2024-10-06, 22:44
Medlem
Jag var hemma hos min parter och sov över i helgen. Döm min förvåning när jag skulle besöka toaletten och där fann två trädgårdsstolar i plast placerade mellan duschen och tvättmaskinen. När jag frågade min partner om vad grejen är med stolarna, svarade min partner "Det är badrumstolarna." Jag kände att jag behövde mer förklaring vad han menade med "badrumsstolar", då fick jag en kritisk blick från min partner och svaret "Det är badrumsstolar, man sitter i dem."
Jag har aldrig stött på detta fenomen, min partner påstår att det är en vanlig sak att ha i sitt badrum, vad säger ni Flashback, är det en vanlig sak? Har ni badrumsstolar hemma?
Citera
2024-10-06, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VIP-BAKER-666
Jag var hemma hos min parter och sov över i helgen. Döm min förvåning när jag skulle besöka toaletten och där fann två trädgårdsstolar i plast placerade mellan duschen och tvättmaskinen. När jag frågade min partner om vad grejen är med stolarna, svarade min partner "Det är badrumstolarna." Jag kände att jag behövde mer förklaring vad han menade med "badrumsstolar", då fick jag en kritisk blick från min partner och svaret "Det är badrumsstolar, man sitter i dem."
Jag har aldrig stött på detta fenomen, min partner påstår att det är en vanlig sak att ha i sitt badrum, vad säger ni Flashback, är det en vanlig sak? Har ni badrumsstolar hemma?

din partner låter som en sjuk störig jäkel. en normalperson hade sagt "mitt förråd är fullt, så använder badrumet för att förvara dem.". förövrigt får jag inte plats med några stolar i mitt badrum. bor i hyresrätt du vet.
Citera
2024-10-06, 22:50
Medlem
Amazon-mannens avatar
Har aldrig sett detta, vare sig under uppväxten eller hos vänner. Låter som nåt nån hobbyinfluencer sett i Sköna Hem och nu kör budgetvarianten med plaststolar från Ö&B ..
Citera
2024-10-06, 22:52
Medlem
Eponumoss avatar
Man får väl förmoda att kvinnorna i hushållet sitter i dem när de rakar benen?

Annars har jag bara sett det hos vissa med mycket stora badrum och jacuzzi och bastu och dylikt där man är flera där inne samtidig.
Citera
2024-10-06, 23:03
Medlem
Citat:

Jag själv har jobbat i många andra personers hem, och aldrig sett något sånt. Trädgårdsstolar i badrum?
Citera
2024-10-06, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eponumos
Man får väl förmoda att kvinnorna i hushållet sitter i dem när de rakar benen?

Annars har jag bara sett det hos vissa med mycket stora badrum och jacuzzi och bastu och dylikt där man är flera där inne samtidig.

Vem behöver sitta ner för att raka sina ben?

Jag förknippar bara "badrumsstol" med

1) hjälpmedel för folk som är gamla eller groteskt feta och inte kan tvätta sig utan att sitta ner

2) folk som har kinksex i badrummet, typ kollar på varandra när dom kissar och sånt

TS lär väl märka vad han har dem till om hon hänger kvar.
Citera
2024-10-06, 23:07
Medlem
CuteTwink-I-wass avatar
Äldre har väll ofta duschstolar för att sitta när de duschar så de inte ramlar.

Annars har man stort badrum kan man väll ha en lounge stol eller liknade, men plaststolar känns lite B
Citera
2024-10-06, 23:26
Medlem
IRMEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eponumos

Låter väl som att det inte alls är konstigt om man har ett väldigt stort badrum och att det är en liten spa-avdelning typ.

Men annars är det väl ganska logiskt, det står stolar i badrummet, då är det badrumsstolar. Vad gör man på dessa? Ja man sitter väl antagligen i dem - om man vill.
Citera
2024-10-06, 23:34
Medlem
Tranquility Bass avatar
Trädgårdsstolar är att ta i men en pall är inte ovanligt hos äldre personer.
Citera
2024-10-06, 23:47
Medlem
zombie-nations avatar
Man kan sitta och självtorka. Man kan sitta och ta fotbad. Sitta och blåsa håret. Eller också är det mer avlastningsyta. Kan sakna det i små badrum att gäster knappt kan klä av sig i badrummet för det finns inget ställe att sätta kläderna.
Citera
2024-10-06, 23:52
Avslutad
Citat:

Inte sett, men det kanske var så i hans familj?
Citera
2024-10-06, 23:55
Medlem
Det är asskönt att ha en pall/plaststol om det inte finns badkar.
Ibland är man frusen som fn och då sätter man sig under strålen ett tag. Finns det ingen pall/stol så sitter jag på golvet men det är inte alls lika nice eftersom att du får strålen fel (rinner över ansiktet/ögonen eller missar halva kroppen).
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in