2024-10-06, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mynicname
Att ha metalldetektor som folk ska passera medför inte någon ökad säkerhet. Det blir lätt en kö som istället utgör en potentiell måltavla.

Tragisk att vi återigen har en gärningsman som förefaller vara under 15 år.

Nej, du har helt rätt. Vi behöver kroppsvisitera alla som ska in på t ex köpcentrum. Enda lösningen.
15-åringar borde ha utegångsförbud efter klocken 13:00 på helgerna. Vi kan inte riskera att fler hamnar i förfall.
Citera
Avstängd
karlinges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mynicname
Beror kanske på att det i ett shoppingcenter finns stor risk att oskyldiga skadas. Att dessutom massmedia har en bra reporter som kan rapportera underlättar ju också framförallt för exempelvis SVT som kunde ha en liten sändning.

Att gängkriminella skjuter på varandra har inte så stort allmänintresse längre men när oskyldiga riskerar att skadas är det ju lite annorlunda.

Ja så kanske det kan vara. Senaste skjutningarna har kanske inte varit lika mycket folk runt om?
Tycker mig ändå minnas att det har varit dödsskjutningar mitt bland folk i Eskilstuna senaste åren utan sån här mediarapportering.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TerrySawchuck
Det finns 6 utpekade huvudingångar på plan 1, samt en utpekad entré på plan två mot P-däcket. Dessutom finns det en mindre ingång till där. Utöver det är det också möjligt att komma in från p-husets tredje däck.

Dessutom kan man gå igenom Ricemarket, Kungsblomman, O'learys, Masala kitchen, samt Sats om man är medlem där. Det finns dessutom två ingångar genom ett café och ett dönerställe, båda med uteservering.

Nu till den stora frågan; vem var "mannen" på insidan? Vilken butik var det som hjälpte gärningsmannen få in ett vapen och en sparkcykel?

Jävla mupp! Tror du seriöst att detta är ett insider jobb?! Och vad har alla jävla entréer med detta att göra?
Citera
2024-10-06, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karlinge
aha jag har aldrig hört talas om den här gallerian. Var väl inte sån här mediabevakning när det var en masskjutning i Farsta centrum exempelvis?
Välbesökt.. hela halland plus Mölndal Kållered mm åker dit.
Citera
2024-10-06, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Miaua
Vet nada hur man gör inlägg här. Testar så här oavsett om jag svarar på kommentarer eller ej.
Jag har åkt mot Vallda hållet och bakom mig en nyare finare svart bil med två mörkare ungdomar. Detta var förra veckan. Reagerade då man sällan ser unga mörka i mörka, nya bilar. Ja det var utmärkande annars hade jag inte reagerat. Jag tittade noga på den som körde. Idag kom jag några timmar efter skjutningen och en bil, likande den jag tidigare sett, med samma mörka kille (mulatt?) stod en bit ifrån. Runt hörnan. Kände direkt igen denna föraren och vi fick ögonkontakt. Kanske är allt detta irrelevant. Men jag reagerade. Tror ni detta är viktigt att rapportera in?

Självklart ska du höra av dig till polisen om det här. Kan ju vara en pusselbit om eventuella medbrottslingar. Försök minnas bilmärke osv
Citera
2024-10-06, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tefal
Jävla mupp! Tror du seriöst att detta är ett insider jobb?! Och vad har alla jävla entréer med detta att göra?

Nej, förmodligen inte. Man man kan ju alltid spekulera, finns ju minst sagt frågetecken...
Citera
2024-10-06, 21:54
Medlem
Citat:
aha jag har aldrig hört talas om den här gallerian. Var väl inte sån här mediabevakning när det var en masskjutning i Farsta centrum exempelvis?
Välbesökt.. hela halland plus Mölndal Kållered mm åker dit. Vi hörde att just kungsmässan var bland de mest lönsamma gallerierna i landet... tydligen höga krav för att få ha butik där enligt rykte.
Citera
2024-10-06, 21:56
Medlem
Marchionesss avatar
Citat:

Det skjuts inte var och varannan dag i Kungsbacka som det görs i Stockholm.
Citera
2024-10-06, 21:58
Medlem
Gothenburgers avatar
Är BO knarklangare?
Citera
2024-10-06, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vincento614
Kan BO vara F*l*p Str*dh? Ganska friskt sökande på honom igår redan. Han har kopplingar till folk ur T falangen. På GP så står det att brottsoffret har kopplingar till T falangen.
En person skrev att offret var i 30-40 års åldern.
En annan att han var 01:a.
Filip är 00:a och kan lät ses som betydligt äldre än sin ålder.

Han har en lillebror som rappar också ihop med Underklassmusik bolaget.

Tveksamt. Om han inte extraknäcker i 3-butiken. För BO är anställd där.
Citera
2024-10-06, 21:59
Medlem
går ju och gömma under jackan.....
Citat:
Ursprungligen postat av TerrySawchuck
Det finns 6 utpekade huvudingångar på plan 1, samt en utpekad entré på plan två mot P-däcket. Dessutom finns det en mindre ingång till där. Utöver det är det också möjligt att komma in från p-husets tredje däck.

Dessutom kan man gå igenom Ricemarket, Kungsblomman, O'learys, Masala kitchen, samt Sats om man är medlem där. Det finns dessutom två ingångar genom ett café och ett dönerställe, båda med uteservering.

Nu till den stora frågan; vem var "mannen" på insidan? Vilken butik var det som hjälpte gärningsmannen få in ett vapen och en sparkcykel?
Citera
2024-10-06, 22:00
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Inte jag heller. Men det är väl för att Kungsbacka är ett vitt medelklassområde i en liten ort och inte något "utanförskapsområde" i en storstad?

OnT: Det var alltså en butiksanställd som sköts? Känns väl inte som gängrelaterat i så fall? Visst kan det vara någon med anknytning till ett gäng som jobbar i butik, men det är väl inte det vanliga?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in