Jag kan köpa hem några sånna för att ha hemma i akutlägen när man jobbar över och kommer hem sent, vem fan pallar ställa sig laga mat kl 21:20 en tisdag?
Brukar köpa lasagne alltid safe att ha med sig när man inte orkar stå ut med kollegor på lunch, min sambos matlagningskunskaper är inte mycket att hänga i granen lagar då faktiskt hellre mat själv, men detta stannar mellan oss på FB.
I butik vid lunchtid har jag sett att mekar i vita hantverkarbilar köpa sådana lådor. Grannens make säger att han brukar köpa en när hans hustru är bortrest på jobb och han inte orkar laga mat.
Jag tror inte jag ätit någon sådan här låda i hela livet. Men de verkar vara okej som nödlösning.
Köper inte det själv men det är svårt att laga mat för under 50-60 som är god om man har ett litet hushåll. Makaroner, köttbullar, fett och ketchup och någon grönska går nog på kring 40 att laga själv och det är inte gott. Sen är det enkelt, speciellt till lunch.
En Daffgård eller Felix frysrätt får du för 25 kr, en Gooh låda för 60 kr
Att äta på lunchresturang i Stockholm kostar 120-130 kr
Det är väl 35kr till 40kr idag för en enkel Dafgård? Hos Coop, Ica och Willys? Ca 30kr på Coop ser jag nu. Det är Mannerströms special som går på 35kr och över. Gooh är upp i 72kr.
Jag köper både frysta och butikens egna färdigrätter. Kan laga mat om jag vill. Jag saknar intresse för att laga mat.
Senast redigerad av CyberIngmar 2024-10-07 kl. 17:48.