2024-10-06, 19:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stefan S
Lite relevanta citat från en låst artikel på G-P:
Polisen är av uppfattningen att målsäganden har band till den så kallade T-falangen, en gruppering som i första hand utgår från Mölndals kommun.

Den nu gripne personen uppges vara en tonåring som är att betrakta som inhyrd utförare, anlitad av ett konkurrerande nätverk.

T-falangen har, efter en kaotisk vår med många skjutningar och sprängningar, legat förhållandevis lågt.

I maj genomförde regionpolisen en omfattande insats mot just det nätverket, som fick en dämpande effekt.

- Sannolikt är grunden till den här händelsen den gamla vanliga, alla vill åt och kontrollera narkotikamarknaden. I det här fallet den i Kungsbacka, säger en person med insyn i utredningen.

Vilka svenskar är med i T-falangen med tanke på den ljushyade BO?
Citera
2024-10-06, 19:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vincento614
Kan BO vara F*l*p Str*dh? Ganska friskt sökande på honom igår redan. Han har kopplingar till folk ur T falangen. På GP så står det att brottsoffret har kopplingar till T falangen.
En person skrev att offret var i 30-40 års åldern.
En annan att han var 01:a.
Filip är 00:a och kan lät ses som betydligt äldre än sin ålder.

Han har en lillebror som rappar också ihop med Underklassmusik bolaget.

Nej det är inte F*l*p
Citera
2024-10-06, 19:04
Medlem
Det står att personen jobbar i 3 butiken blev skjuten
Citera
2024-10-06, 19:05
Medlem
Statsminister2030s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av densuratanten
Tror du verkligen det behövs, man vet ju redan vad det är på förhand?

Självklart vet jag. Men många svenskar lever fortfarande i förnekelse.
Citera
2024-10-06, 19:06
Medlem
olasvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thecrafter
Den som blev skjuten jobbade inne i en butik på Kungsmässan. Samtidigt utgår polisen från att det är en gängrelaterad skjutning. Skulle den anställde alltså vara gängkriminell?

Låter konstigt att butiken 3 har anställt en gängkriminell. Det verkar vara en oseriös butik i så fall.
Citera
Medlem
Psykpatient33s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nikson
Om man har ett handeldvapen och söker upp den man skjuta, hur kan man:
1. Missa?
2. Träffa delar av kroppen som inte leder till döden?
3. Gå tillbaka till 1.

Men föreställ dig att du är ett negerbarn och att du är på en cocktail av benzo, tramadol och kokain...
Citera
Medlem
smokingdogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Statsminister2030
Kan ju varit 2000 pers där inne som är traumatiserade. De är ju också offer.

Nu får de fan börja gå ut med etnicitet. Känns ju som hälften av skjutningarna har nån negerjävel bakom avtryckaren. Skiten med handgranater i Köpenhamn var ju med negrer. Helt jävla sjukt vad negrer är överrepresenterade när det gäller all skit.

Som medborgare i Sverige ska du räkna med att du kan befinna i ett område där ett våldsdåd med skjutvapen äger rum. Detta är numera en normalitet. Blir människor traumatiserade så beror det på deras egna uppfattning av verkligheten som är felaktig.
Citera
Medlem
Citat:
Den som blev skjuten jobbade inne i en butik på Kungsmässan. Samtidigt utgår polisen från att det är en gängrelaterad skjutning. Skulle den anställde alltså vara gängkriminell? Om så är fallet varför försökte man skjuta honom på jobbet mitt i ett köpcentrum framför vittnen? Det vore smartare att skjuta honom till exempel efter jobbet och inte i en folkmassa. Jag får inte riktigt ihop detta. Samtidigt har butiken bekräftat att en anställd blivit skjuten.

Det vore inte första gången. För knappt ett år sedan sköts en gängkriminell inne på den Pressbyrån-butik där han arbetade i centrala Göteborg:
(FB) En man skjuten på Pressbyrån, Kungsportsplatsen Göteborg (2023-11-08)
Citera
2024-10-06, 19:07
Medlem
Dundersnubbens avatar
Citat:
Den som blev skjuten jobbade inne i en butik på Kungsmässan. Samtidigt utgår polisen från att det är en gängrelaterad skjutning. Skulle den anställde alltså vara gängkriminell? Om så är fallet varför försökte man skjuta honom på jobbet mitt i ett köpcentrum framför vittnen? Det vore smartare att skjuta honom till exempel efter jobbet och inte i en folkmassa. Jag får inte riktigt ihop detta. Samtidigt har butiken bekräftat att en anställd blivit skjuten.

Ja det känns inte som det smartaste man kan göra. Han blev ju trots allt nerbrottad av vittnen. När man läste om det trodde man att det var en spontan skjutning som Mikael i Skärholmen. Mer info kommer väl
Citera
2024-10-06, 19:08
Medlem
Den träffade killen är en ung svensk kille. (såg han när han blev inlastad i ambulans) har även sett bild på vem han är av en vän.
Skytten är en ung, mörkhyad man.. troligen från Somalien eller något åt det hållet. Många tror det handlar om en drog skuld eller liknande.

Man är ju inte direkt förvånad
Citera
2024-10-06, 19:08
Medlem
[quote=MpunktM|89730336]Vilken jävla hjälte. Enormt imponerad.

Avseende skytten så verkar han otippat ha utomeuropeisk bakgrund och vara minderårig. Det måste röra sig om Kungsbackas enda pensionsräddare. Ett snack med socialen och hem till förorten igen under kvällen då?

Citat:
Ursprungligen postat av Psykpatient33
Hoppas frida fattar att uppskatta sin hjälte till man och inte i stället skäller på honom eller nåt annat utvecklingsstört.[/QUOTE

Det landar nog i uppskattning när det har fått sjunka in. Jag hade initiellt varit arg om min partner gjort något liknande men uppskattat hjältedådet när situationen lugnat ner sig.
Kul att behöva få vara med i rättegången där lärarens namn och adress hängs ut. Han är trots allt vittne samt ingrep så han måste väl vara med på rättegång om jag inte minns helt fel?

Var själv med och grep en person på torget i Skövde för ett antal år sen och var tvungen att vara med på rättegång, chefen blev skitsur på mig för detta då jag var tvungen att vara ledig från jobbet.

Sista gången jag hjälpte till med något sådant för något tack fick man inte.
Citera
2024-10-06, 19:11
Medlem
Är det inte 2 skjutna? Jag har hört att en anställd blev skjuten i benet och även en besökare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in