2024-10-05, 10:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeTeigneux
Citat:
Ursprungligen postat av dieseledvin
även biograferna går dåligt men ingen vet vad det beror på
Det är ett stort mysterium.

Hörde att det finns badhus som folk undviker också.
Vad kan det bero på tro? För låga skatter eller klimatförändringarna kanske?

Ni är något på spåren där. Finns det en gemensam faktor? Självklart klimatförändringarna, det nämner ju även forskaren Tutenges i artikeln, men vad mer kan det vara?

Jag tittade lite på andra publikationer som Tutenges varit inblandad i. En sak som i varje fall är tydlig ur hans övriga forskning är att MENA-invandring och islam absolut inte är något problem på något sätt utan tvärtom en stor tillgång.

"Boken vår viser en annen og mindre "farlig" side av islam enn den som dominerar i offentligheten" (ur Ur "Unge muslimske stemmer"). I skriften "Street Culture Meets Extremism: How Muslims Involved in Street Life and Crime Oppose Jihadism" förklaras hur kriminella muslimer i själva verket hjälper oss att bekämpa muslimsk extremism. Ni ser, det är bara fördelar!

Ni som vill koppla ihop det med nattklubbsdöden hittar alltså inget stöd för era rasistiska konspirationsteorier, vare sig i den neutrala, objektiva sociologiska forskningen eller i vår neutrala, objektiva public service-media. Seså, move on, nothing to see here. Kom ihåg: det beror på klimatförändringar och inget annat.
Senast redigerad av LasseHansson 2024-10-05 kl. 10:18.
Citera
2024-10-05, 10:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heliois
På Stureplan är det minst dubbelt så många afrikaner/araber som svenskar bland männen. Svenska tjejer syns fortfarande i nattlivet men pojkvännerna är utländska.
https://www.youtube.com/watch?v=Abz4i8mVXNo

Är nog i huvudsak dessa två grupper som går ut och naturligt kommer bilda par i framtiden. Framtida genomsnittssvensken kommer vara en mulatto 😊
Citera
2024-10-05, 10:27
Medlem
Det är väl för dyrt helt enkelt. Finns roligare saker att lägga pengar på.
Citera
2024-10-05, 10:31
Medlem
Twitterturkens avatar
Rätta mig om jag har fel men det är väl främst blattar som hänger på dessa ställen nu för tiden.
Citera
2024-10-05, 10:39
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av gscoIkljyikdvkhfdI
Hur ska vi bevara den svenska supa och knulla runt-kulturen?
Det är väl i raggarkulturen som den lever vidare i så fall.
Citera
2024-10-05, 10:42
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hardstekt
50% av ungdomarna är muslimer.

Citat:
Ursprungligen postat av Psykpatient33
Yes. Där är anledningen.

Kulturen dör.

Men det finns rave fortfarande.
Precis. Träffas på något arabiskt kafe och röker vattenpipa.
Eller tuggar khat.
Citera
2024-10-05, 10:45
Medlem
Tror det finns många olika bakomliggande anledningar till klubbdöden. Många har slutat dricka alkohol eftersom de hellre tränar och lägger pengarna på andra saker istället. De som fortfarande brukar alkohol träffas istället på privata tillställningar med människor man redan känner. Jag vet dessutom personer som sitter hemma ensamma och festar framför virtual reality med människor från olika delar av världen.

Att träffa en livspartner idag är inte lätt, då män inte matchar kvinnornas krav på resurser, utbildning, längd och utseende så både kvinnor och män upphör i större utsträckning att försöka finna en like. När datingscenen förändras behövs inte längre krogar och klubbar på samma vis. I en ekonomisk recession satsar man inte heller på klubb- liv.
Citera
2024-10-05, 10:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mimmirider
Tror det finns många olika bakomliggande anledningar till klubbdöden. Många har slutat dricka alkohol eftersom de hellre tränar och lägger pengarna på andra saker istället. De som fortfarande brukar alkohol träffas istället på privata tillställningar med människor man redan känner. Jag vet dessutom personer som sitter hemma ensamma och festar framför virtual reality med människor från olika delar av världen.

Att träffa en livspartner idag är inte lätt, då män inte matchar kvinnornas krav på resurser, utbildning, längd och utseende så både kvinnor och män upphör i större utsträckning att försöka finna en like. När datingscenen förändras behövs inte längre krogar och klubbar på samma vis. I en ekonomisk recession satsar man inte heller på klubb- liv.
Kvinnorna matchar heller inte alls männens krav, de som är singlar är gamla och fattiga och ofta fula.
Citera
2024-10-05, 10:48
Medlem
Bocconis avatar
Jag vill tycka mig se att det har skett en märkbar förändring i hur ungdomar rör sig på stan när alkohol är med i bilden. Jag tycker inte att springet på stan har minskat, däremot så föredrar allt fler ungdomar att hänga på pubar eller lounger istället för att klubba till tidigt på morgonen. Ungdomar kanske helt enkelt söker efter mer sofistikerade tillställningar idag.
Citera
2024-10-05, 10:54
Medlem
Youfuckingbitchs avatar
Varför skulle man vilja betala många gånger mer än man behöver för att ha kul?
Det är ju ointelligent.

Jag kommer att tänka på ett ställe i gbg som heter Nefertiti.
För 20 år sen var det hundratals meter kö.
Idag är det ingen kö.

Och jag tänker aldrig sätta min fot på sådana klubbar igen eftersom det i stort sett enbart är kriminella med otrevlig uppsyn som hänger där.
Och det är så fruktansvärt dålig musik ute numer också. Svensk "rap". Vem fan lyssnar på det som är över 15 år? Tydligen många.
Och jag vill inte se, träffa eller vara nära den typen av folk.
Citera
2024-10-05, 10:57
Avstängd
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bocconi
Jag vill tycka mig se att det har skett en märkbar förändring i hur ungdomar rör sig på stan när alkohol är med i bilden. Jag tycker inte att springet på stan har minskat, däremot så föredrar allt fler ungdomar att hänga på pubar eller lounger istället för att klubba till tidigt på morgonen. Ungdomar kanske helt enkelt söker efter mer sofistikerade tillställningar idag.

”Sofistikerade tillställningar”? Som typ DIPA-provnings-kvällar, hundbalett eller högläsning av Dostojevskij?

Fan vad jag hatar ungdomar nu för tiden. Såna jävla töntar.
Citera
2024-10-05, 10:57
Medlem
JazzinForBlueJeans avatar
I dom mindre städerna (typ upp till 40 000) där lokalpolitiska beslut kan lägga hinder för nya idéer och där kundunderlaget inte är det största, där finns det nog problem med ekonomin för dessa.
Var en artikel i HD denna veckan om om detta där krögaren Jim Nillson nämnde att faktorer som för få evenemang på kvällstid (som ju ofta kräver nån form av tillstånd och ett handelsliv som uppmärksammas politisk fast det är mindre verksamheter) - och såklart att folk som bor i dom städerna besöker krogerna, tar del i evenemang etc...
Har ingenting att göra med att 'blattar' har tagit över och drar ner på omsättning och rykte - åtminstone i Ängelholm.

Dom större städerna (typ med 100 000+ och upp) har inte samma utmaningar - där finns plats och kundunderlag samt politiker som tänker lite bredare och större.

Så kroglivet i dom mindre städerna är nog döende, men större städer tror jag det trivs rätt bra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in