Citat:
Jag har inte med konditoriet som blytungt argument, utan som ett av alla de mängder av tillfälligheter som sammanlagt är så anmärkningsvärt. Men för att kommentera detaljer: Åren närmast efter bor han nära mordplatsen, då finns inte behovet att gå till konditoriet för att få en skymt av mordplatsen.
Mannen Mårten ser stämmer väl in 100% på den LJ ser? Blå jacka och keps. Men jag inser att jag skulle skrivit det tvärt om. Mannen LJ ser stämmer 100% in på mannen Mårten ser.
Vilken historia skulle han hitta på som är bättre? Där har du en fråga.
* Stulen? Nej det är ingen bättre historia. "Varför har du inte förlustanmält? Du har ju hemförsäkring".
* Gett bort den till en bekant? Nej. "Vem?".
Jag skulle säga att den bästa historien han kan hitta på är att han själv sålt den för finansiell vinning. Så han har en orsak i pengar, och anledning att inte kontakta polisen - varken för förlustanmälan eller provskjutning.
Mannen Mårten ser stämmer väl in 100% på den LJ ser? Blå jacka och keps. Men jag inser att jag skulle skrivit det tvärt om. Mannen LJ ser stämmer 100% in på mannen Mårten ser.
Vilken historia skulle han hitta på som är bättre? Där har du en fråga.
* Stulen? Nej det är ingen bättre historia. "Varför har du inte förlustanmält? Du har ju hemförsäkring".
* Gett bort den till en bekant? Nej. "Vem?".
Jag skulle säga att den bästa historien han kan hitta på är att han själv sålt den för finansiell vinning. Så han har en orsak i pengar, och anledning att inte kontakta polisen - varken för förlustanmälan eller provskjutning.
Jag läste lite snabbt innan jag svarade kanske. Jo, då har du ju rätt så klart. Då stämmer det ju bättre. Även om LJ även vacklat kring färgen på jackan. Men en mörkblå längre jacka ter sig antagligen som just mörk eller svart från LJ:s håll och under de ljusförhållandena. Svårt för honom att avgöra sådana detaljer, inget man kan begära av honom.
Han skulle ju möjligen kunnat hävda att han tappade vapnet i vattnet under fyllan och villan när han fick den briljanta idén att skjuta en sjöfågel någonstans ute i skärgården, och efteråt vara ytterst osäker på vart? En pinsam historia han kanske inte ville berätta för Polisen. Jag kan väldigt lite om vapenlagar, men antar att han i det fallet var tvungen att göra en slags förlust- eller drulleanmälan angående vapnet till dem? En spontan tanke bara. Finns ju hundra storys man kan tänka sig. Så länge han inte visade upp pistolen för PU och heller inte anmälde det det stulet, borttappat eller som sålt, hade han ju hur som haver en hel del frågor att besvara.
Givetvis kan man lägga konditoribesöken i vågskålen som talar i riktning för att CA är mördaren. På avstånd kan det som sagt se märkligt och mystiskt ut. Men det behöver heller inte betyda ett skvatt. Hade han däremot strukit omkring på andra sidan gatan, lutat sig mot Dekorimas vägg och stirrat mot plaketten, dessutom på årsdagarna, hade jag tyckt det varit giftigare. Särskilt med tanke på att han ogillade Palme och Socialdemokratin. Han var ju knappast vid plaketten för att hedra hans minne isf?
.