Citat:
Ursprungligen postat av
Jonas1968
Jag ser inte en rapport jag gjorde idag så jag kan inte ens se mina egna rapporteringar. Vad var egentligen problemet att man kunde se att ett inlägg rapporterats tidigare? Vad är nyttan att 14 rapporterar ett inlägg för t ex 0.03?
Citat:
Ursprungligen postat av
pudellus
Ganska liten nytta enligt min mening. Det vore ett slöseri med tid och engagemang. Även om det går att förstå den förändring som nu gjorts.
Är det så många RP kan det även tyda på att delforumet inte har tillräckligt snabb moderering. I de flesta fall åtgärdas det dock inom någon eller några timmar. Tar det längre tid än så kan det bli svårt att följa en tråd. Det kan påverka intresset för ett delforum och skrämma bort seriösa deltagare.
Jag har inget minne av att jag har sett något inlägg blivit rapporterat 14 gånger. När jag kollar runt bland befintliga RP just nu, så har en övervägande del av de rapporterade inläggen endast en RP. Vissa har två RP, men detta är förhållandevis ovanligt. Har inga exakt siffror, men det är färre än 10 procent.
I sällsynta fall kan ett rapporterat inlägg ha fler än två RP, men detta är ovanligt. Det finns dock ett fåtal, och när jag granskade dem närmare så hade samtliga flertalet RP från samma användare. Dvs. någon som rapporterar inlägget för mer än en regel.
Beskrivningen att vissa inlägg skulle ha 14 RP för 0.03. är inget problem jag känner igen. Moderatorerna brukar vilja ha noll RP som väntar på granskning, så dessa brukar därför hanteras ganska snabbt.
admin