2024-10-03, 00:35
Medlem
Skarparattarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asptuna
Blir fan lack om vi torskar mot dem nu… aldrig har väll pendeln från att vara vårt strykgäng till att bli vår akilleshäl svingat så hårt. Men kudos till häcken ni vet hur ni ska ta er an oss.

Jag tror på Kryss alternativt ännu en 1-0 seger men ska inte jinxa oss så fine ska vi ta en torsk på dessa resterande matcher får det väll bli mot Bk häcken.. Annars har jag full tro på professor Mikkjal. Fan vad stark vår backlinje ser ut helt plötsligt. Man börjar känna igen den gamla fotbollsskolan AIK igen.

Ja nu jävlar ska Trazkes gäng få sig en rejäl omgång på söndag!

Snacka om att vi prickat rätt med Mikkjal!
Citera
2024-10-03, 06:09
Medlem
cokehyenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skarparattarn
Är du i chock? Inte ett ljud från dig på flera dagar
Du menar över att vi spelar i Europa?

Haha, nja. Man har hunnit vänja sig.
Citera
2024-10-03, 07:13
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cokehyena
Du menar över att vi spelar i Europa?

Haha, nja. Man har hunnit vänja sig.
Han har räknat in råttorna på topp tre.

Tyvärr har vi vant oss och Bosse är fortfarande kåt på ECL före SM-guld. Hoppas vi kommer femma och sparkar tränarna så nästa säsong kan bli något!
Citera
2024-10-03, 07:50
Medlem
cokehyenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Free12
Han har räknat in råttorna på topp tre.

Tyvärr har vi vant oss och Bosse är fortfarande kåt på ECL före SM-guld. Hoppas vi kommer femma och sparkar tränarna så nästa säsong kan bli något!
En viss norsk tränare är ju ledig...
Citera
2024-10-03, 08:16
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Har ni många som gjort över 200 matcher?

Googlar jag rätt på AIK (hittade en hyfsat uppdaterad lista) så var det bara(?) 31 st som spelat över 200.

Top-3 är hyfsat modern tid. Pertan (532), Tjerna (481), Nisse Johansson (450). Pascal Simpson klarar sig precis som sista över 200 på 201.

Även Nabbe och Goitom är med på listan. I dagens trupp är Milosevic med och Salétros har 18 matcher kvar till 200 tävlingsmatcher.

Gjorde en snabb räkning här: https://sv.wikipedia.org/wiki/Lista_%C3%B6ver_fotbollsspelare_i_Malm%C3%B6_FF

Kom upp i 88 stycken om jag räknade rätt. Vet inte hur många som är i livet. Men rätt många som var aktiva på 70- och 80-talet. 79orna börjar ju falla ifrån nu. Två på kort tid som gått bort.
Citera
2024-10-03, 08:40
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cokehyena
En viss norsk tränare är ju ledig...
Det är bara hoppas Bosse vågar gå för honom!
Citera
2024-10-03, 08:55
Medlem
Skarparattarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Free12
Det är bara hoppas Bosse vågar gå för honom!

Jag förstår inte detta runkande över Högmo han var hos er i en säsong.

Dessutom har ju Bosse redan plockat in Pelle Olsson?
Citera
2024-10-03, 09:15
Medlem
trazkeis avatar
Citat:
Ja nu jävlar ska Trazkes gäng få sig en rejäl omgång på söndag!

Snacka om att vi prickat rätt med Mikkjal!

Inte för att vara dryg. Men är resultatraden 8-0-1 till fördel för oss dom senaste 9 matcherna? Ni är för oss vad DIF är för er.

Citat:
Jag förstår inte detta runkande över Högmo han var hos er i en säsong.

Dessutom har ju Bosse redan plockat in Pelle Olsson?

Hahaha precis. Och Högmo själv har knappast några större känslor för klubben? Han kunde ju inte lämna fort nog senaste gången han var där?
Citera
2024-10-03, 11:32
Medlem
Vilken smådeppig hängmatch vi har ikväll då. Men deppigast om vi förlorar den, då är våran säsong i praktiken över. Vinst så kan man ändå hålla glöden uppe några omgångar till. Persson är avstängd, men var nog näst på tur att stå över i rotationen ändå.

Peking borde vara taggade dock?
Citera
2024-10-03, 11:46
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frankkk
Vilken smådeppig hängmatch vi har ikväll då. Men deppigast om vi förlorar den, då är våran säsong i praktiken över. Vinst så kan man ändå hålla glöden uppe några omgångar till. Persson är avstängd, men var nog näst på tur att stå över i rotationen ändå.

Peking borde vara taggade dock?
Har du koll på varför den har släpat efter? När jag kollat tabellen dom sista veckorna så har jag funderat på om dom skrivit fel för jag kunde inte begripa varför den matchen skulle vara uppskjuten.

EDIT: Men varför skulle resultatet här spela nån större roll? Ni är ju fast där i mitten i vilket fall som helst.
Senast redigerad av Kung_Ingenting 2024-10-03 kl. 11:48.
Citera
2024-10-03, 12:13
Medlem
trazkeis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kung_Ingenting
Har du koll på varför den har släpat efter? När jag kollat tabellen dom sista veckorna så har jag funderat på om dom skrivit fel för jag kunde inte begripa varför den matchen skulle vara uppskjuten.

EDIT: Men varför skulle resultatet här spela nån större roll? Ni är ju fast där i mitten i vilket fall som helst.
Man ska aldrig förringa vikten av att slå nya rekord. Sirius har väl en 7:e plats som bäst? Klart det skulle betyda mycket att slå det så att man ser utvecklingen.
Citera
2024-10-03, 13:54
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazkei
Man ska aldrig förringa vikten av att slå nya rekord. Sirius har väl en 7:e plats som bäst? Klart det skulle betyda mycket att slå det så att man ser utvecklingen.
Jag hoppas alla är införstådda om att det är läggmatch från er sida som förväntas så vi slipper sitta passivt och titta på när Bajen göra bort hela nationen ute i Europa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in