2024-08-22, 05:36
Medlem
Mr.Wolfs avatar
Jag tänkte samma som dig,så i december 23 så köpte vi ett hus på Orust, ca 10min från Henån....helt underbart att stanna till i affären på väg hem från jobbet och ALLA är svenskar.

Vi har dock problem med gängkriminella även här....men det i form av rådjursfamiljen som ger sig på våra rabatter med olika frukter och bär....vi har döpt dom till Henrik, Laila och Kajsa. Det enda jag ångrar är att vi inte gjorde detta redan för 20 år sedan.
Citera
2024-10-05, 15:50
Avslutad
Hur är Lysekil? Har planer på att flytta dit!
Citera
2024-10-06, 13:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HybridOlof
Ser ett flertal muslimer och andra oönskade när jag går igenom Kungälv i Street View (deprimerande ful ort förövrigt...) så hade gärna inte valt Kungälv som närmst liggande stad. Alingsås såg bättre ut. Hittade endast en eller två blattar i hela centrum och det var uppe mot stationen. Är ju en hyfsat fin liten stad också. Den hamnar högt upp på listan, tack.

Kommer från Alingsås men flyttade därifrån i och med studier på universitet. Bor idag i Stockholm. Skulle verkligen inte rekommendera staden men det beror på vad man vill ha. Att det inte skulle finnas invandrare där är helt fel. I min skola (på 90 och 00 talet) var det typ 30% invandrare på alla skolorna.
Citera
2024-10-06, 13:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nicholassarkozy
Kom en neger på cykel genom "samhället" för några år sedan, pratas fortfarande om det här.
Cykeln var förstås stulen?
Citera
2024-10-06, 16:58
Medlem
Nicholassarkozys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tatoomike
Cykeln var förstås stulen?
Det har jag ingen uppgift om, däremot kan du få dagens tre sanningar i en mening här: Ärlig zigenare på egen cykel söker jobb.
Citera
2024-10-06, 17:26
Medlem
Nico77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HybridOlof
Har bott i ett samhälle strax öster om Göteborg hela mitt liv men behöver nu flytta härifrån pga den snabbt ökande andelen mörkhyade. Är det någon som känner till eller vet hur man hittar ett samhälle inom ett par timmar av Göteborg att flytta till där det finns:

- Mataffär
- Vårdcentral
- Skolor (0-9+gymn.) med noll eller nära noll invandrarungar (blandbarn inräknat) samt med begränsad mängd globohomo-hjärntvätt (lgb, feminism, jämnlikthet, mm.) i utbildningen
- Väldigt få (helst inga) icke-svenskar

Det ekonomiska läget i kommunen spelar mindre roll. Tack.

Styrsö kanske har ett lågt antal invandrare. Dock kan du inte flytta dit då de inte heller vill ha dit svårt efterblivna.
Citera
2024-10-06, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nicholassarkozy
Det har jag ingen uppgift om, däremot kan du få dagens tre sanningar i en mening här: Ärlig zigenare på egen cykel söker jobb.
Citera
2024-10-06, 21:34
Medlem
Cliff.Booths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ragnarrok87
Hur är Lysekil? Har planer på att flytta dit!

Väldigt fint, speciellt området söder om kyrkan.

Även om du är fattig, skall du undvika det socialdemokratiskt utsatta Badhusberget. Man har arbetat med trygghetsskapande åtgärder där i några generationer nu.

Av förorterna är Fiskebäckskil en av Sverige fem finaste, Brastad är Epatraktorland, påminner om Götene...
Citera
2024-10-07, 06:23
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Cliff.Booth
Väldigt fint, speciellt området söder om kyrkan.

Även om du är fattig, skall du undvika det socialdemokratiskt utsatta Badhusberget. Man har arbetat med trygghetsskapande åtgärder där i några generationer nu.

Av förorterna är Fiskebäckskil en av Sverige fem finaste, Brastad är Epatraktorland, påminner om Götene...

Tack för tipsen!!
Citera
2026-04-16, 10:30
Avstängd
hennevilljagknullas avatar
Skulle säga de flesta ställen utanför göteborg är mycket vita även idag.
Helt enkelt för att blattar inte har råd att bo i villa i dessa områden och många vill säkert inte heller bo bland massa vita tråkiga svenskar.
Citera
2026-04-22, 13:51
Medlem
Samhällen eller städer?
Samhällen finns det gott om som är fria från invandrare men städer? Nja.

Jag har hus på västkusten norr om göteborg och här är helvitt i princip, inte så konstigt med tanke på vad en bostad kostar här.
Finns ju små byar också i närheten som är trevliga men som sagt, det kostar.

Möjligtvis att du kan hitta en liten stuga för några hundra lök om du har tur.
Citera
  • 7
  • 8

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in