2024-10-07, 12:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brassar
BO är en känd värsting och ledande knarklangare i Kungsbacka.
Det är svårt att tro med tanke på att du är den första som nämner det samt att han jobbar i butik.
Citera
2024-10-07, 12:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ChubChub
Du har sett en mörkhyad människa i en bil. Dessutom hade människan vett nog att söka ögonkontakt med sina medmänniskor. Låter suspekt!
Ha ha var det där sarkastiskt??!! Det var jag som sökte ögonkontakt med honom då jag kände igen bilen och hans utseende. Jag körde inte så fort där. Han vände bort blicken och körde därifrån. Men detta var inte exakt när skottdramat var utan kanske 2 timmar efteråt. Så det kanske inte alls har med saken att göra. Tror personen kanske parkerat där och gått mellan husen för att se vad som sker på plats. Men det är inte lika vanligt med, mörka, unga personer som kör runt med svarta nya bilar i Kungsbacka som i Göteborg. Så då blir det inte så konstigt att man reagerar. De såg unga ut och den ene såg yngre ut än den andre men jag kan ha fel. Kanske jag själv är så gammal att alla ser ut som ynglingar 🤣🙌
Citera
2024-10-07, 12:39
Medlem
Citat:

Har också fått till mig liknande uppgifter
Citera
2024-10-07, 12:40
Medlem
ICA-muppens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av olleph
de kanske inte går ut med det då det finns en hotbild mot honom kanske?
tyckte bara det var så märkligt från videon när de lastar in han i ambulansen det såg inte ut som att det antingen inte var speciellt allvarligt, ingen agerade så iaf, ingen hade koll på honom och jobbade med honom, eller så var han död men då borde ju den infon inte vara känslig att ge ut om alla anhöriga är underrättade.

Man får inte transportera lik med ambulans, undantaget patient som avlider under färd.
Citera
2024-10-07, 12:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CoolGenerator
Har också fått till mig liknande uppgifter
Är det kanske han som för något år sedan eller två, körde runt med trimmad moppe och sålde i Kungsbacka? Jag såg honom många gånger i ett bostads område när jag besökte anhöriga. En gång gick jag ut och rekade och då stannade han moppen alldeles intill mig och blängde på mig ett kort tag som han tänkte säga något innan han rivstartade och körde iväg. Jag blev faktiskt rädd och orolig. Jag hade sett hans misstänkta försäljning flera gånger så jag bad den anhörige anmäla. Det hade ju också varit en hel del inbrott i samma område dagtid.
Citera
2024-10-07, 12:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ICA-muppen
Man får inte transportera lik med ambulans, undantaget patient som avlider under färd.
Skojar du... om min granne dör så kommer det väl en ambulans å inte en likbil?
Citera
2024-10-07, 12:56
Medlem
Citat:

Ibland gör dom undantag och dödförklarar under ambulansfärd.
Citera
2024-10-07, 12:58
Medlem
Citat:

Hur kan en sån kille få jobb som säljare i telefonbutik?
Citera
2024-10-07, 12:59
Medlem
Citat:
Några länder i Asien kräver visum av svenska besökare. För i deras ögon är Sverige klassat som terroristland.

Vilka länder då? Källa/länk
Citera
2024-10-07, 13:02
Medlem
Snusaren94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kjome-och-Renvall
Hur kan en sån kille få jobb som säljare i telefonbutik?
Han kan ju lika gärna fått detta jobbet innan han "gick med i ett gäng".
Alt. bara döljt allt för arbetsgivaren, tror kanske inte det tas särkilt mycket bakgrundskontroller för att bli försäljare i en 3-butik? Sen är det ju inte säkert att det framkommer vid bakgrundskontroll att han är medverkande i ett gäng.
Citera
2024-10-07, 13:04
Medlem
Citat:
Läste i DN nu att hans tillstånd är stabilt.
Citera
2024-10-07, 13:15
Medlem
Jag hade också kunnat begå tabben att under stress stänga in en person med pistol i en snurr tillsammans med andra. Även om man nu tror att det är en leksak, gör man inte så om man inte är stressad, tror ju jag. Utan då får man tanken att vapnet kan vara riktigt och att andra kan befinna sig i snurren, men ofta så får man "hjärnsläpp" och tunnelseende om man agerar snabbt utan rutiner. Sedan kan hon förstås vara "efterbliven " utöver det, det vet jag ingenting om, men i detta läget så hade de flesta oavsett IQ begått misstag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in