2024-10-06, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lilja4never
Kungligt att en man (lärare) sprang ifatt MGM och brottade ner honom - borde startas en insamling till honom!

Från Omni:

"Frida, hennes make och hennes son blev vittnen till händelsen. För DN berättar hon att hennes man sprang efter och brottade ner skytten.
– Jag fattar inte att min man vågade. Man kan förstås tycka att han inte borde ha ingripit, men tur att det finns civilkurage, kanske spelar det in att han är lärare".

Vilken jävla hjälte. Enormt imponerad.

Avseende skytten så verkar han otippat ha utomeuropeisk bakgrund och vara minderårig. Det måste röra sig om Kungsbackas enda pensionsräddare. Ett snack med socialen och hem till förorten igen under kvällen då?

[quote=Psykpatient33|89730333]Hoppas frida fattar att uppskatta sin hjälte till man och inte i stället skäller på honom eller nåt annat utvecklingsstört.[/QUOTE

Det landar nog i uppskattning när det har fått sjunka in. Jag hade initiellt varit arg om min partner gjort något liknande men uppskattat hjältedådet när situationen lugnat ner sig.
Senast redigerad av MpunktM 2024-10-06 kl. 18:44.
Citera
2024-10-06, 18:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hello87
Hej! Min elspark mi xiaomi pro 2 har blivit snodd ifrån min låsta trappuppgång på syrengatan. Den är rätt sliten och många repor, på bromshandtagen, och även denna ”lås” till själva styret som får den att vara upprätt är trasig även stänkskyddet är knäckt. Har en väska fram på styret. Bytt luftdäcken till Punkteringsfria däck som är rätt slitna och själva ”fälgen” på bägge är slitna(mest bak) av byte av däck. Ser ni något någonstans får ni jätte gärna hojta! Och håll gärna utkik, denna är min ända färdmedel.

Detta skrev en igår kväll kanske den han snodde

Det luktar ju beställningsmord utfört av en minderårig. Det är ju inte så att han åker runt och snor en el-scooter innan han ska göra ett mord?

Såklart är det inte din elscooter som använts. 😅
Citera
2024-10-06, 18:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Statsminister2030
Nu får de fan börja gå ut med etnicitet.

Tror du verkligen det behövs, man vet ju redan vad det är på förhand?
Citera
2024-10-06, 18:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kolsyr
Det luktar ju beställningsmord utfört av en minderårig. Det är ju inte så att han åker runt och snor en el-scooter innan han ska göra ett mord?

Såklart är det inte din elscooter som använts. 😅

Tror nog han kopierade någon text, gissningsvis ifrån någon lokal facebook grupp. Hade dock varit jävligt komiskt om det faktiskt var någon som skrivit det efter mordet
Citera
2024-10-06, 18:57
Medlem
Lite relevanta citat från en låst artikel på G-P:
Polisen är av uppfattningen att målsäganden har band till den så kallade T-falangen, en gruppering som i första hand utgår från Mölndals kommun.

Den nu gripne personen uppges vara en tonåring som är att betrakta som inhyrd utförare, anlitad av ett konkurrerande nätverk.

T-falangen har, efter en kaotisk vår med många skjutningar och sprängningar, legat förhållandevis lågt.

I maj genomförde regionpolisen en omfattande insats mot just det nätverket, som fick en dämpande effekt.

- Sannolikt är grunden till den här händelsen den gamla vanliga, alla vill åt och kontrollera narkotikamarknaden. I det här fallet den i Kungsbacka, säger en person med insyn i utredningen.
Citera
2024-10-06, 18:59
Medlem
jugbandbluess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lilja4never
Kungligt att en man (lärare) sprang ifatt MGM och brottade ner honom - borde startas en insamling till honom!

Från Omni:

"Frida, hennes make och hennes son blev vittnen till händelsen. För DN berättar hon att hennes man sprang efter och brottade ner skytten.
– Jag fattar inte att min man vågade. Man kan förstås tycka att han inte borde ha ingripit, men tur att det finns civilkurage, kanske spelar det in att han är lärare".

visst. men vågar frida med familj vittna i rättegången?
Citera
2024-10-06, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TotalWar
Man blir naturligtvis förtvivlad å alla inblandades vägnar. En ung kille som begår en sån här förskräcklig händelse, vad har den personen varit med om för någonting, vilka omständigheter har den killen växt upp under, vad är det för trauman han bär med sig?
Ja, hoppas att gärningsmannen får all terapi och allt stöd han behöver.
Citera
2024-10-06, 19:01
Medlem
Kan BO vara F*l*p Str*dh? Ganska friskt sökande på honom igår redan. Han har kopplingar till folk ur T falangen. På GP så står det att brottsoffret har kopplingar till T falangen.
En person skrev att offret var i 30-40 års åldern.
En annan att han var 01:a.
Filip är 00:a och kan lät ses som betydligt äldre än sin ålder.

Han har en lillebror som rappar också ihop med Underklassmusik bolaget.
Citera
2024-10-06, 19:01
Medlem
Megaforces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Statsminister2030
Otroligt få negrer som bor i KBA men skiten kan ju vara nån annanstans ifrån

Det tar inte så lång tid att åka till kungsmässan från centralen med pendeltåget.
Citera
2024-10-06, 19:02
Medlem
Om man har ett handeldvapen och söker upp den man skjuta, hur kan man:
1. Missa?
2. Träffa delar av kroppen som inte leder till döden?
3. Gå tillbaka till 1.
Citera
2024-10-06, 19:03
Medlem
Den som blev skjuten jobbade inne i en butik på Kungsmässan. Samtidigt utgår polisen från att det är en gängrelaterad skjutning. Skulle den anställde alltså vara gängkriminell? Om så är fallet varför försökte man skjuta honom på jobbet mitt i ett köpcentrum framför vittnen? Det vore smartare att skjuta honom till exempel efter jobbet och inte i en folkmassa. Jag får inte riktigt ihop detta. Samtidigt har butiken bekräftat att en anställd blivit skjuten.
Citera
2024-10-06, 19:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Perfecthairline
Ja, hoppas att gärningsmannen får all terapi och allt stöd han behöver.

Hahaha stöd och terapi? Skjuter man en annan människa på ett köpcenter ska man avlivas, inget annat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in