2024-10-07, 12:07
Medlem
HyperboreanCREW-14s avatar
De har nog inte mycket att hämta i Sverige annat än kula eller två, känns som deras glansdagar här är över.

De gör nog bäst i att försvinna till en plats långt bort där de kan smälta in bland andra negrer.
Citera
2024-10-07, 12:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hehehe5
Någon på flashback har nämnt att Talang lämnat gatan efter hans muck.
Shobres bror (City) häktades ju med Shobre i Spanien 2020 och sedan dess har man inte hört något
Ja, min bild också. Har själv återupprepat detta kring Talang efter att ha hört det på FlashBack men vet naturligtvis inte vilken sanningshalt det ev har... Sedan kan man ju så klart ta återfall om man råkar på någon gammal bekant eller nått, men det var vad jag hörde. Önskar honom all lycka isf, tills motsatsen är bevisad... När det gäller Musse har jag dock inga illusioner...
Citera
2024-10-07, 12:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 163-127-123-aka-1
Musse frikändes (tyvärr). Shobre dömdes enligt AB-artikeln till "under tio års fängelse" (kommer precis som AB inte heller ihåg exakt hur många år han dömdes till heller) i tingsrätten medan hovrätten nu uppdaterat till sjutton års fängelse då han även dömdes för nya brott. Så tolkar jag det.

Shobre fick 17 år av bägge domstolarna.

Musse lär nu tilldelas ett fett startkapital som han kan investera för framtida brottslighet.
Citera
2024-10-07, 12:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Shobre fick 17 år av bägge domstolarna.
Musse lär nu tilldelas ett fett startkapital som han kan investera för framtida brottslighet.
Aha, my bad. Då var det ingen påbackning. Bara minus. Var det Musse som fått "under tio år" av TR? Flummigt skrivet kanske av AB. Nåja.
Ja, najs med lite pengar så klart. Och som vi redan konstaterat så är det andra gången Musse får betalt av staten för det här mordet. Vem vet, kanske han fick något av Södertälje (eller vilka det nu var som ville bli av med BO NH) också.
Senast redigerad av 163-127-123-aka-1 2024-10-07 kl. 12:45.
Citera
2024-10-07, 12:36
Medlem
HyperboreanCREW-14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 163-127-123-aka-1
Musse frikändes (tyvärr). Shobre dömdes enligt AB-artikeln till "under tio års fängelse" (kommer precis som AB inte heller ihåg exakt hur många år han dömdes till heller) i tingsrätten medan hovrätten nu uppdaterat till sjutton års fängelse då han även dömdes för nya brott. Så tolkar jag det.
Jah, ja då förstår jag, skönt det. Tack för förtydligandet, det var Aftonbladets artikel som var otydlig.
Citera
2024-10-07, 12:42
Medlem
Här är hovrättens dom.

Svea hovrätt:
Citera
2024-10-07, 13:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stefan S
Här är hovrättens dom.

Svea hovrätt:
Tackar för denna.

I domen så nämns det bl.a: Hovrätten dömer Zakaria Amin Sheik Ahmed för förberedelse till mord,
2020-05-17 – 2020-05-18, enligt 3 kap 1 § och 11 § samt 23 kap 2 § 1 st
brottsbalken, i stället för medhjälp till förberedelse till mord.

Finns det FUP för detta förberedelse till mord? Eller ingår det i samma FUP som Uppsalamordet? Minns inte att jag läste om det i Uppsalamord-fupen
Senast redigerad av hehehe5 2024-10-07 kl. 13:10.
Citera
2024-10-07, 17:27
Kommer detta påverka situationen i Stockholm? Kommer detta innebära fler skjutningar och så vidare?
Citera
2024-10-07, 18:41
Medlem
Zzzzorrros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gandalf142
Kommer detta påverka situationen i Stockholm? Kommer detta innebära fler skjutningar och så vidare?

Eventuellt att Musse ryker efter blivit goad av sina egna.

Dom är inte glada på han och hans stora mun som beseglade deras gangsteradvokaters öde samt skickade Zakaria på en ny 18-års volta.

Frågan är om han är smart nog att se igenom sina vänners falska leenden innan blysmaken entrar bakhuvudet under ett ögonblick som han minst anar.
Citera
2024-10-07, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hehehe5
Tackar för denna.

I domen så nämns det bl.a: Hovrätten dömer Zakaria Amin Sheik Ahmed för förberedelse till mord,
2020-05-17 – 2020-05-18, enligt 3 kap 1 § och 11 § samt 23 kap 2 § 1 st
brottsbalken, i stället för medhjälp till förberedelse till mord.

Finns det FUP för detta förberedelse till mord? Eller ingår det i samma FUP som Uppsalamordet? Minns inte att jag läste om det i Uppsalamord-fupen

De mordförbederlse samt vapenbrott har jag för mig i Stockholm skullle vara jätte kul om nån kunde fixa den fupen angående det ärendet
Citera
2024-10-07, 18:48
Medlem
Zzzzorrros avatar
Det finns alltså ett vittne som vittnar utan egen vinnig, dvs Samer abu sita.

Ändå tas inget hänsyn till hans vittnesmål i musses ärende, men den lyckas besegla Zakarias öde (åtminstone tills han är i 40+ års åldern).

Svenska rättsväsendet resonerar så jäkla galet ibland. Inga bevis eller vittnen duger!

Arma snutar och åklagare som jobbar i åratal med dessa åtal bara för möta dessa nämndemäns diletantfasoner.
Citera
2024-10-07, 19:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stefan S
Här är hovrättens dom.

Svea hovrätt:
Tack bror
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto