2024-10-06, 21:38
Medlem
Marchionesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emmach
Det är verkligen helt otroligt att ingen annan träffades. Tack och lov. Jag undrar hur en 14 åring kan vara så.. duktig? Tolka mig rätt nu, men att avlossa så många skott (dessutom från en annan våning?) och ändå bara lyckas träffa en person..

Men fruktansvärt tråkigt att gängkrigen kommit till vårat fina Göteborg. Ja jag vet att det alltid funnits men vi har varit skonade från det råa som sker i Stockholm och Malmö.

MGM verkar ha varit fast besluten att döda BO. Ett under att han fortfarande lever. Troligtvis missade en del av skotten.
Citera
2024-10-06, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Emmach

Men fruktansvärt tråkigt att gängkrigen kommit till vårat fina Göteborg. Ja jag vet att det alltid funnits men vi har varit skonade från det råa som sker i Stockholm och Malmö.
Ja det har ju aldrig skett någon skjutning förut i GÖteborg
Citera
2024-10-06, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karlinge
Vad är det som är så jävla speciellt med just den här skjutningen?

Det är otrolig mediabevakning och massor av intervjuer med vittnen?!

Förmodligen eftersom den ägde rum i en galleria mitt på dagen då det fanns en mängd folk i närheten. En galleria som rent av fått utmärkelserna "bästa Citygalleria i Sverige" och "svenskarnas favoritcentrum".

Inledningsvis var det även oklart om det handlade om en gänguppgörelse eller ett terrordåd, vilket sannolikt fick flera media att avsätta resurser till händelsen relativt omgående innan det var klarlagt.
Citera
2024-10-06, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Accovoice
7 ingångar faktiskt

Det finns 6 utpekade huvudingångar på plan 1, samt en utpekad entré på plan två mot P-däcket. Dessutom finns det en mindre ingång till där. Utöver det är det också möjligt att komma in från p-husets tredje däck.

Dessutom kan man gå igenom Ricemarket, Kungsblomman, O'learys, Masala kitchen, samt Sats om man är medlem där. Det finns dessutom två ingångar genom ett café och ett dönerställe, båda med uteservering.

Nu till den stora frågan; vem var "mannen" på insidan? Vilken butik var det som hjälpte gärningsmannen få in ett vapen och en sparkcykel?
Citera
2024-10-06, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SecretGarden352
Med tanke på att vittnen såg gm före dådet och reagerade på maskeringen, hade dådet kunnat förhindras om man haft vettig kameraövervakning så att vakterna sett honom och agerat innan han kom till att utföra skjutningen? Tänker även på att han körde inomhus med scooter.

Hur lång tidsrymd pratar vi om här?

Vet nada hur man gör inlägg här. Testar så här oavsett om jag svarar på kommentarer eller ej.
Jag har åkt mot Vallda hållet och bakom mig en nyare finare svart bil med två mörkare ungdomar. Detta var förra veckan. Reagerade då man sällan ser unga mörka i mörka, nya bilar. Ja det var utmärkande annars hade jag inte reagerat. Jag tittade noga på den som körde. Idag kom jag några timmar efter skjutningen och en bil, likande den jag tidigare sett, med samma mörka kille (mulatt?) stod en bit ifrån. Runt hörnan. Kände direkt igen denna föraren och vi fick ögonkontakt. Kanske är allt detta irrelevant. Men jag reagerade. Tror ni detta är viktigt att rapportera in?
Citera
2024-10-06, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karlinge
Vad är det som är så jävla speciellt med just den här skjutningen?

Det är otrolig mediabevakning och massor av intervjuer med vittnen?!
Beror kanske på att det i ett shoppingcenter finns stor risk att oskyldiga skadas. Att dessutom massmedia har en bra reporter som kan rapportera underlättar ju också framförallt för exempelvis SVT som kunde ha en liten sändning.

Att gängkriminella skjuter på varandra har inte så stort allmänintresse längre men när oskyldiga riskerar att skadas är det ju lite annorlunda.
Citera
2024-10-06, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skitipottan
Ja det har ju aldrig skett någon skjutning förut i GÖteborg
Ja.. Vem glömmer killen med kpisten på Gustavos.
Citera
2024-10-06, 21:48
Medlem
oiiihs avatar
Mja och folk står o grinar utanför,,,konstigt??? det har blivit tajt med nya arbetsmetoder,,har du jobbat i ex 25-30 år..så räcker inte det..du skall ner -------------- rapportera...återkopplingar...-"sitter inte på kumla"--------sen ska du ha hjälp----systemen fungerar nästan inte--elpriser--bensin priser...det spelar ingen roll om du sköter dig .med det lilla du har...för alla svinar.
Citera
2024-10-06, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thecrafter
Ok, men för allmänheten är det bara fem ingångar.

8 ingångar, 6 nedre plan 2 på vardera p-däck
Citera
2024-10-06, 21:50
Avstängd
karlinges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stefan S
Förmodligen eftersom den ägde rum i en galleria mitt på dagen då det fanns en mängd folk i närheten. En galleria som rent av fått utmärkelserna "bästa Citygalleria i Sverige" och "svenskarnas favoritcentrum".

Inledningsvis var det även oklart om det handlade om en gänguppgörelse eller ett terrordåd, vilket sannolikt fick flera media att avsätta resurser till händelsen relativt omgående innan det var klarlagt.

aha jag har aldrig hört talas om den här gallerian. Var väl inte sån här mediabevakning när det var en masskjutning i Farsta centrum exempelvis?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thecrafter
Ok, men för allmänheten är det bara fem ingångar.

7 ingångar enligt kartan på kungmässan, det är vad jag får det till när jag räknar också
6 st på plan 1 (olearys, vid libanesiska restaurangen, vid Ica, en vid blomsteraffären, en vid raglady/kungs-ur, den som GM använde vid bufferestaurangen) sen är det en uppe på andra våningen vid parkeringsdäcket, mittemot Intersport
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Miaua
Vet nada hur man gör inlägg här. Testar så här oavsett om jag svarar på kommentarer eller ej.
Jag har åkt mot Vallda hållet och bakom mig en nyare finare svart bil med två mörkare ungdomar. Detta var förra veckan. Reagerade då man sällan ser unga mörka i mörka, nya bilar. Ja det var utmärkande annars hade jag inte reagerat. Jag tittade noga på den som körde. Idag kom jag några timmar efter skjutningen och en bil, likande den jag tidigare sett, med samma mörka kille (mulatt?) stod en bit ifrån. Runt hörnan. Kände direkt igen denna föraren och vi fick ögonkontakt. Kanske är allt detta irrelevant. Men jag reagerade. Tror ni detta är viktigt att rapportera in?

Ja gör det, det kan ju vara en litet pusselbit i utredningen trots att man har fått fast skytten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in