2024-10-06, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TerrySawchuck
Helt riktigt, man skulle faktiskt kunna hävda att Göteborg är en stökig förort till Kungsbacka.
Ja, lite så är det. Jag tror att få Kungsbacka bor vill bli förknippade med Göteborg. Så även om det är knappt tre mil på kartan är det mentala avståndet betydligt större. Kungsbacka tillhör för övrigt Halland även om det också räknas in i Storgöteborg.
Citera
2024-10-06, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Miaua
Vet nada hur man gör inlägg här. Testar så här oavsett om jag svarar på kommentarer eller ej.
Jag har åkt mot Vallda hållet och bakom mig en nyare finare svart bil med två mörkare ungdomar. Detta var förra veckan. Reagerade då man sällan ser unga mörka i mörka, nya bilar. Ja det var utmärkande annars hade jag inte reagerat. Jag tittade noga på den som körde. Idag kom jag några timmar efter skjutningen och en bil, likande den jag tidigare sett, med samma mörka kille (mulatt?) stod en bit ifrån. Runt hörnan. Kände direkt igen denna föraren och vi fick ögonkontakt. Kanske är allt detta irrelevant. Men jag reagerade. Tror ni detta är viktigt att rapportera in?

Du har sett en mörkhyad människa i en bil. Dessutom hade människan vett nog att söka ögonkontakt med sina medmänniskor. Låter suspekt!
Citera
2024-10-06, 22:42
Avstängd
tomyhockeys avatar
den där william verkar vara från mölndal inte kungsbacka är mölndal ett skit håla .
Citera
2024-10-06, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tomyhockey
den där william verkar vara från mölndal inte kungsbacka är mölndal ett skit håla .
Japp... Det är det... liksom lindome.
Citera
2024-10-06, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tomyhockey
Mölndal är en stad som har både bra och dåliga områden. Bifrost är nog ett av dem sämre områdena.
Citera
2024-10-06, 22:48
Medlem
Här är en butikskarta över Kungsmässan.

Tre är butik 126. Det är öppet i mitten på våning två, det som är grått på kartan.

https://www.kungsmassan.se/Karta
Citera
2024-10-06, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vincento614
Kan BO vara F*l*p Str*dh? Ganska friskt sökande på honom igår redan. Han har kopplingar till folk ur T falangen. På GP så står det att brottsoffret har kopplingar till T falangen.
En person skrev att offret var i 30-40 års åldern.
En annan att han var 01:a.
Filip är 00:a och kan lät ses som betydligt äldre än sin ålder.

Han har en lillebror som rappar också ihop med Underklassmusik bolaget.

Hur kopplar du händelsen till han?
Citera
2024-10-06, 22:56
Medlem
Någon som vet vem det var som sköt?
Citera
2024-10-06, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karlinge
Vad är det som är så jävla speciellt med just den här skjutningen?

Det är otrolig mediabevakning och massor av intervjuer med vittnen?!

För att det var i en galleria med många vittnen mitt på en söndag. Jämför med Emporia, också enorm mediebevakning jämfört med mordförsök som sker i någon förortspark nattetid.
Citera
2024-10-06, 23:07
Medlem
Säkert har det med droger att göra.
Citera
2024-10-06, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zippysa
Någon som vet vem det var som sköt?
Jag tror inte det är känt ännu. Tydligen har man bara gått ut med att skytten är 14 år.
Citera
2024-10-06, 23:12
Medlem
JymdKjams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tefal
Skäms att vara svensk medborgare när man går in i denna tråd. Folk spekulerar i iq befriade teorier och vem gm är.

Vem fan bryr sig om ett köp center har uteservering eller inte?! Eller om det är rulltrappa eller inte? Och sedan anklaga företag för ”inside jobb”. Gm kommer få sitt straff i rätten så släpp det , gå och lägg er

Nej, det kommer han inte att få. Om uppgifterna stämmer att GM bara är 14 år så blir det varken rättegång eller straff.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in