2024-10-07, 13:17
Medlem
crusades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Jag hade också kunnat begå tabben att under stress stänga in en person med pistol i en snurr tillsammans med andra. Även om man nu tror att det är en leksak, gör man inte så om man inte är stressad, tror ju jag. Utan då får man tanken att vapnet kan vara riktigt och att andra kan befinna sig i snurren, men ofta så får man "hjärnsläpp" och tunnelseende om man agerar snabbt utan rutiner. Sedan kan hon förstås vara "efterbliven " utöver det, det vet jag ingenting om, men i detta läget så hade de flesta oavsett IQ begått misstag.

Hon säger ju att hon stängt in en knivbeväpnad person på samma sätt tidigare och hon visste att glasen är skottsäkra efter ett rån tidigare.
Citera
2024-10-07, 13:18
Medlem
Enligt uppgifter skall gärningsmannen vara en 14-årig Afrikan. Någon som kan bekräfta eller dementera?
Citera
2024-10-07, 13:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crusade
Hon säger ju att hon stängt in en knivbeväpnad person på samma sätt tidigare och hon visste att glasen är skottsäkra efter ett rån tidigare.

Låter som om vi har en mytoman med i spelat som vill få en klapp på axeln
Citera
2024-10-07, 13:21
Medlem
crusades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sexpanelen
Låter som om vi har en mytoman med i spelat som vill få en klapp på axeln

Varför skulle hon ljuga om en sådan sak?
Citera
2024-10-07, 13:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kjome-och-Renvall
Hur kan en sån kille få jobb som säljare i telefonbutik?

Det är ju inte säkert att de som höll i intervju/anställde honom kände till hans bakgrund eller honom överlag. Och även om de tar bakgrundskoll så behöver den inte visa något, de kanske bara kollar för ekobrott exempelvis. (Vill man jobba som vikarie i Göteborgs stad kan du vara dömd för grovt narkotikabrott och fortfarande bli anställd pga dom inte kollar för det)
Citera
2024-10-07, 13:26
Moderator
KomissarieBecks avatar
Mängder av Trams/OT raderat och därtill varningar utdelade. Tråden avser varken invandrarfrågor,samhällsfrågor,politik eller straffrätt Samtliga uppmanas fokusera på ämnet// Moderator
Citera
2024-10-07, 13:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brassar
BO är en känd värsting och ledande knarklangare i Kungsbacka.

Citat:
Ursprungligen postat av CoolGenerator
Har också fått till mig liknande uppgifter

Citat:
Ursprungligen postat av Miaua
Är det kanske han som för något år sedan eller två, körde runt med trimmad moppe och sålde i Kungsbacka? Jag såg honom många gånger i ett bostads område när jag besökte anhöriga. En gång gick jag ut och rekade och då stannade han moppen alldeles intill mig och blängde på mig ett kort tag som han tänkte säga något innan han rivstartade och körde iväg. Jag blev faktiskt rädd och orolig. Jag hade sett hans misstänkta försäljning flera gånger så jag bad den anhörige anmäla. Det hade ju också varit en hel del inbrott i samma område dagtid.

Förmodligen ren bullshit. Han verkar ju inte ha någon koppling till Kungsbacka alls, förutom att han pendlar in och jobbar där. Har han en kriminell koppling så finns den i Mölndal/Göteborg.
Citera
2024-10-07, 13:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av meii
Göteborgsposten
Poliser vaktar vid Sahlgrenska sjukhuset -efter mordförsök.

Vad har denna killen gjort?

Blivit skjuten av ett kriminellt gäng som även sköt mot helt civila räcker nog som motivation för att ha polisen där för personal och hans skull.
Citera
2024-10-07, 14:22
Medlem
Hem_bränts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av itsawrap
Hon trodde ju inte att vapnet var riktigt.

GM var ju en tanig tonåring. Hade hon inte stoppat honom hade han antagligen kommit undan.

Är hon döv då eller, för han hade ju redan tömt halva magasinet när han kom in i snurran, hon riskerade både sitt eget och andra människors liv med sitt idiotiska agerande.
Citera
2024-10-07, 14:25
Medlem
Snyggt jobbat av vittnet.
Citera
2024-10-07, 14:27
Medlem
vet mkt om W land---n har väl inte haft lättaste uppväxten! 2 storebröder o en lillebror. pappan ökänd besökare på haken i mölndal inte förvånad att killen kom snett men han har alltid varit snäll ändå.
Citera
2024-10-07, 14:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av callepenna
vet mkt om W land---n har väl inte haft lättaste uppväxten! 2 storebröder o en lillebror. pappan ökänd besökare på haken i mölndal inte förvånad att killen kom snett men han har alltid varit snäll ändå.

Får hoppas han har en bra mamma då.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in