Citat:
Ursprungligen postat av
knasen79
Att bli anklagad för att ‘trolla’ när jag försöker bidra med en seriös analys av indicierna är inte bara respektlöst, det är också fullständigt kontraproduktivt för en meningsfull diskussion. Jag lägger ner tid och energi på att presentera ett metodiskt resonemang kring sannolikheten för skuld utifrån indiciekedjan – något som Jordås bok också försöker göra – och bemöts istället med personangrepp och anklagelser om oseriöst beteende. Det är inte rimligt.
Jag vill också vädja om någon form av minimum när det gäller moderering i forumet. Det är en sak att vi har olika åsikter och kan diskutera sakfrågor, men personangrepp och försök att tysta andra undergräver hela syftet med forumet. Om inte ens grundläggande respekt kan upprätthållas här, vad är då poängen med att ha en plattform för diskussion?
Djungelns lag som gäller här på Flashabck,min vän.
Jag gillar din stil dock.och även om det per definition är oerhört vanskligt att åsätta i sig något okända parametrar vissa procentsatser...så innebär ju inte detta ånyo per definition att du hamnar fel rent slutsatsmässigt.
Själv så hamnar jag på 90 plus säkerhet att Christer Andersson mördade Olof Palme via rent subjektiv och möjligen aningen emotionell uppskattning..men det är beside the point.
Denna är att indiciekedjan som de facto ligger emot Christer Andersson på trovärdigt sätt måste motbevisas,sett ur ren utredningssynpunkt.
Detta går i skrivande stund icke,eftersom materialfakta ligger som de gör..plus det faktum att varje enskild kritiker av gärningsmannahypotes Christer Andersson fullkomligt saknar trovärdig och rimlig alternativ kandidat till den man som sköt statsministern den 28 Februari 1986.
Packet har exakt noll på detta konto.Faderlig,en i övrigt relativt trovärdig debattör till skillnad från exempelvis Packet,har ingen heller.
Så här ser det ut.
Det ändrar ingalunda faktum paktum dock.Den indiciekedja som finnes materialmässigt emot individ Christer Andersson i sammanhang MOP är helt unik.Den är dessutom fullständigt obruten,och till och med förstärkt ytterligare..efter snart 39 år.
Det råder ingen logisk och sunt förnuft tvekan om att gärningsmannahypotes idag är den överlägset starkaste.I fullständig avsaknad av trovärdig alternativ förklaring så kommer Christer Andersson att vara den person som mördade Olof Palme.
Fakta äro fakta,och staplade på varandra..utan tillstymmelse till vettigt och intellektuellt hederligt angrepp,ligger landet såsom det är som det är sedan 28 Februari 1986.
Att vissa individer,av olika skäl omöjligen kan ta till sig att CA mördade Palme har flera olika skäl.
De kan sedan länge vara sammanbundna med förkastade diverse kollapsade konspirationsteorier och därigenom sakna all möjlighet att ändra detta.Andra har MOP som sitt huvudsakliga intresse och skulle innerst inne hata lösning av detta faktum.Andra önskar bara kritisera i största allmänhet och snacka skit i allmänhet(detta är Flashback).
Oavsett skäl så sitter de i skiten när det gäller gärningsmannahypotes Christer Andersson..:-)
Konsensus kan aldrig nås med individer som är hellbent att sådan aldrig skall uppnås.Vi ser de irrande själarna all over Kennedymordet,Estonia,9-11 osv.
Gärningsmannahypotesen Christer Andersson står dock på så starka ben indiciemässigt att dessa individer blir frustrerade.Så har det alltid varit.Vet man om de olika skälen till de intellektuella och förnuftsmässiga blindskären så får man till sist enbart ha överseende med dem.