Citat:
Ursprungligen postat av
xenion
Tycker inte det är så konstigt att Optio gjort som dem gjort.
Mamman är jue uppenbarligen helt psyko och pappan gör nog ALLT som mamman säger.
Inklusive den påstådda incidenten där dem ska ha varit på väg att köra på en assitent.
Att det inte har gått att ta hand om Therese pga hennes föräldrar(Mamma) är jue helt uppenbart.
Med det sagt så håller jag med om att det är helt sjukt att man flyttar på henne utan föräldrarnas vetskap och utan att berätta för dem var hon tagit vägen. Speciellt med tanke på att dem försökte få till ett besöksförbud som domstolen nekade.
Sen har jag förvisso ingen bättre lösning på problemet heller.
Mamman har jue som sagt uppenbart inte gått att resonera med.
Vad bygger du dina påståenden på?
Personlig assistans räknas som ett genomgångsyrke, vissa brukare de otrevliga o de med otrevliga anhöriga har i snitt ny personal varje vecka. Det flesta sökande är studenter. Här har vi en assistans som stannat i 21 år och 10 månader, bara det är unikt i sig och säger allt om Therese familjesituation. De är trevliga och anständiga människor som går att samarbeta med. Det är resultat och inte ord man ska se till. Varför får inte Therese sin mänskliga rättighet till egen mobil?
Jag vet ett ärende där socialtjänsten tagit LVU på en 9 årig flicka för att flickan blivit nekad egen mobil av sina föräldrar. Gissa stad? Umeå såklart, samma stad som nu gömt Therese igen utan tillgång till egen mobil....