2024-10-06, 22:01
Medlem
Skäms att vara svensk medborgare när man går in i denna tråd. Folk spekulerar i iq befriade teorier och vem gm är.

Vem fan bryr sig om ett köp center har uteservering eller inte?! Eller om det är rulltrappa eller inte? Och sedan anklaga företag för ”inside jobb”. Gm kommer få sitt straff i rätten så släpp det , gå och lägg er
Citera
2024-10-06, 22:01
Avstängd
karlinges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marchioness
Det skjuts inte var och varannan dag i Kungsbacka som det görs i Stockholm.

skjuts väl i fler städer än Stockholm?
Citera
2024-10-06, 22:02
Medlem
Hem_bränts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emmach
Det är verkligen helt otroligt att ingen annan träffades. Tack och lov. Jag undrar hur en 14 åring kan vara så.. duktig? Tolka mig rätt nu, men att avlossa så många skott (dessutom från en annan våning?) och ändå bara lyckas träffa en person..

Men fruktansvärt tråkigt att gängkrigen kommit till vårat fina Göteborg. Ja jag vet att det alltid funnits men vi har varit skonade från det råa som sker i Stockholm och Malmö.

Det beror på att dom äldre i gamet har haft ordning på grejerna och att Göteborg alltid har varit mer organiserat än resten utav landet.

Dom flesta konflikterna har man löst med sit downs (möten) där den felande parten ofta har fått betala böter. Det har funnits ett intresse att ha så lite våld som möjligt på gatorna för att slippa behöva se sig om över axeln och att fortsätta kunna dra in pengar utan allt för stor polisnärvaro.

Men den nya generationen är både dummare och våldsammare än dom tidigare, det lär tyvärr bli värre innan det blir bättre..
Citera
Avstängd
karlinges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Inte jag heller. Men det är väl för att Kungsbacka är ett vitt medelklassområde i en liten ort och inte något "utanförskapsområde" i en storstad?

OnT: Det var alltså en butiksanställd som sköts? Känns väl inte som gängrelaterat i så fall? Visst kan det vara någon med anknytning till ett gäng som jobbar i butik, men det är väl inte det vanliga?

Samma modus operandi så det här nog gängkopplat ska du se.

Vad tror du att han sålde innan han tog jobb i en mobilbutik? Han har väl förlorat ett hegge eller liknande? Brukar räcka.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TotalWar
Man blir naturligtvis förtvivlad å alla inblandades vägnar. En ung kille som begår en sån här förskräcklig händelse, vad har den personen varit med om för någonting, vilka omständigheter har den killen växt upp under, vad är det för trauman han bär med sig?

Det är väl just det, troligen inte varit med om något särskilt. Problemet är att folk tror det måste finnas en anledning och något tungt. Man kan ej jämföra med sig själv och vad man själv skulle behövt "vara med om" för att göra något sådant. Det är troligen inte ett offer som skjutit. Unga personer har generellt dåligt konsekvenstänk och erbjuden något och något "statushöjande" är fullt tillräckligt för att "manipulera" en ung person utan starka och positiva förebilder.
Citera
2024-10-06, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klurig100
8 ingångar, 6 nedre plan 2 på vardera p-däck

Hur är din matematik här? "6 nedre plan och 2 VARDERA p-däck" - Det implicerar minst två p-däck (Själv känner jag inte bygden) à 2 ingångar - med bottenplan's 6 blir det i min värld åtminstone 10 (tio).

Hur inavlad är denna bygd?😘
Citera
2024-10-06, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orten-lindome
7 ingångar enligt kartan på kungmässan, det är vad jag får det till när jag räknar också
6 st på plan 1 (olearys, vid libanesiska restaurangen, vid Ica, en vid blomsteraffären, en vid raglady/kungs-ur, den som GM använde vid bufferestaurangen) sen är det en uppe på andra våningen vid parkeringsdäcket, mittemot Intersport

Ja, jag håller med. Jag hade fel helt enkelt. Jag tänkte bara på huvudingångarna.
Citera
2024-10-06, 22:08
Medlem
Marchionesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Miaua
Vet nada hur man gör inlägg här. Testar så här oavsett om jag svarar på kommentarer eller ej.
Jag har åkt mot Vallda hållet och bakom mig en nyare finare svart bil med två mörkare ungdomar. Detta var förra veckan. Reagerade då man sällan ser unga mörka i mörka, nya bilar. Ja det var utmärkande annars hade jag inte reagerat. Jag tittade noga på den som körde. Idag kom jag några timmar efter skjutningen och en bil, likande den jag tidigare sett, med samma mörka kille (mulatt?) stod en bit ifrån. Runt hörnan. Kände direkt igen denna föraren och vi fick ögonkontakt. Kanske är allt detta irrelevant. Men jag reagerade. Tror ni detta är viktigt att rapportera in?

Ja. Efter skjutningen idag sökte man ju ett tag efter ytterligare en gärningsman
Citera
2024-10-06, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karlinge
skjuts väl i fler städer än Stockholm?
Jo, men i Kungsbacka har det verkligen inte varit vanligt med skjutningar. I år har det varit två stycken och det är nog omskakande för alla som bor där. Många har nog sett Kungsbacka som en väldigt trygg och säker plats.
Citera
2024-10-06, 22:09
Medlem
Hem_bränts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TerrySawchuck
Det finns 6 utpekade huvudingångar på plan 1, samt en utpekad entré på plan två mot P-däcket. Dessutom finns det en mindre ingång till där. Utöver det är det också möjligt att komma in från p-husets tredje däck.

Dessutom kan man gå igenom Ricemarket, Kungsblomman, O'learys, Masala kitchen, samt Sats om man är medlem där. Det finns dessutom två ingångar genom ett café och ett dönerställe, båda med uteservering.

Nu till den stora frågan; vem var "mannen" på insidan? Vilken butik var det som hjälpte gärningsmannen få in ett vapen och en sparkcykel?

Det är ju bara att gå in igenom valfri ingång med både vapen och sparkcykel, eller tror du att det står vakter vid alla entréer och visiterar folk som vill komma in.
Citera
2024-10-06, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Inte jag heller. Men det är väl för att Kungsbacka är ett vitt medelklassområde i en liten ort och inte något "utanförskapsområde" i en storstad?

OnT: Det var alltså en butiksanställd som sköts? Känns väl inte som gängrelaterat i så fall? Visst kan det vara någon med anknytning till ett gäng som jobbar i butik, men det är väl inte det vanliga?

Ja, precis i regel brukar vi inte skjuta på varandra här tillskillnad från hur man gör i kåkstäderna runt Stockholm. Självklart beror nyhetsvärdet på det.

Gällande gängrelaterat eller ej, vad är det som frikänner Tre från att vara inblandade i gängkriminalitet? finns massa företag, t ex Sannegården mfl. som sägs ha täta kopplingar till de kriminella gängen. Kan det vara så att ett annat telekombolag med butik på samma ställe ägs av ett rivaliserande gäng, som hjälpt skytten få in elskoter och vapen? Bara spekulationer men man börjar ju undra. Vore inte första gången!
Citera
2024-10-06, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marchioness
Ja. Efter skjutningen idag sökte man ju ett tag efter ytterligare en gärningsman
Ja, men jag tror att det handlar om att man ville försäkra sig om att det inte fanns ytterligare en skytt. Vittnen hade uppgett att det bara var en men polisen har skyldighet att utreda så det verkligen stämmer. Så bara en skytt antagligen men säkerligen ett större nätverk bakom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in