2024-10-05, 12:02
  #465457
Medlem
Pusselhelvetes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Enligt MAKS på X har ukrainska styrkor skjutit ned en bögrysk SU-25 i Donetsk region.

Det framgår inte om piloterna överlevde, det sitter ofta två piloter i detta gamla attack-plan.

DOM FÖRTJÄNAR DÖDEN!!

Hahah...pissryssarna är fan värdelösa!! Film på nedskjutningen. Friendly fire. Ser fan medvetet ut.

https://www.reddit.com/r/UkraineWarVideoReport/s/0Ra3QKZSJb
Citera
2024-10-05, 12:22
  #465458
Medlem
Kriget i Ukraina. Från verkligheten.




UPPDATERAS: Över 20% av Ukraina har oexploderad ammunition och minor – ryskt artilleri på väg mot brist hälften av granaterna kommer från Nordkorea – mycket tunga bakre ryska förluster
skriven av Lars Wilderang 2024-10-05 11:09

"Mer än en femtedel av Ukrainas territorium har kontaminerats med minor och oexploderad ammunition sedan den fullskaliga invasionens start år 2022 och berör över sex miljoner invånare. En analys talar för att ryskt artilleri är på väg att få brist på eldrör och kommer Ukraina kommer ha mer artilleri än Ryssland någon gång under 2025, samtidigt som hälften av de ryska granaterna nu kommer från Nordkorea. Ryssland tog mycket tunga förluster under gårdagen, särskilt inom bakre funktioner som artilleri, luftvärn och transportfordon, men också manskap."

-------------

https://cornucopia.se/2024/10/uppdateras-over-20-av-ukraina-har-oexploderad-ammunition-och-minor-ryskt-artilleri-pa-vag-mot-brist- halften-av-granaterna-kommer-fran-nordkorea-mycket-tunga-bakre-ryska-forluster/

Det är inte bara en human katastrof Ryssland orsakade när Putin startade kriget genom sin order om att invadera Ukraina.
Det står helt klart att ryssarna är ansvarig för och orsakat en historisk miljökatastrof.
Inte bara för Ukraina.
Citera
2024-10-05, 12:35
  #465459
Medlem
Bertillas avatar
Uppgifter på twitter att det var en rysk drönare, en Sukhoi S-70 Okhotnik-B, som sköts ner av friendly fire, inte en Su-25.

“All our planes and crews are home. Alive, healthy and safe. Well, the fact that we have one less drone, that happens. That's what testing is for.”

https://x.com/bayraktar_1love/status/1842512157201617353
Citera
2024-10-05, 12:47
  #465460
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bertilla
Uppgifter på twitter att det var en rysk drönare, en Sukhoi S-70 Okhotnik-B, som sköts ner av friendly fire, inte en Su-25.

“All our planes and crews are home. Alive, healthy and safe. Well, the fact that we have one less drone, that happens. That's what testing is for.”

https://x.com/bayraktar_1love/status/1842512157201617353

Detta är intressant och visar på att när tekniken förbättras ytterligare så kommer inga krigsflygplan att vara bemannade i framtiden, vilket öppnar för en massiv storskalig produktion av krigsflygplan när man inte längre behöver utbilda piloter att bemanna flygplanen med.

Ryssarna fick här sitt modernaste flygplan nedskjutet och man ser tydligt att planet har blivit mer slimmat och mindre än det skulle varit med piloter.

Jag förutspår att när vi har obemannade stridsflygplan så kommer man kunna ösa på riktigt mycket med hastigheter, snabba svängar och allt som innebär omänskliga g-krafter.

https://en.wikipedia.org/wiki/Sukhoi_S-70_Okhotnik-B
__________________
Senast redigerad av SecretGarden352 2024-10-05 kl. 12:50.
Citera
2024-10-05, 12:52
  #465461
Medlem
Silfverryggs avatar
Så är nu ryssen och talibanerna goda vänner.
Rysslands utrikesdepartement meddelade på fredagen att man beslutat att ta bort talibanerna från listan över terrororganisationer. Enligt Rysslands statliga nyhetsbyrå Tass har beslutet fattats "på högsta nivå". Det rapporterar Reuters. Zamir Kabulov, en medhjälpare till Rysslands president Vladimir Putin i Afghanistan, påpekade att efter beslutet måste många rättsliga åtgärder fortfarande vidtas för att det ska gälla i praktiken. I juli sa Putin att Ryssland betraktar de afghanska talibanerna som en allierad i kampen mot terrorism.
https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/acbe608d-9f18-43dc-9124-8fe1baa85d8e

Folkräkningen skjuts upp i rysseriet.
Ryssland har nyligen antagit en lag som innebär att en partiell folkräkning inte genomförs enligt den normala kalendern, utan folkräkningen skjuts upp ett par år.
...
Den omfattande folkräkningen i Ryssland genomfördes 2021, vilket innebär att nästa partiella folkräkning ska vara klar senast den 1 januari 2026. Men en lag som Putin undertecknat stipulerar nu att ett femprocentigt miniurval måste göras senast den 1 januari 2029.
...
Flytten av folkräkningen har också motiverats med att Ryssland i folkräkningen måste beakta de så kallade "nya territorierna", det vill säga de områden som erövrats från Ukraina, och detta är inte möjligt utan ett grundligt grundarbete. Problemet för Kreml är att de territorier som påstås ha annekterats av Ryssland inte är helt under rysk kontroll, det pågår ständiga strider och befolkningen i regionen har flytt undan militära aktioner.
Det finns också planer på att ändra sättet att genomföra folkräkningen så att människor får färre möjligheter att vägra svara på de frågor som ställs. Den officiella förklaringen till folkräkningen har dock inte övertygat alla, inte ens i Ryssland. Demografen Aleksej Raksha påpekade för The Insider att Ryssland redan tidigare har räknat befolkningen i de så kallade "folkrepublikerna" Donetsk och Luhansk, men att uppgifterna tydligen har manipulerats och undanhållits.
...
Ett av Rysslands mål med att erövra ukrainskt territorium är att få ny bördig jordbruksmark. Att undersökningen av jordbruksföretag och jordbrukare skjutits upp till 2027 kan förklaras av Rysslands försök att inkludera jordbruksverksamheten i de områden som erövrats från Ukraina som en del av sin egen statistik.
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000010740455.html
Citera
2024-10-05, 12:55
  #465462
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kratatch
Ska ni köra hamster reklamen igen i er statsmedia?

Det är som allt annat som kommer ur mordor. Det gäller dem själva och det slår alltid in.
Citera
2024-10-05, 13:19
  #465463
Medlem
Pusselhelvetes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SecretGarden352
Detta är intressant och visar på att när tekniken förbättras ytterligare så kommer inga krigsflygplan att vara bemannade i framtiden, vilket öppnar för en massiv storskalig produktion av krigsflygplan när man inte längre behöver utbilda piloter att bemanna flygplanen med.

Ryssarna fick här sitt modernaste flygplan nedskjutet och man ser tydligt att planet har blivit mer slimmat och mindre än det skulle varit med piloter.

Jag förutspår att när vi har obemannade stridsflygplan så kommer man kunna ösa på riktigt mycket med hastigheter, snabba svängar och allt som innebär omänskliga g-krafter.

https://en.wikipedia.org/wiki/Sukhoi_S-70_Okhotnik-B

Verkar vara enda prototypen också. Pissryssarnas mest moderna drönare löper amok och de måste själva skjuta ner skiten. Utvecklingen går verkligen bakåt i det jävla tattarlandet.

https://www.reddit.com/r/UkraineWarVideoReport/s/CW099GhnM6

Storleken på det i länken. En människa står på den på ena bilden.
Citera
2024-10-05, 13:19
  #465464
Medlem
Ryssarna skjuter ryssar.

Ryssarna sköt ner sitt eget plan, som avfyrade luftvärnsmissiler - källan
Valentina Romanenko , Roman Petrenko — lördagen den 5 oktober 2024, 13:22

"I Donetsk-regionen, efter att ha blivit nedskjuten av den ryska armén, föll ett ryskt plan som avfyrade luftvärnsmissiler över det territorium som kontrolleras av Ukraina."


"På eftermiddagen den 5 oktober började ukrainska och ryska massmedia och bloggare att skriva om nedskjutningen av ett plan i Donetsk-regionen."


https://www.pravda.com.ua/news/2024/10/5/7478278/


Det börjar alltmer likna panik och oreda i de ryska leden nu.
Hjälper själva till att stöda den Ukrainska Segerplanen. Kul.
Citera
2024-10-05, 13:22
  #465465
Medlem
Pusselhelvetes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antistalk
Ryssarna skjuter ryssar.

Ryssarna sköt ner sitt eget plan, som avfyrade luftvärnsmissiler - källan
Valentina Romanenko , Roman Petrenko — lördagen den 5 oktober 2024, 13:22

"I Donetsk-regionen, efter att ha blivit nedskjuten av den ryska armén, föll ett ryskt plan som avfyrade luftvärnsmissiler över det territorium som kontrolleras av Ukraina."


"På eftermiddagen den 5 oktober började ukrainska och ryska massmedia och bloggare att skriva om nedskjutningen av ett plan i Donetsk-regionen."


https://www.pravda.com.ua/news/2024/10/5/7478278/


Det börjar alltmer likna panik och oreda i de ryska leden nu.
Hjälper själva till att stöda den Ukrainska Segerplanen. Kul.

Japp. Står mer här:
(FB) Putin beordrar styrkor att gå in i Ukraina - INVASION NU (2022-02-24)
Citera
2024-10-05, 13:22
  #465466
Medlem
https://www.reddit.com/r/UkraineWarVideoReport/comments/1fwnocf/pictures_of_russian_s70_drone_allegedly_lost/

Var tydligen en ny typ av drönare.
Citera
2024-10-05, 13:36
  #465467
Medlem
Sextiopluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silfverrygg
Så är nu ryssen och talibanerna goda vänner.
Rysslands utrikesdepartement meddelade på fredagen att man beslutat att ta bort talibanerna från listan över terrororganisationer. Enligt Rysslands statliga nyhetsbyrå Tass har beslutet fattats "på högsta nivå". Det rapporterar Reuters. Zamir Kabulov, en medhjälpare till Rysslands president Vladimir Putin i Afghanistan, påpekade att efter beslutet måste många rättsliga åtgärder fortfarande vidtas för att det ska gälla i praktiken. I juli sa Putin att Ryssland betraktar de afghanska talibanerna som en allierad i kampen mot terrorism.
https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/acbe608d-9f18-43dc-9124-8fe1baa85d8e

Folkräkningen skjuts upp i rysseriet.
Ryssland har nyligen antagit en lag som innebär att en partiell folkräkning inte genomförs enligt den normala kalendern, utan folkräkningen skjuts upp ett par år.
...
Den omfattande folkräkningen i Ryssland genomfördes 2021, vilket innebär att nästa partiella folkräkning ska vara klar senast den 1 januari 2026. Men en lag som Putin undertecknat stipulerar nu att ett femprocentigt miniurval måste göras senast den 1 januari 2029.
...
Flytten av folkräkningen har också motiverats med att Ryssland i folkräkningen måste beakta de så kallade "nya territorierna", det vill säga de områden som erövrats från Ukraina, och detta är inte möjligt utan ett grundligt grundarbete. Problemet för Kreml är att de territorier som påstås ha annekterats av Ryssland inte är helt under rysk kontroll, det pågår ständiga strider och befolkningen i regionen har flytt undan militära aktioner.
Det finns också planer på att ändra sättet att genomföra folkräkningen så att människor får färre möjligheter att vägra svara på de frågor som ställs. Den officiella förklaringen till folkräkningen har dock inte övertygat alla, inte ens i Ryssland. Demografen Aleksej Raksha påpekade för The Insider att Ryssland redan tidigare har räknat befolkningen i de så kallade "folkrepublikerna" Donetsk och Luhansk, men att uppgifterna tydligen har manipulerats och undanhållits.
...
Ett av Rysslands mål med att erövra ukrainskt territorium är att få ny bördig jordbruksmark. Att undersökningen av jordbruksföretag och jordbrukare skjutits upp till 2027 kan förklaras av Rysslands försök att inkludera jordbruksverksamheten i de områden som erövrats från Ukraina som en del av sin egen statistik.
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000010740455.html

Ryssland behöver vänner. Grundläggande för att detta skall fungera i praktiken är att vännerna inte har yttrandefrihet eller andra grundläggande mänskliga rättigheter. Här passar Talibanernas Islamiska republik bra in liksom Iran, Venezuela m.fl. länder styrda av tyranner.

Putin behöver säkerligen jordbruksmark men planerade från början förmodligen att förslava hela Ukraina. Detta skulle ökat på en snabbt sjunkande befolkning med 40 miljoner. Speciellt barnen hade varit intressanta för att liksom osmanerna en gång gjorde stjäla och indoktrinera barnen till någon lämplig tjänst i staten. Som det ser ut nu kommer det dock att ta lång tid.
Citera
2024-10-05, 13:38
  #465468
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flogistoneter
Europa är splittrat. Många vill ha mat och värme i vinter. Det kan bara Ryssland garantera.

Det enda ryssland (i.e. den psykotiske dvärgen i kreml) kan "garantera" är förtryck, förföljelse, fängslande och mord på oliktänkande. Frågan är varför du eftersträvar sådana "garantier"?

Vad var sovjetunionen? En kommunistisk diktatur som styrdes med järnhand från Kreml, där oppositionella och oliktänkande förföljdes, fängslades, skickades i Gulag, eller mördades av den ondskefulla regimen. Där folket levde i misär (den socialistiska politiska eliten givetvis undantagen).

Vad är ryssland av idag? En kleptokrati som styrs med järnhand från Kreml av den enväldiga diktatorn putain, som bekant är f.d. KGB överste. Ett land där oppositionella och oliktänkande (inklusive journalister som rapporterar om oegentligheterna) förföljs, fängslas och mördas av regimen. Där folket lever i misär (den putainska politiska eliten givetvis undantagen).

https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_journalists_killed_in_Russia
https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Soviet_and_Russian_assassinations
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in