2024-10-05, 11:40
Avstängd
granny-pantiess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skattesskulder
Varför verkar du så jävla stressad?

En grå passat vid Ga American Racing
En slump eller inte .

Har Jocke en grå Passat?
Citera
2024-10-05, 13:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pinto87
Nja. Jocke deklarerade till Chrippa men Chrippa lämnade inte in den. Den deklarationen var korrekt med inkomster från Youtube. Nåt Chrippa inte ville skulle in för då blev det massa skatt som skulle in.

Är Chrippa utvecklingsstörd så han inte kan deklarera själv? Ligger inte ansvaret på Chrippa själv? Tror ni den förklaring kommer hålla i domstol?
Att chrippa inte lämnade in deklarationen som Jocke gjorde är bara en tråd sanning.
Jocke sa att han hjälpt chrippa deklarera. Han sa ingenting mer. Ingenting mindre. Ingen har sagt att chrippa inte lämnade in deklarationen han fick hjälp med.
Det är inte så ofta jag själv hjälpa någon att deklarera. Men dom få gånger det skett har vi suttit tillsammans på plats, gjort deklarationen och skickat in den direkt. Det känns jätte konstigt att göra klart en deklaration och sen vänta med att skicka in den?
Citera
2024-10-05, 14:11
Medlem
Pinto87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skykru
Att chrippa inte lämnade in deklarationen som Jocke gjorde är bara en tråd sanning.
Jocke sa att han hjälpt chrippa deklarera. Han sa ingenting mer. Ingenting mindre. Ingen har sagt att chrippa inte lämnade in deklarationen han fick hjälp med.
Det är inte så ofta jag själv hjälpa någon att deklarera. Men dom få gånger det skett har vi suttit tillsammans på plats, gjort deklarationen och skickat in den direkt. Det känns jätte konstigt att göra klart en deklaration och sen vänta med att skicka in den?

Nej det är ingen trådsanning. Jocke har själv förklarat detta på Youtube. Vart minns jag inte men nog hos Anjo.

Jocke uttryckte sig nog lite slarvigt första gången bara. Där var i samband med när de pratade om Chrippas inkompetens.

Du har missat att deklarationen lämnades in digitalt den 29/12, nog av Linnea.

Deklarationener kan fortfarande göras på papper och skickas in med post, det lättaste när nån på annan ort hjälper än. Jocke har sagt att han tjatade på Chrippa att lämna in den så ingen trådsanning.
Senast redigerad av Pinto87 2024-10-05 kl. 14:19.
Citera
2024-10-05, 15:55
Avslutad
Citat:
Nej det är ingen trådsanning. Jocke har själv förklarat detta på Youtube. Vart minns jag inte men nog hos Anjo.

Jocke uttryckte sig nog lite slarvigt första gången bara. Där var i samband med när de pratade om Chrippas inkompetens.

Deklarationener kan fortfarande göras på papper och skickas in med post, det lättaste när nån på annan ort hjälper än. Jocke har sagt att han tjatade på Chrippa att lämna in den så ingen trådsanning.
Jocke, och Anjo, är inte mer pålitliga än Chrippa. Ljuger som om dom hade ɓetalt för det, o h det har dom ju också
Citera
2024-10-05, 15:59
Medlem
Pinto87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goldentie
Jocke, och Anjo, är inte mer pålitliga än Chrippa. Ljuger som om dom hade ɓetalt för det, o h det har dom ju också

Vem får de betalat av?
Citera
2024-10-05, 16:09
Medlem
Citat:

Du blandar ihop det.
Jocke har hjälpt chrippa deklarera tidigare år. Det är dom gångerna som är en tråd sanning att chrippa inte skickat in.
Att Linnea ska ha deklarerat åt chrippa är inte bevisat. Så det vet vi inte om det hänt eller inte.
Att Jocke tjatade på chrippa att lämna in deklarationen var i år efter chrippa släpptes ifrån häktet. Det är inte kopplat till tidigare gånger då Jocke hjälpt chrippa deklarera.
Det är tre olika saker som skedde vid flera olika tidpunkter som du verkar blanda ihop.
Citera
2024-10-05, 16:17
Avslutad
Citat:
Vem får de betalat av?

Som om ??
Citera
2024-10-05, 16:25
Medlem
Pinto87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skykru
Du blandar ihop det.
Jocke har hjälpt chrippa deklarera tidigare år. Det är dom gångerna som är en tråd sanning att chrippa inte skickat in.
Att Linnea ska ha deklarerat åt chrippa är inte bevisat. Så det vet vi inte om det hänt eller inte.
Att Jocke tjatade på chrippa att lämna in deklarationen var i år efter chrippa släpptes ifrån häktet. Det är inte kopplat till tidigare gånger då Jocke hjälpt chrippa deklarera.
Det är tre olika saker som skedde vid flera olika tidpunkter som du verkar blanda ihop.

Men Chrippas deklarationer innehåller ju bara inkomster från BT och Memmo många år tillbaka? Arbetsgivare som drar skatten och deklarerar inkomsten åt Chrippa, så vad har Jocke hjälp till med? Chrippa har bara skickat in sina deklarationener med redan fyllda uppgifter.

Jocke har försökt få Chrippa att deklarera sin inkomst och skatta den från Youtube för inte få problem med eko nåt Chrippa inte gjort.

Om Linnea deklalerat eller inte vet vi inte säkert nej, därav jag skrev nog.

Du har säkert rätt att senaste deklarationen där Jocke tjatade på Chrippa var efter häktningen och inte innan. Hänt så mycket så svårt hänga med tidslinje.
Citera
2024-10-05, 16:26
Medlem
Pinto87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goldentie
Som om ??

Men allvarligt. Vad är meningen att påstå saker, bli ställd mot väggen och inte kunna besvara det sedan?

Vem får Jocke betalt av? Är Jocke förmyndare till Chrippa?

Du tramsar ju bara.
Senast redigerad av Pinto87 2024-10-05 kl. 16:31.
Citera
2024-10-05, 16:35
Avslutad
Citat:
Men allvarligt. Vad är meningen att påstå saker, bli ställd mot väggen och inte kunna besvara det sedan?

Vem får Jocke betalt av? Är Jocke förmyndare till Chrippa?

Du tramsar ju bara.

Nej jag tramsar inte, det är du som inte kan läsa. Jag skrev inte att någon fick betalt, jag skrev att dom ljög SOM OM dom fick betalt. Därefter skrev jag att det får dom i och för sig också, eftersom dom är youtuber och har sina kanaler, vilket genererar inkomster
Citera
2024-10-05, 17:07
Medlem
Citat:

Undrar hur Linnea (eller någon annan för den delen) lyckades att deklarera den 29/12, speciellt med tanke på att man inte kan deklarera hos Skatteverket innan mars månad nästkommande år...

Har du någon förklaring till detta?
Citera
2024-10-05, 17:19
Medlem
Pinto87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VemSkaManTroPa
Undrar hur Linnea (eller någon annan för den delen) lyckades att deklarera den 29/12, speciellt med tanke på att man inte kan deklarera hos Skatteverket innan mars månad nästkommande år...

Har du någon förklaring till detta?

Jag gissar att eftersom Chrippa inte lämnade in någon deklaration 2023 när han skulle (2/5) så var det den då 29/12? För 2022 alltså.

Det kan vara en trådsanning också att det deklalerades på morgonen den 29e. Men Linnea hade ju kontroll över hans telefon troligtvis då återsrällningskoden väl gick till hennes nummer, nåt hon fick av Chrippa då han dagar tidigare trodde ryssar hackat sig in i hans telefon.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in