2024-10-04, 20:25
Medlem
LucioFontanas avatar
Den största bidragande orsaken är nog ändå marknadshyror. Nattklubbar är bara fullsatta fredag-lördag 24-05. 750.000 -1.000.000 kr i månadshyra i stora städer 250.000 per helg det e tunga belopp sen är det personal, dörrvakter, garderob, dj:s som tror dom är världsstjärnor osv. Så det e nog mer problem än bara Babbar. Men det e ju bra om folk super lite oxå.
Citera
2024-10-04, 20:25
Medlem
Äsch. Trendigt folk (framförallt trendtjejer) föredrar att gå på finare restauranger nuförtiden. De klär upp sig fint för det istället. Är mycket trevligare än smutsiga nattklubbar i Sverige.

Och när trendtjejerna inte går på nattklubbar längre så dör nattklubbskulturen sakta ut.

Lika bra det va??

Bättre gå på såna här moderna festivaler istället där man kan bo och äta bra på hotel osv. Tiderna förändras.
Citera
2024-10-04, 20:26
Medlem
Megaforces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 73minds
Jupp! hörde för några år sen ett par yngre tjejer snacka om att det inte gick att gå ut längre, på grund av alla efterhängsna, tafsande män utan skidåkarkunskaper. Men sen har väl också incitamentet att gå på krogen för att hitta potentiell partner/knull försvunnit i takt med att dejtingappar tagit över

Det är bättre på SD-pubarna. Alltid många villiga tjejer där.
Citera
2024-10-04, 20:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Genelkurmay
Vem fan vill gå ut och klubba i Sverige?

Dryga vakter, tråkiga människor överlag i Sverige, alkohol är dyrt, massa jävla kommunistregler så stället måste stänga kl 01.

På tiden att dessa ställen dör ut en efter en. Hoppas stureplansgruppen är nästa till räkning.

Går jag mot förmodan ut så tar jag med mig fickplunta.

Vad ska du ut och göra, din boomer?! Du kan ju bryta lårbenshalsen om det vill sig illa..
Citera
2024-10-04, 20:29
Medlem
James.Fjongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Megaforce
Det är bättre på SD-pubarna. Alltid många villiga tjejer där.
Var ligger dom pubarna?
Citera
2024-10-04, 20:29
Medlem
Molekyl3ns avatar
Tur man fick uppleva lite partaj före, under och i början av milleniumet åtminstone.
Allt från krogmiljö i stan till stamp någonstans.

Förr kunde man vakna upp med ett ägg i jackfickan, missad flarra kir, ibland någon app på tungan utdregglandes och en julgran insläpad.

Förr - easy rider.
Idag - två muppar filmar och tränger sig på en el scooter.
Citera
2024-10-04, 20:33
Medlem
VerifieraMails avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hardstekt
50% av ungdomarna är muslimer.

Nej. Fel. Det är 75%. Och råkar man titta på dem blir det ett jävla liv. Där är en stor anledning till att vettigt folk gör annat. Typ rave.
Citera
2024-10-04, 20:33
Medlem
LucioFontanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av James.Fjong
Låt mig citera Docent Idiot:

Allt färre ungdomar går på nattklubb. Det säger Sébastien Tutenges, docent på Lunds universitet som forskar om nattliv, till SVT Nyheter Skåne.
– De tänker mer på sin hälsa och framtid, samt bekymrar sig för klimatförändringar och krig, säger han.

Tror han på det här själv eller hycklar han som alla andra ”experter”?

Ja det kan man undra? Hahaha! Det låter helt snurrigt. Studerat bort hjärnan.
Citera
2024-10-04, 20:34
Medlem
Hurt-Åkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LucioFontana
Den största bidragande orsaken är nog ändå marknadshyror. Nattklubbar är bara fullsatta fredag-lördag 24-05. 750.000 -1.000.000 kr i månadshyra i stora städer 250.000 per helg det e tunga belopp sen är det personal, dörrvakter, garderob, dj:s som tror dom är världsstjärnor osv. Så det e nog mer problem än bara Babbar. Men det e ju bra om folk super lite oxå.

Vad surrar du om? Tror du inte det varit marknadshyror förr? Tror du staten subventionerade klubbarnas hyror förr?
Citera
2024-10-04, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av James.Fjong
Låt mig citera Docent Idiot:

Allt färre ungdomar går på nattklubb. Det säger Sébastien Tutenges, docent på Lunds universitet som forskar om nattliv, till SVT Nyheter Skåne.
De tänker mer på sin hälsa och framtid, samt bekymrar sig för klimatförändringar och krig, säger han.

Tror han på det här själv eller hycklar han som alla andra ”experter”?
Det är fan i mig tragikomiskt hur jävla fega alla är kring elefanten i rummet.
Hur kan man kalla sig forskare och i princip blåljuga om faktan.
Citera
2024-10-04, 20:37
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av TheJewelInTheSea
Reagerar som gubbe när jag rör mig i centrala Stockholm på helgkvällar och nätter det är ju för fan helt dött. Stor skillnad mot när jag var ute i svängen 20-30 år sedan.

Det är nog många faktorer som spelar in. Säkerhet tror jag är en stor anledning till att unga inte tycker det är kul att gå ut. Riskera rån, våld och våldtäkt är ju inte jättekul direkt. Sen är det ju jävligt dyrt numera en stor stark 70-80 spänn till ex.
Så är det.

Till och med stureplan en varm och behaglig sommarkväll är stendött efter klockan 00.
Citera
2024-10-04, 20:40
Medlem
area50s avatar
Dom sitter hemma i soffan & röker på istället. Att supa är bara "boomers" som gör nu för i tiden
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in