2024-10-03, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Undras var i genetiken som gått snett hos peddos? Har de funnits i alla tider? Konstigt inte det naturliga urvalet rensat ut dem..

Ja. En del har nog blivit ihjälslagna genom åren. Men det här är alltså ingen ovanlig läggning. Män har i alla tider gift sig med barn. Det är fortfarande normaliserat i stora delar av världen. T o m länder som hatar homosexuella tycker att män som våldtar småpojkar är helt ok. I västvärlden ville stora rörelser normalisera pedofili långt in på 1970- och 80 talet. Det är så nära i tid att det finns massor av folk som borde kunna berätta om hur samhället såg på dessa frågor för bara några decennier sedan.

Genetiskt, ärligt talat jag vet inte. Jag tror ju att människor på många platser gett sig själva en gigantisk fuck around and find out. Dvs hela länders och områdens genpooler är mer eller mindre totalt inavlade, inte bara i en eller två generationer, utan sedan hundratals år. Då blir folk lite konstiga. Mer våldsamma, mer brist på empati, inte så smarta. Hur tar man sig bort från det om mycket stora delar av hela genpoolen är drabbade av samma problem? Det blir liksom fel i kodningen. Man måste börja om helt från början. Om man bara slutar att gifta sig med nära släktingar så kanske människor reparerar sig själva så att säga inom ett antal generationer. Människor är trots allt väldigt motståndskraftiga.
Citera
2024-10-03, 20:11
Medlem
Haubits77Bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HenriettaZ
Jag tror pedofiler har ökat till antalet de senaste åren pga all porr som finns tillgänglig på nätet. Sjuka män får ännu sjukare idéer. Det talas alldeles för lite om detta. Sex och porr får så mycket utrymme i media. Men allting har en baksida, det pratas det inget om.

Det beror på att det du hävdar är trams.
Jag har konsumerat porr i många årtionden men aldrig skulle jag väl tända på icke könsmogna för den saken, och det är exakt det som pedofiler gör.
'
Citera
2024-10-03, 20:13
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mommysnewtits
Hur ska dom rutinerna och uppföljningar se ut?
-Gör du något olämpligt på jobbet?
-Nej.
-Är du pedofil?
-Nej.

Uppföjingen avslutad.

Hur ska man veta att det inte är den anställda pedofilen som går igenom videomaterialet?

Jag tänker mig nog en annan typ av uppföljning. Man kan istället höra resten av arbetslaget om det finns misstankar mot andra. Man kan lyssna med brukare. Barn och föräldrar.

Man kan ha rutiner som att undvika ensamarbete.
Citera
2024-10-03, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mojkomojk
Hans närmaste vänner kunde inget ana, inte ens hans egen familj. Men rektorn skulle göra det? Dumskalle!

Anställer du en blind person som busschaufför så ökar risken för olyckor. Det behöver man inte precis vara nobelpristagare för att lista ut.
Citera
2024-10-03, 20:14
Medlem
Det jag reagerade på vid senaste presskonferensen var att en förälder hade anmält en allvarlig händelse med mannen men det finns inget i hans akt. Där måste ju förskolans rutiner ha brustit? Varför har de inte gjort en incident rapport om en förälder anmält en allvarlig händelse med just denna person?!
Citera
2024-10-03, 20:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AriGoldd
Vet inte om det har framkommit längre bak i tråden, men varför tog han livet av sig? Var fasaden på väg att spricka? Var det någon som kom på honom på något sätt? Orkade han inte leva med sig själv och sin sjuka drift?

Jag har ju svårt att tänka mig att självmordet inte skulle ha med detta att göra och att det rörde sig om en ”vanlig” depression…

Alla tankar är med de drabbade och deras anhöriga, jag har gått runt med en konstant klump i magen sedan det här kom fram.

Sannolikt för att han blev påkommen och husrannsakan gjordes dagarna innan självmordet. Tror knappast att det var något annat än att fasaden var på väg att rämna som ledde till hans död.
Citera
2024-10-03, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quaps
Det jag reagerade på vid senaste presskonferensen var att en förälder hade anmält en allvarlig händelse med mannen men det finns inget i hans akt. Där måste ju förskolans rutiner ha brustit? Varför har de inte gjort en incident rapport om en förälder anmält en allvarlig händelse med just denna person?!

Det rörde sig om sekretessbrott och sannolikt inget som skulle ha lett in skolan på spåren av hans perversa begär.
Citera
2024-10-03, 20:18
Medlem
Fyndigt-namns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trues245
Alltså vet du vad, män som grupp har aldrig varit det minsta intresserade av att passa småbarn. Knappt ens sina egna barn. Så vad kommer detta ”manliga förebilder” ideal om helt plötsligt? Det argumentet används bara av folk som till varje pris vill att små barn under 3 år ska ha 4 % manliga barnskötare. Varför?? När det är till priset att det bland dessa 4 % (100 % av männen) finns ett antal med pedofil läggning, barnen riskerar att utsättas för övergrepp.

Det är ingen som stoppar män från att umgås och vara förebild för sina egna och andras barn. Det här argumentet används bara av samma människor som också kallar kvinnor inom barnomsorgen för ”batikhäxor och skvallerkärringar”. Ni tål inte att det finns ett kvinnodominerat yrke som män 1) aldrig varit intresserade av, 2) är direkt olämpliga för. Det är mäns känslor ni värnar, inte barns bästa.

Vet du vad jag tycker är ett utmärkt exempel på manliga förebilder för barn i grupp. Pappor som engagerar sig i ungdomsidrotten. Hela ungdomsidrottsrörelsen bygger på det, föräldrar, mest pappor, som tränar sina barns idrottslag.

Vill man jobba med barn som yrke som man skulle jag föreslå skola eller möjligen någon slags lekledare, alltså förskolebarn i lite äldre åldrar typ 5-6, som åtminstone kan prata, har en uppfattning om rätt och fel och inte behöver blöja. Sen har man nog inte tid att bara gå runt och vara en manlig förebild hela dagarna om man ska tillföra något på sin arbetsplats. Man måste hjälpa till med den dagliga driften också i så fall, dvs fixa mat, plocka fram och tillbaka grejer, städa, ta på ytterkläder, hålla i samlingar, hålla ordning på barnen och listor osv. Det blir inte funktionellt om man för varje manlig anställd måste anställa en extra kvinna som kan göra själva jobbet.

Jag köper det
Citera
2024-10-03, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JagVillMycket
Det rörde sig om sekretessbrott och sannolikt inget som skulle ha lett in skolan på spåren av hans perversa begär.

Jaha okej det missade jag!
Citera
2024-10-03, 20:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tusentankar1
Det behöver bli en förändring på detta nu. Sluta anställ män i förskolorna!!! Om det fanns en namnunderskrift på detta är jag övertygad att många hade skrivit på, det finns MÅNGA föräldrar som bett förskolor att manliga pedagoger inte får byta blöja, men de blir nekade pga diskriminering... därav är det många som söker sig till förskolor utan män.

VEM är denna rektor med så otroligt dåligt omdöme som anställt mannen? Att ha ansvar för vilka som som ska ta hand om dessa 1-3 åringar som dom är i beroendeställning till kan få göra sådana felbedömningar... Denna rektor borde med hängas ut och stå till svars. Och kanske inse att det var ett riktigt dåligt misstag återigen att anställa en man på förskolan.

Det behövs inga namnunderskrifter och ramaskri. Då blir det bara en massa tjafs som du ser här i tråden:

”Men vuxna män kan bli kränkta!!!”

”Blöjbarn måste ha ’manliga förebilder’ dvs manliga barnskötare (???), fast de aldrig någonsin haft det i hela världshistorien”

Män utgör redan en jätteliten andel förskolepersonal. Det är bara att rektorer och andra ansvariga tar sitt ansvar. Anställ inte män till att passa blöjbarn. Anställ inga män som ser ut som att de ser ut att spendera all sin fritid framför datorn till förskolor. Inga män som vill komma till förskolan utklädda till sin porrversion av en kvinna och begär att barnen ska kalla dem Amanda. Ingen personal överhuvudtaget som tror att barnomsorg primärt handlar om vuxnas känslor och självbild.

Det behövs inget uttryckligt förbud, det behövs bara lite sunt förnuft. Dessutom väljer föräldrar i högre grad bort dessa förskolor.
Citera
2024-10-03, 20:25
Medlem
Citat:
Det fetade.
Det finns 4 386 manliga anställda som det inte har rapporterats om i nyheterna. Antagligen fler eftersom statistiken är ifrån förra året. Eller är majoriteten pedofiler menar du?

När jag skolade in min dotter på dagis, hon va 1 år och jag 20 år, så va den ansvarige för våran inskolningen en man i 30 års ålder.
Jag är så glad över det eftersom han tog hand om min dotter på bästa sätt och gjorde inskolningen trygg för oss. Kärringarna hade den typiska bittra attityden om att jag visste ingenting om någonting eftersom jag va ung, dum och oerfaren osv osv.

Så att dra alla över samma kant är ju egentligen bara löjligt!

På dagiset fanns även ett stort skötrum, toalett, skötbord, flera handfat och som en upphöjd sandlåda där barnen kunde leka med sand (inte sitta i) och dessutom så fanns det ingen dörr.

Gärningsmannen i det här fallet kunde hålla på ostört i sex års tid. Så du kan nog anta att det finns fler fall, dels de som inte upptäckts ännu, dels de som aldrig kommer att upptäckas. Plus tidigare fall då som redan upptäckts.
Citera
2024-10-03, 20:36
Medlem
Citat:
Absolut är det så, jag försöker inte vända och vrida på det. Det jag menar är att det är fel att dra alla över samma kant.
Pedofiler är sällan den där fula gubben som kommer smygande och frågar om barnet ska följa med hem och titta på hundvalpar.

Jag berättade min erfarenhet om en manlig anställd och hur det såg ut kring toalettbesök/blöjbyte.

Din prioritering är vuxna mäns känslor, inte barns trygghet.

Det är mycket enkelt. Detta handlar inte om vuxna män, det handlar om att barn ska skyddas från övergrepp. Hade du dragit alla över en kam hade de 9 flickorna i Ljusdal sluppit bli utsatta för sexuella övergrepp. Ändamålet helgar definitivt medlen här. Att barn slipper sexuella övergrepp är mycket viktigare än att ingen enda man ska känna sig kränkt.

Du kan applicera samma sak inom äldrevården. Man skickar hem manliga skötare som ibland inte ens talar deras språk till att sköta dusch och intimhygien för äldre, helt hjälplösa kvinnor. Alltså var är människovärdet?? Nej men ingen man får ju bli kränkt😱 som konsekvens av det har du åldringar som får utstå vad som för dem är traumatiska övergrepp, de tillskrivs ingen värdighet alls. Och ibland t o m även regelrätta våldtäkter. Män som våldtar 90-åringar som knappt kan gå, äta och duscha själva. De har inga spärrar alls.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in