2024-10-06, 23:13
Medlem
Om han har skjutit från andra våningen måste han ha stått någonstansmitt emellan bion och där Tooty tårta låg förut. Antagligen precis mitt emot Tre-butiken. Jag har själv aldrig haft något vapen i handen, men det känns ändå svårt att skjuta någon på så stort avstånd och dessutom i en vinkel nedåt.
Citera
2024-10-06, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zippysa
Någon som vet vem det var som sköt?

Citat:
Ursprungligen postat av Thecrafter
Jag tror inte det är känt ännu. Tydligen har man bara gått ut med att skytten är 14 år.

Han var väl bara lejd, och faktiskt mer viktigt att veta/förstå vem uppdragsgivaren är och vad motivet är. För det är ju den som är den egentliga GM.
Citera
2024-10-06, 23:16
Medlem
Evig.Ingen.Naken.s avatar
Tycker det är så fint gjort, när både sossar och moddar går ut i pressen och fördömer mordförsöket. Verkligen stort gjort av dom, och det visar att dom bryr sig.

Gunnar Strömmer (M) tex, tänker på dom anhöriga till den skjutna. Man blir rörd.

Och Teresa Carvalho (S), tycker att det är helt oacceptabelt. Så fint sagt.

Bara genom dessa två fördömande av skjutning, kommer stora förändringar att ske. Kriminella kommer att bli mer återhållsamma med sina skjutningar. Vem vill bli fördömd liksom?

Känner mig genast trygg igen. Blev lite orolig ett tag, men dom styrande styrde upp det.

Tack!
Citera
2024-10-06, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Burkgurka
Han var väl bara lejd, och faktiskt mer viktigt att veta/förstå vem uppdragsgivaren är och vad motivet är. För det är ju den som är den egentliga GM.
Ja, precis. Det har pratats här i tråden om att den skjutne hade kopplingar till T-falangen. I så fall rör det väl sig om någon högt uppsatt i ett rivaliserande gäng.
Citera
2024-10-06, 23:18
Avslutad
Snacket i byn säger att han sköt med en skorpion eller var det en schleten Zastava? Hur mycket fick pojken för att utföra dådet? En monclerjacka och en caprisun? Riktigt jävla stolpskott som fastnar i snurr entrén, riktigt begåvad snorunge. Ska du göra något så gör det rätt och riktigt istället. Är BO död?
Citera
2024-10-06, 23:18
Medlem
Citat:
Om han har skjutit från andra våningen måste han ha stått någonstansmitt emellan bion och där Tooty tårta låg förut. Antagligen precis mitt emot Tre-butiken. Jag har själv aldrig haft något vapen i handen, men det känns ändå svårt att skjuta någon på så stort avstånd och dessutom i en vinkel nedåt.
Hur långt är det? En van skytt håller sig innom 25 cm på 25 meter ungefär
Citera
2024-10-06, 23:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karismas
Snacket i byn säger att han sköt med en skorpion eller var det en schleten Zastava? Hur mycket fick pojken för att utföra dådet? En monclerjacka och en caprisun? Riktigt jävla stolpskott som fastnar i snurr entrén, riktigt begåvad snorunge. Ska du göra något så gör det rätt och riktigt istället. Är BO död?
Någon skrev tidigare att Bos läge är stabilt. Han vårdas enligt tråden på SU.
Citera
2024-10-06, 23:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chonard
Hur långt är det? En van skytt håller sig innom 25 cm på 25 meter ungefär
Ja, det är kortare än 25 meter.
Citera
2024-10-06, 23:22
Medlem
Citat:
Ja, det är kortare än 25 meter.
Ok... tian på 25 meter banan är 50mm som jämförelse.
Citera
2024-10-06, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chonard
Ja ok... En vakt vid varje ingång med. Finns 3 ingångar.. Helt sjukt egentligen för det är alltid mycket folk där.

Kom in i matchen nu. Det finns 7 entréer.
Citera
2024-10-06, 23:30
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arlagatan
För att det var i en galleria med många vittnen mitt på en söndag. Jämför med Emporia, också enorm mediebevakning jämfört med mordförsök som sker i någon förortspark nattetid.
Det var ju ingen liten butik precis som det sköts i.
Kungsmässan blev vald till bästa Citygalleria i Sverige 2024, 2021, 2019, 2018, 2017 och 2016.
Kungsmässan köpcentrum ligger i hjärtat av Kungsbacka, 2,5 mil söder om Göteborg.
Kungsmässan har cirka 100 butiker, caféer och restauranger. Kungsmässan har cirka 5 miljoner besökare årligen och omsätter totalt cirka 1,5 miljarder kronor.

En söndag eftermiddag vid 15 tiden är den smockfylld av kunder så bara tur att ingen fler blev skadad.
Citera
2024-10-06, 23:32
Medlem
Undra om de va fler personer inne i butiken när han sköt. Om han ville mörda varför inte bara gå in och avrätta på plats i butiken?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in