföda är något på tok.

Processad skit som smakar illa, man blir hungrig direkt och det är ungefär en halv portion för en man.
Citera
2024-10-07, 18:11
Medlem
Citat:
Okej ja kylda rätter kan vara riktigt goda dessutom kostar det inte så mycket om man hittar något med kort bäst före datum om man ändå ska äta det samma dag men det är inget jag staplar kylskåpet fullt utav.
Tror de flesta som köper färdigrätter, frysta som kylda, tar dem som lunch på arbetet.

Inte att de staplar dem hemma. Även om det säkert förekommer.

Jag lagar mat på kvällen, och ibland blir det rester som hamnar i en matlåda, ibland blir det en Dafgårds eller en kyld ICA.
Citera
2024-10-07, 18:12
Avslutad
Gissar på att även ungkarlar är en stadig kundgrupp!?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in