2024-10-03, 13:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kung_Ingenting
Har du koll på varför den har släpat efter? När jag kollat tabellen dom sista veckorna så har jag funderat på om dom skrivit fel för jag kunde inte begripa varför den matchen skulle vara uppskjuten.

EDIT: Men varför skulle resultatet här spela nån större roll? Ni är ju fast där i mitten i vilket fall som helst.

Tro det eller ej, men Norrköping-Sirius blev uppskjuten från ursprungsdatum för att Elfsborg ska spela Europaspel. Näringskedjan o.s.v.

Spelar väl jättestor roll att vara 4p eller 7p bakom femteplatsen? Inte för mig personligen då som jag varit inne på men för klubben. Vi har helt okej målskillnad och möter Mjällby och GAIS sista två omgångarna så håller vi avståndet har vi det ju lite i egna händer på slutet att knapra placeringarna. Men i dagsläget icke.
Citera
2024-10-03, 14:08
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazkei
Man ska aldrig förringa vikten av att slå nya rekord. Sirius har väl en 7:e plats som bäst? Klart det skulle betyda mycket att slå det så att man ser utvecklingen.
Ah. Att gå för klubbrekord kan såklart vara värt lite extra svett ja.

Citat:
Ursprungligen postat av frankkk
Tro det eller ej, men Norrköping-Sirius blev uppskjuten från ursprungsdatum för att Elfsborg ska spela Europaspel. Näringskedjan o.s.v.
Det där lät ju...... logiskt... :/

Citat:
Ursprungligen postat av frankkk
Spelar väl jättestor roll att vara 4p eller 7p bakom femteplatsen? Inte för mig personligen då som jag varit inne på men för klubben. Vi har helt okej målskillnad och möter Mjällby och GAIS sista två omgångarna så håller vi avståndet har vi det ju lite i egna händer på slutet att knapra placeringarna. Men i dagsläget icke.
Om ni har ett klubbrekord att gå för så kan jag förstå det, även om jag är lite smått osäker på att spelarna ser det så.. Ni har Mjällby, Gais och Elfsborg inom räckhåll. Men ja. Då får jag väl hoppas att ni förlorar nu.
Mjällby jagar också klubbrekord, men då är det 4:e-platsen vilket innebär en bonuschans på Europaspel, vilket såklart är en morot.
Citera
2024-10-03, 14:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kung_Ingenting
Ah. Att gå för klubbrekord kan såklart vara värt lite extra svett ja.

Det där lät ju...... logiskt... :/

Om ni har ett klubbrekord att gå för så kan jag förstå det, även om jag är lite smått osäker på att spelarna ser det så.. Ni har Mjällby, Gais och Elfsborg inom räckhåll. Men ja. Då får jag väl hoppas att ni förlorar nu.
Mjällby jagar också klubbrekord, men då är det 4:e-platsen vilket innebär en bonuschans på Europaspel, vilket såklart är en morot.

Äh, det går väl att vrida och vända på och det blir väl en mental grej att sätta upp mål längs vägen. I teorin kan alla inbilla sig att man har något att spela för, sista bossen för oss blir väl hemmaplan i cupen eller nåt sånt. Samtidigt är det ju 1½ månad kvar på säsongen och kanske rentav 2 månader innan ledigt så det kan bli lite överdrivet åt andra hållet också. Sista veckan om det är minusgrader på träningarna förstår man ju mer om motivationen tar slut.
Citera
2024-10-03, 14:46
Medlem
Skarparattarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazkei
Inte för att vara dryg. Men är resultatraden 8-0-1 till fördel för oss dom senaste 9 matcherna? Ni är för oss vad DIF är för er.

Hahaha precis. Och Högmo själv har knappast några större känslor för klubben? Han kunde ju inte lämna fort nog senaste gången han var där?

Men bryter vi inte förbannelsen nu när ni inte har något att spela för och är relativt usla mot vad ni varit tidigare så gör vi det aldrig!

Exakt så Kukräven och Free12 tror Högmo älskar diffen….
Citera
2024-10-03, 17:00
Medlem
trazkeis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
Jag hoppas alla är införstådda om att det är läggmatch från er sida som förväntas så vi slipper sitta passivt och titta på när Bajen göra bort hela nationen ute i Europa.

Citat:
Ursprungligen postat av Skarparattarn
Men bryter vi inte förbannelsen nu när ni inte har något att spela för och är relativt usla mot vad ni varit tidigare så gör vi det aldrig!

Exakt så Kukräven och Free12 tror Högmo älskar diffen….
Äh skärp er! Det blir varken läggmatch eller någon bruten förbannelse när mäktiga Häcken gästar Solna AIK! Jag råder er att bunkra vaselin som vanligt.

Citera
2024-10-03, 17:31
Medlem
Valvantos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
Jag hoppas alla är införstådda om att det är läggmatch från er sida som förväntas så vi slipper sitta passivt och titta på när Bajen göra bort hela nationen ute i Europa.

Ja för ni är verkligen vassa. Hade vi fått lika enkel lottning som er hade vi redan spelat i gruppspel. Istället ut på straffar mot Basel och förlängning mot Twente som spelade 1-1 på Old Trafford förra veckan, där flera spelare i laget är kvar sedan vi mötte dem. Värnar man om svensk fotbolls framtid får man hoppas ni inte representerar Sverige nästa år.
Citera
2024-10-03, 17:49
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Valvanto
Ja för ni är verkligen vassa. Hade vi fått lika enkel lottning som er hade vi redan spelat i gruppspel. Istället ut på straffar mot Basel och förlängning mot Twente som spelade 1-1 på Old Trafford förra veckan, där flera spelare i laget är kvar sedan vi mötte dem. Värnar man om svensk fotbolls framtid får man hoppas ni inte representerar Sverige nästa år.
Basel och Twente.. Negro please
Citera
2024-10-03, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Gjorde en snabb räkning här: https://sv.wikipedia.org/wiki/Lista_%C3%B6ver_fotbollsspelare_i_Malm%C3%B6_FF

Kom upp i 88 stycken om jag räknade rätt. Vet inte hur många som är i livet. Men rätt många som var aktiva på 70- och 80-talet. 79orna börjar ju falla ifrån nu. Två på kort tid som gått bort.
Imponerande många, framförallt med tanke på att det spelades färre omgångar på den tiden.
Citera
2024-10-03, 19:35
Medlem
Jag blev just upplyst om att inget av de nio senaste mötena mellan AIK-Häxken har slutat oavgjort och att AIK bara har vunnit matchen hösten 2021 av dessa.
Citera
2024-10-03, 21:18
Medlem
TzOns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cokehyena
En viss norsk tränare är ju ledig...

yes ni kan få paco...
Citera
2024-10-03, 21:26
Medlem
trazkeis avatar
Norrköping har alltså inte vunnit sedan i början av augusti. Dom sprattlade till några omgångar vilket räddade kvar Alm på posten, detta verkar alltid hända Alm. Han räddas kvar ett tag och sedan blir laget ännu sämre nästa år.
Citera
2024-10-03, 21:27
Medlem
Steff83s avatar
Sirius vann mot Norrköping borta med 2-0. Haier och Walta gjorde målen.

Sirius befäster sin mittenposition och kan utmana sig själva om att göra sin bästa säsong någonsin. Norrköping är fortsatt indragna i bottenstriden med endast tre poäng till ner till kval när serien äntligen är komplett igen med 25 spelade matcher för samtliga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in