2024-10-04, 14:27
Medlem
Varför sa Linda (Linneas mamma) att Chrippa kidnappat Linnea när dom åkte till Barcelona? Vad hade hon för grunder till den misstanken?
Citera
2024-10-04, 14:28
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wick
Och som jag sagt, drevet är för att han ljugit hos anjo från första början. Och drevet skiter jag fullständigt i. Chrippa är inte värd ens ett spott under en sko.
Ja, Jocke ljög ihop nåt med Anjo från första början - bra att du insett det nu.

Citat:
Haha cluee årets största clown jo han är ju en påltlgit källa.
Det är Jockes eget meddelande som är källan -- så du kanske inte skall kvida om lögner om du inte vill att husse skall bli sur på dig.

Citat:
Ursprungligen postat av Urtavlan
Så du tog åt dig. Och bevisar dig själv direkt.
Ja, självklart.
Jag gör vad jag kan för att få dig medveten om hur vi ser på dig, så klart att jag sög åt mig när du klev ut berättade att det var lyckat.

H
Citat:
an kan ju inte gnälla om det, när han ”hakade på ett tag” själv. Då passade det.
Jo, det kan faktiskt. Han var inte med och startade - det var Jocke, Jockes ansvar.
Och gnälla kan Chrippa självklart med hänsyn till att han inte fick kliva av utan att själv bli föremål för drev.

Citat:
Det Chrippa lagt ut nu, kunde han ju lika gärna struntat i, för det bevisar absolut ingenting, bortsett hur vriden han är. Det enda han är ute efter är att dra igång det igen och inte glömmas bort. Fjant!
Du kanske inte kan sålla det - men det han har lagt ut är stöd för en hel del som han tidigare hävdat .
Citera
2024-10-04, 14:31
Medlem
wicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Ja, Jocke ljög ihop nåt med Anjo från första början - bra att du insett det nu.

Det är Jockes eget meddelande som är källan -- så du kanske inte skall kvida om lögner om du inte vill att husse skall bli sur på dig.

Ja, självklart.
Jag gör vad jag kan för att få dig medveten om hur vi ser på dig, så klart att jag sög åt mig när du klev ut berättade att det var lyckat.

H
Jo, det kan faktiskt. Han var inte med och startade - det var Jocke, Jockes ansvar.
Och gnälla kan Chrippa självklart med hänsyn till att han inte fick kliva av utan att själv bli föremål för drev.

Du kanske inte kan sålla det - men det han har lagt ut är stöd för en hel del som han tidigare hävdat .

Fram med beviset då. Kom igen miss stor käft.

Du har tydligen problem med att läsa. Jag håller inte med dig om ett skit. Åter igen så är det enbart chrippa som skapat allt själv.
Citera
2024-10-04, 14:31
Medlem
Citat:
Jisses..helt sjukt hur du kan försvara honom.
Försvarar?

Nej, jag jämför.
Citera
2024-10-04, 14:33
Medlem
wicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Colorgreenandpink
Försvarar?

Nej, jag jämför.

Jämför gör du hela tiden försvarar honom har du gjort konstant. Men du är väl lika störd som chrippa själv så inte undra på.
Citera
2024-10-04, 15:21
Medlem
Allt startade med att Linnea anmälde Chrippa så han blev gripen och satt i häkte.
Om drevet skulle anses vara starten av vissa så är även detta i grunden startat utifrån Chrippa genom hur han uttalat sig till sin familj om Linnea och vad han "fått stå ut med" och då främst att han sagt ser Linnea skulle förstöra hans liv.
Då är det väl klart att de som hört om detta går ut och försöker skydda personen som hävdat att han är den utsatta egentligen?! Och påståendena om Linnea och barnmisshandeln.
Och då dög allt detta för Chrippa och han var en del i detta. Barcelonaresan där Linneas föräldrar faktiskt till och med ryckte in och resterade.
På detta sen lögnerna från Chrippa när han började träffa Linnea igen - och då det fortfarande fanns begränsningar från soc kring Chloe. Hade han bara åtminstone tänkt till och träffat Linnea när han inte hade lilltjejen.
Sen mitt i allt har det ju skiftat fokus både hit och dit så från misshandeln av Linnea och Chrippas rop på hjälp att det är han som är utsatt till att Chloe blev misshandlad och nu är det Jockes barndom och mamman som är det aktuella trots att det under flera flera år uppenbarligen inte varit något han brytt sig om, hur kommer sig egentligen detta?
Ekobrotten är ju egentligen inget som hör till detta i sig då det är något som pågått sen långt innan han ens lämnade Julia. Men det är ju bara att nu har det blivit avslöjat.

🙄🙄
Senast redigerad av Noclue90 2024-10-04 kl. 15:23.
Citera
2024-10-04, 15:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Noclue90
Allt startade med att Linnea anmälde Chrippa så han blev gripen och satt i häkte.
Om drevet skulle anses vara starten av vissa så är även detta i grunden startat utifrån Chrippa genom hur han uttalat sig till sin familj om Linnea och vad han "fått stå ut med" och då främst att han sagt ser Linnea skulle förstöra hans liv.
Då är det väl klart att de som hört om detta går ut och försöker skydda personen som hävdat att han är den utsatta egentligen?! Och påståendena om Linnea och barnmisshandeln.
Och då dög allt detta för Chrippa och han var en del i detta. Barcelonaresan där Linneas föräldrar faktiskt till och med ryckte in och resterade.
På detta sen lögnerna från Chrippa när han började träffa Linnea igen - och då det fortfarande fanns begränsningar från soc kring Chloe. Hade han bara åtminstone tänkt till och träffat Linnea när han inte hade lilltjejen.
Sen mitt i allt har det ju skiftat fokus både hit och dit så från misshandeln av Linnea och Chrippas rop på hjälp att det är han som är utsatt till att Chloe blev misshandlad och nu är det Jockes barndom och mamman som är det aktuella trots att det under flera flera år uppenbarligen inte varit något han brytt sig om, hur kommer sig egentligen detta?
Ekobrotten är ju egentligen inget som hör till detta i sig då det är något som pågått sen långt innan han ens lämnade Julia. Men det är ju bara att nu har det blivit avslöjat.

🙄🙄

Precis! Men det kommer aldrig gå in på vissa.
Citera
2024-10-04, 15:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Urtavlan
Precis! Men det kommer aldrig gå in på vissa.

Nej det vet jag, har de valt att se förbi allt de gjort nu och enbart vill skylla allt på Jocke så får de väl fortsätta göra det.
Vi får se när det väl tar slut om det kommer påståenden om att Jocke styr hela rättsväsendet också - han lär ju vara den man med mest makt i hela Sverige när man slår ut det i slutändan 😅🙄🤦🏼

Att man har olika åsikter där man kan diskutera och där människor är öppna för att se olika vinklar och ändra inställning om det kommer till det är en sak. Men det läskigaste är ju hur extremt hårt dessa är helt låsta och enbart går in i försvar. Och med största sannolikhet känner inte ens dessa människor C&L i verkligheten ens men ändå den känslomässiga involvering i dramat de visar på är skrämmande. Det är inte ens att det kommer teorier utan det är hugg mot andra för dem okända människor och påhopp.
Citera
2024-10-04, 15:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Noclue90
Nej det vet jag, har de valt att se förbi allt de gjort nu och enbart vill skylla allt på Jocke så får de väl fortsätta göra det.
Vi får se när det väl tar slut om det kommer påståenden om att Jocke styr hela rättsväsendet också - han lär ju vara den man med mest makt i hela Sverige när man slår ut det i slutändan 😅🙄🤦🏼

Att man har olika åsikter där man kan diskutera och där människor är öppna för att se olika vinklar och ändra inställning om det kommer till det är en sak. Men det läskigaste är ju hur extremt hårt dessa är helt låsta och enbart går in i försvar. Och med största sannolikhet känner inte ens dessa människor C&L i verkligheten ens men ändå den känslomässiga involvering i dramat de visar på är skrämmande. Det är inte ens att det kommer teorier utan det är hugg mot andra för dem okända människor och påhopp.

Håller med dig. Men det är ju totalt omöjligt att föra en diskussion. Det ska vridas på allt.
Citera
2024-10-04, 16:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skykru
Någon som vet vilken tid Chrippas video kommer ikväll?

Han släppte precis en reaktions video.
Citera
2024-10-04, 16:25
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av jagvetvem
Han släppte precis en reaktions video.

Kolla på hela videon innan du skriver vad det är för typ av video
Citera
2024-10-04, 16:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Colorgreenandpink
Uppenbarligen så har Chrippa och Linnea förlåtit varandra och går vidare.

Mår du på något sätt dåligt för det?

Jag skiter i om de har förlåtit varandra.
Jag ser en stor problematik i vad de, främst Kräftan sänder ut för signaler.
Det är rent ut sagt vidrigt att fiska efter sympati offentligt, lura sina följare med skitsnack för att svartmåla någon, använda ett barn som vapen och sen inte ens ha ryggrad nog att ta ansvar för sina lögner och handlingar utan skyller ifrån sig på andra för att man är en fegis och inte vill se dålig ut. Det har jag problem med.
Våld mot kvinnor och hur lätt unga påverkas är ett stort problem. Jag anser att den som förespråkar och förmedlar detta synsätt och beteende, inte borde ha en plats på sociala medier.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in