2024-10-05, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Corneliusthe1
Har läst alla sidor lol

Så hur många sidor är förundersökningen på då, enligt dig?
Citera
2024-10-05, 20:58
Medlem
Corneliusthe1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dinos..katt
Ids egentligen inte ens svara dig... Du förstår väl att det du har läst är inte hela förundersökningen?

Men ok jag ska göra det lite enklare för dig, i det som du tror är hela förundersökningen så kan du läsa om vad Yosef berättar på sidan 241..
Inget som indikerar att det har begåtts vå*****
Citera
2024-10-05, 21:01
Medlem
Citat:
Inget som indikerar att det har begåtts vå*****

Du får inte pressa någon genom att övertala/övertyga de om att de egentligen vill ha sex när de har uttryckt sig om att de inte vill... det är våldtäkt i Sverige.
Citera
2024-10-05, 21:02
Medlem
Corneliusthe1s avatar
Citat:
Du får inte pressa någon genom att övertala/övertyga de om att de egentligen vill ha sex när de har uttryckt sig om att de inte vill... det är våldtäkt i Sverige.
Dem har ju inte pressat henne ditt sär,
Om man ber om kuk så får man kuk om man inte säger stopp eller visar andra tecken på att man inte vill då är det inte våldtäkt.
Att man anmäler folk för våldtäkt bara för att man fick ångest nästa dag så betyder det inte att det faktisk är våldtäkt
Senast redigerad av Corneliusthe1 2024-10-05 kl. 21:04.
Citera
2024-10-05, 22:36
Medlem
TreponemaPallidums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zappazen
Det stämmer att det "brukade" vara sommarmord i Sverige under 60 och 70-talen. Men att gruppvåldtäkter skulle ha vart vardagsmat är inte sant. DP sex, populärt i gruppsex hörde jag talas pom först på 2000-talet. Analsex hördes heller aldrig talas om annat än som perversion jämställt med djursex. Porrfilm visades på en och annan porrbio där äckel satt och runkade men fanns inte som allmänbildning, vilket det gör nu. Porrfilm som var mest vanlig var den sk "gladporren". Komedier där det visades bröst och knull och kanske nån fluktare blev skiten i huvudet på av en ko när han tjuvkikade.

70-talet hade däremot porrklubbar med liveshow. Kan tänka mig att det kunde hända vad som helst både på och av scenen, men jag bevistade aldrig dessa ställen.

Konklusionen är att 60 och 70-talet var ganska "snällt" även om övergrepp naturligtvis förekom. Men aldrig i den utsträckning det gör nu. Bara fånigt och lögnaktigt att påstå det.
Jag har aldrig hävdat att gruppvåldtäkter var vardagsmat förr. Tvärtom har jag skrivit att det är den stora skillnaden nu mot förr och även att jag tror porren bidragit till detta.
Däremot skrev jag att det var vanligt att grabbar turades om att knulla utslagna tjejer på hemmafester förr, dvs en och en i taget.
Citera
2024-10-05, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Computerz
Svenska tjejer som umgås med gängkriminella araber. Svårt och känna något medlidande när man är så korkad och knarkar med dessa varelser. Vad fan tror ni ska hända
Även svenskar kan ha en taskig uppväxt, alla kommer inte från det prydliga villakvarteret med
akademiker föräldrar som stöttar dem och ger dem möjlighet att fatta rätt beslut
Citera
2024-10-05, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zappazen
Det stämmer att det "brukade" vara sommarmord i Sverige under 60 och 70-talen. Men att gruppvåldtäkter skulle ha vart vardagsmat är inte sant. DP sex, populärt i gruppsex hörde jag talas pom först på 2000-talet. Analsex hördes heller aldrig talas om annat än som perversion jämställt med djursex. Porrfilm visades på en och annan porrbio där äckel satt och runkade men fanns inte som allmänbildning, vilket det gör nu. Porrfilm som var mest vanlig var den sk "gladporren". Komedier där det visades bröst och knull och kanske nån fluktare blev skiten i huvudet på av en ko när han tjuvkikade.

70-talet hade däremot porrklubbar med liveshow. Kan tänka mig att det kunde hända vad som helst både på och av scenen, men jag bevistade aldrig dessa ställen.

Konklusionen är att 60 och 70-talet var ganska "snällt" även om övergrepp naturligtvis förekom. Men aldrig i den utsträckning det gör nu. Bara fånigt och lögnaktigt att påstå det.
Om jag får filosofera lite så tror jag att många svenska män kan ha bättre kvinnosyn än tidigare.
Många våldtäkter som sker i dag skulle varit helt lagligt på 70-80 talet.
Jag tror att sådant har påverkat män till det bättre att lagen skärpts vad som kallas väldtäkt
Citera
2024-10-06, 07:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TreponemaPallidum
Jag har aldrig hävdat att gruppvåldtäkter var vardagsmat förr. Tvärtom har jag skrivit att det är den stora skillnaden nu mot förr och även att jag tror porren bidragit till detta.
Däremot skrev jag att det var vanligt att grabbar turades om att knulla utslagna tjejer på hemmafester förr, dvs en och en i taget.

Det kanske var vanligt i dina kretsar. Jag har aldrig hört talas om att den typen av sexuellt utnyttjande skulle ha varit vanlig. Dessutom skulle det också ha räknats som våldtäkt.

Så, jo. Du hävdar visst att gruppvåldtäkter var vanligt. Du vet, våldtäkt är inte vara överfall i parker eller i mörka gränder. Även en manlig kompis som "råkar" glida in i en sovande kvinnlig vän på en efterfest kan dömas för våldtäkt även om inte ens minns det.
Citera
2024-10-06, 07:36
Medlem
Flashshits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TreponemaPallidum
Jag är inte ute efter att förminska något, bara att tillföra något slags perspektiv. Såna här trådar tenderar att utmynna i allmän rasism och jag ville bara påpeka att svenskar inte är bättre. Detta sker fortfarande bland svennebananer också, även om jag vågar påstå att det var värre förr.

Gruppvåldtäkter är ett importerat problem punkt.
Citera
2024-10-06, 09:18
Medlem
Citat:
Dem har ju inte pressat henne ditt sär,
Om man ber om kuk så får man kuk om man inte säger stopp eller visar andra tecken på att man inte vill då är det inte våldtäkt.
Att man anmäler folk för våldtäkt bara för att man fick ångest nästa dag så betyder det inte att det faktisk är våldtäkt

Du vet väl om ? Att även om någon säger ja till sex så har den personen rätt att när som helst under sexakten ändra sig och säga eller visa att den inte längre vill ha sex.
A****a gjorde ju det, hon sa ju nej sluta och även Felix påtalade detta för de 2 genom att säga "Ey lyssna, hon säger att hon inte vill."

Sen är jag osäker om du ska förstå att läsa utdrag ur Brottsbalken 🤔 då du verkar ha lite svårt att läsa och förstå skriven text 🙄 men du kan ju göra ett försök!

Brottsbalken
6 kap. Om sexualbrott

1 § Den som genom misshandel eller annars med våld eller genom hot om brottslig gärning tvingar en person till samlag eller till att företa eller tåla en annan sexuell handling som med hänsyn till kränkningens allvar är jämförlig med samlag, döms för våldtäkt till fängelse i lägst två och högst sex år.

Detsamma gäller den som med en person genomför ett samlag eller en sexuell handling som enligt första stycket är jämförlig med samlag genom att otillbörligt utnyttja att personen på grund av medvetslöshet, sömn, allvarlig rädsla, berusning eller annan drogpåverkan, sjukdom, kroppsskada eller psykisk störning eller annars med hänsyn till omständigheterna befinner sig i en särskilt utsatt situation.

Är ett brott som avses i första eller andra stycket med hänsyn till omständigheterna vid brottet att anse som mindre grovt, döms för våldtäkt till fängelse i högst fyra år.

Är brott som avses i första eller andra stycket att anse som grovt, döms för grov våldtäkt till fängelse i lägst fyra och högst tio år. Vid bedömande av om brottet är grovt ska det särskilt beaktas, om våldet eller hotet varit av särskilt allvarlig art eller om fler än en förgripit sig på offret eller på annat sätt deltagit i övergreppet eller om gärningsmannen med hänsyn till tillvägagångssättet eller annars visat särskild hänsynslöshet eller råhet. Lag (2013:365).
Senast redigerad av Dinos..katt 2024-10-06 kl. 09:30.
Citera
2024-10-06, 09:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brianmolko
Vad är challanmän ?
challan vem är det?
Är det ett gammalt brott, trodde inte sådant här hände längre pga åtgärder zip.....
Mne som sagt när de är invandre inblandade...

Charlottensborg är ett bostadsområde i kristianstad. Har länge kallats challan
Citera
2024-10-06, 11:01
Medlem
Corneliusthe1s avatar
Citat:
Du vet väl om ? Att även om någon säger ja till sex så har den personen rätt att när som helst under sexakten ändra sig och säga eller visa att den inte längre vill ha sex.
A****a gjorde ju det, hon sa ju nej sluta och även Felix påtalade detta för de 2 genom att säga "Ey lyssna, hon säger att hon inte vill."

Sen är jag osäker om du ska förstå att läsa utdrag ur Brottsbalken 🤔 då du verkar ha lite svårt att läsa och förstå skriven text 🙄 men du kan ju göra ett försök!

Brottsbalken
6 kap. Om sexualbrott

1 § Den som genom misshandel eller annars med våld eller genom hot om brottslig gärning tvingar en person till samlag eller till att företa eller tåla en annan sexuell handling som med hänsyn till kränkningens allvar är jämförlig med samlag, döms för våldtäkt till fängelse i lägst två och högst sex år.

Detsamma gäller den som med en person genomför ett samlag eller en sexuell handling som enligt första stycket är jämförlig med samlag genom att otillbörligt utnyttja att personen på grund av medvetslöshet, sömn, allvarlig rädsla, berusning eller annan drogpåverkan, sjukdom, kroppsskada eller psykisk störning eller annars med hänsyn till omständigheterna befinner sig i en särskilt utsatt situation.

Är ett brott som avses i första eller andra stycket med hänsyn till omständigheterna vid brottet att anse som mindre grovt, döms för våldtäkt till fängelse i högst fyra år.

Är brott som avses i första eller andra stycket att anse som grovt, döms för grov våldtäkt till fängelse i lägst fyra och högst tio år. Vid bedömande av om brottet är grovt ska det särskilt beaktas, om våldet eller hotet varit av särskilt allvarlig art eller om fler än en förgripit sig på offret eller på annat sätt deltagit i övergreppet eller om gärningsmannen med hänsyn till tillvägagångssättet eller annars visat särskild hänsynslöshet eller råhet. Lag (2013:365).

Men problemet är att du är så hjärndöd och hittar på grejer, som jag sagt innan du drar ut fakta ur arslet, finns absolut ingen bevisning som indikerar på våldtäkt så sluta hitta på grejer för att du ska nöja dig!.
Senast redigerad av Corneliusthe1 2024-10-06 kl. 11:05.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in