2024-10-07, 00:15
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cooltrayne
Det är asskönt att ha en pall/plaststol om det inte finns badkar.
Ibland är man frusen som fn och då sätter man sig under strålen ett tag. Finns det ingen pall/stol så sitter jag på golvet men det är inte alls lika nice eftersom att du får strålen fel (rinner över ansiktet/ögonen eller missar halva kroppen).

Det är hemskt att stå i duschen, det gör man bara för att bli ren. Om man sitter kan man njuta. Länge.
Citera
2024-10-07, 00:20
Medlem
Jag har aldrig sett en "badrumsstol", även om jag inte förnekar att det skulle kunna förekomma.

Det jag reagerar på är dock varför det finns två extra stolar där inne??
Citera
2024-10-07, 00:27
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VIP-BAKER-666
Jag var hemma hos min parter och sov över i helgen. Döm min förvåning när jag skulle besöka toaletten och där fann två trädgårdsstolar i plast placerade mellan duschen och tvättmaskinen. När jag frågade min partner om vad grejen är med stolarna, svarade min partner "Det är badrumstolarna." Jag kände att jag behövde mer förklaring vad han menade med "badrumsstolar", då fick jag en kritisk blick från min partner och svaret "Det är badrumsstolar, man sitter i dem."
Jag har aldrig stött på detta fenomen, min partner påstår att det är en vanlig sak att ha i sitt badrum, vad säger ni Flashback, är det en vanlig sak? Har ni badrumsstolar hemma?
Nej, det har jag aldrig hört talas om - och jag är 58 år - jag borde ha stött på det någon gång om det var "vanligt".
Citera
2024-10-07, 00:38
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
Men det är skönt.

Och tar aslång tid. Sitta där naken och läsa ett kapitel i en bok medans man väntar på att bli torr så man kan klä på sig och går ut?
Citera
2024-10-07, 01:04
Medlem
Fanns det inte någon stans att sitta?
Citera
2024-10-07, 01:07
Medlem
När man blir äldre är det gott att kunna sitta ner tex när man klipper naglar
Citera
2024-10-07, 02:00
Medlem
Sereenas avatar
Vi hade alltid en dusch/badrums stol/pall när jag var snorvalp, och jag har en robust stol/pall i duschen nu med, jäkligt skön när man har ont i ryggen och liknande att kunna sätta sig mer och njuta av en massagedusch, även bra att ha tex när man har riktigt jävla hög feber så man är lite snurrig/ostadig.
Även praktiskt att kunna sätta upp foten på för att enklare kunna skrubba fot/underben ordentligt, och såklart praktiskt om man hör till dom som rakar benen.
Citera
2024-10-07, 03:09
Medlem
Knucklehugss avatar
Duschpall är rätt vanligt, för de som inte orkar stå i duschen. Och badrumsstol då tänker jag på ett hjälpmedel för de som överhuvudtaget inte kan stå i duschen, för äldre och sjuka typ. Tror benämningen heter duschstol.
Citera
2024-10-07, 03:27
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knucklehugs
Duschpall är rätt vanligt, för de som inte orkar stå i duschen. Och badrumsstol då tänker jag på ett hjälpmedel för de som överhuvudtaget inte kan stå i duschen, för äldre och sjuka typ. Tror benämningen heter duschstol.

Jag har en stol/pall av hjälpmedelsmodell (lite bredare och kraftigare än en vanlig stol/pall) i duschen, behöver dock den inte som så, men den är jäkligt praktiskt tex att sätta upp foten på för att skrubba fot/ben, använder den mest bara att sitta på om jag tex har hög feber så att jag inte riktigt kan lita på att kunna hålla balansen, eller har riktigt jäkla ont i ryggen.
Citera
2024-10-07, 03:34
Medlem
I Japan är det standard.

Härstammar från de gamla badhusen för att du ska undvika att skvätta ner grannen.

Finns fortfarande i varje duschrum, troligen för att det är BRUTALT skönt.

Varför står du?
Citera
2024-10-07, 04:44
Medlem
Det beror ju på hur stort badrummet är? Har de bastu så sitter man på dem efter man bastat.
Citera
2024-10-07, 05:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VIP-BAKER-666
Jag var hemma hos min parter och sov över i helgen. Döm min förvåning när jag skulle besöka toaletten och där fann två trädgårdsstolar i plast placerade mellan duschen och tvättmaskinen. När jag frågade min partner om vad grejen är med stolarna, svarade min partner "Det är badrumstolarna." Jag kände att jag behövde mer förklaring vad han menade med "badrumsstolar", då fick jag en kritisk blick från min partner och svaret "Det är badrumsstolar, man sitter i dem."
Jag har aldrig stött på detta fenomen, min partner påstår att det är en vanlig sak att ha i sitt badrum, vad säger ni Flashback, är det en vanlig sak? Har ni badrumsstolar hemma?

Olika traditioner i olika familjer kanske han inte heller vet varför man har dom, bara följer traditionen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in