2024-10-03, 14:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Urtavlan
Simon var inte ”känd” för 11 år sen, när bilden togs. Bilden är inte relevant överhuvudtaget.
Skojar du med mig nu, eller är du såhär….trög?
Citera
2024-10-03, 14:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Colorgreenandpink
Skojar du med mig nu, eller är du såhär….trög?

Nä, men du verkar onormalt blåst.
Citera
2024-10-03, 14:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VilaVila
Kräftan säger ju att L är smart, så hon vet vad hon gör.
De behöver inte vara bästisar eller käka middag tillsammans, det går att ha sansade konversationer ändå.
Men, vi har inte sett konversationerna i sin helhet, så just nu finns det ingen anledning att bli stissig över att det pågår stalking, för inget tyder på det.

Jag vet inte om hon sagt ifrån.
Jag förutsätter att hon sagt ifrån om hon inte vill ha kontakt.
Står tydligt på t.ex polisen hemsida vad den som är utsatt ska tänka på, bl.a. att säga ifrån tydligt och inte ha fortsatt kontakt.
Varför vill Jocke ha kontakt med sin brors tjej, en tjej han vill ha bort ur sin brors liv?
Jocke vill se Chrippa hamna i fängelse, han vill att dottern ska bli faderslös, han vill att Linnea ska lämna honom, han har bedrivit häxjakt och drev mot både Linnea och Chrippa, han vill dem allt annat än väl.
Varför kontaktar han de alls?

Jag hoppas att Linnea är smart, för Jocke är ju hur skruvad som helst.
Citera
2024-10-03, 14:29
Medlem
Citat:
Ja, och ingen vet (iaf inte jag) hur konversationerna ser ut eller i vilket syfte.
Oavsett är det ett mycket egendomligt konstigt och helt stört beteende att vara i kontakt med dem som Jocke vill krossa, sätta Chrippa i fängelse, omplacera dottern och hoppas på att relationen spricker mellan Chrippa och Linnea.
Varför skriver han till Linnea för?
Är det friskt?

Vad Chrippa och Linnea har sagt och vad de har utsatt varandra för tidigare verkar de har rett ut, bakom stängda dörrar.

Varför svarar L kan man också fråga sig, och varför har de skött allt via Jocke som de inte verkar vilja ha något att göra med.
Märkligt.

De kanske "löste det" bakom stängda dörrar, ingen aning. Men det ändrar ju inte faktumet att han sagt det i en inspelning som hon valde att publicera. Det visar väldigt tydligt vilken typ av person Kräftan är och vilka värderingar han har.
Så hon gjorde väl alla en tjänst där, kan man säga att lägga fram svart på vitt att han har ett fult inre. Synd bara att inte alla kan ta till sig ögonöppnare.

Vi får väl se om de lägger fram konversationerna i sin helhet eller om det är ett hittepå för att smutskasta Jocke.
Citera
2024-10-03, 14:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Urtavlan
Simon var inte ”känd” för 11 år sen, när bilden togs. Bilden är inte relevant överhuvudtaget.

Det är klart att det är troligare att man minns någon som figurerat en hel del på tv, internet mm. än någon som inte var det då. Förstår inte varför det skulle vara något konstigt?

Jag har hört Simon i någon video prata om att han pratat med flera av dessa människor men att de inte umgås eller hörs av som man gör med kompisar. Detta eftersom de är i samma bransch och att det är träffar här och där ibland eller har varit någon gång då.

Undrar vad som hände dag 1, var det Simon som första dagen på sin kanal som gick in för att stötta Jocke eller vad säger jag, att lyda Jocke? Någon får gärna länka till det?
Citera
2024-10-03, 14:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VilaVila
Varför svarar L kan man också fråga sig, och varför har de skött allt via Jocke som de inte verkar vilja ha något att göra med.
Märkligt.

De kanske "löste det" bakom stängda dörrar, ingen aning. Men det ändrar ju inte faktumet att han sagt det i en inspelning som hon valde att publicera. Det visar väldigt tydligt vilken typ av person Kräftan är och vilka värderingar han har.
Så hon gjorde väl alla en tjänst där, kan man säga att lägga fram svart på vitt att han har ett fult inre. Synd bara att inte alla kan ta till sig ögonöppnare.

Vi får väl se om de lägger fram konversationerna i sin helhet eller om det är ett hittepå för att smutskasta Jocke.

Kanske de har lagt detta åt sidan. Men knepigt om någon har stalkat en annan person men den som blir stalkad fortsätter att se till att konversationen fortsätter i alla oändlighet. Knepig personlighet som gör så. Kände jag mig stalkad och utnyttjad eller något skulle jag inte svara. Men vi är ju alla olika. Linnea har väl pluggat beteendevetenskap så hon kanske är knepig?
Citera
2024-10-03, 14:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sturuf
Det är klart att det är troligare att man minns någon som figurerat en hel del på tv, internet mm. än någon som inte var det då. Förstår inte varför det skulle vara något konstigt?

Jag har hört Simon i någon video prata om att han pratat med flera av dessa människor men att de inte umgås eller hörs av som man gör med kompisar. Detta eftersom de är i samma bransch och att det är träffar här och där ibland eller har varit någon gång då.

Undrar vad som hände dag 1, var det Simon som första dagen på sin kanal som gick in för att stötta Jocke eller vad säger jag, att lyda Jocke? Någon får gärna länka till det?
Va han känd innan ’dag 1’, dvs då han började dreva mot Chrippa?

Det kan mycket väl vara så att jag helt har missuppfattat hans ’storhet’ på youtube.
Vem va han innan ’dag 1’, va han uppmärksammad alls?

Det är väl fint att han kommer Jocke till undsättning trots att de inte har haft mer än en sporadisk kontakt.
Jättefint och jätteoskyldigt - verkligen!
Citera
2024-10-03, 14:51
Medlem
Citat:
Kanske de har lagt detta åt sidan. Men knepigt om någon har stalkat en annan person men den som blir stalkad fortsätter att se till att konversationen fortsätter i alla oändlighet. Knepig personlighet som gör så. Kände jag mig stalkad och utnyttjad eller något skulle jag inte svara. Men vi är ju alla olika. Linnea har väl pluggat beteendevetenskap så hon kanske är knepig?
Linnea beskrev att hon inte ville vara i kontakt med Jonna och att det finns en kontakt med Jocke.
Det framgick däremot inte om Linnea tyckte att det va behagligt att ha med Jocke att göra.
Eller har jag missat något?

Det är bra att dokumentera oegentligheter och ren brottslighet.
Linnea kan mycket väl ha som syfte att få fram erkännanden.
För att ta ett exempel.

Varför vill Jocke vara i kontakt med Linnea?
Citera
2024-10-03, 14:52
Medlem
Citat:
Va han känd innan ’dag 1’, dvs då han började dreva mot Chrippa?

Det kan mycket väl vara så att jag helt har missuppfattat hans ’storhet’ på youtube.
Vem va han innan ’dag 1’, va han uppmärksammad alls?

Det är väl fint att han kommer Jocke till undsättning trots att de inte har haft mer än en sporadisk kontakt.
Jättefint och jätteoskyldigt - verkligen!

Vet du, det du skriver är rätt förvirrat. Du har inte förklarat vad dag 1 är och vad som hände då, så jag får svårt att följa dina tankevirvlar. Så om du vill att jag ska svara dig något så får du försöka vara lite mer sammanhängande.

Är du själv jättefin och jätteoskyldig eller vad? Vad betyder det ens när du skriver det om problemet Simon?

Jag fattar verkligen ingenting av vad du säger. Är det möjligt att du försöker uttrycka dig begripligt eller vad är det som har hänt med dig? Har du en hjärnskada och ska in på PIVA? Vad hände dag 2 då?

Hur många dagar sen är det dag 1 var? Är det elva år sen eller vad är det du menar? Sinnessjukt är ordet. Försök vara begriplig!
Citera
2024-10-03, 14:55
Medlem
Citat:
Linnea beskrev att hon inte ville vara i kontakt med Jonna och att det finns en kontakt med Jocke.
Det framgick däremot inte om Linnea tyckte att det va behagligt att ha med Jocke att göra.
Eller har jag missat något?

Det är bra att dokumentera oegentligheter och ren brottslighet.
Linnea kan mycket väl ha som syfte att få fram erkännanden.
För att ta ett exempel.

Varför vill Jocke vara i kontakt med Linnea?

Linneas orsak att prata med stalkern och förföljaren Jocke var alltså att försöka hitta något som Chrippa kunde ha nytta av när han vill sätta dit Jocke. Det ante mig. Det är alltså ganska länge sen Chrippa och Linnea försökte sätta dit Jocke för något.

När började den här konvon mellan Jocke och Linnea? Någon som vet? För då vet vi att dagen 1 vad gäller konvon var ägnad åt att sätta dit Jocke. Förmodligen fanns tanken redan innan dag 1. Så kallad förstadiet till att Linnnea stalkade Jocke.

Det är alltså Linnea som är stalkern då.
Citera
2024-10-03, 14:56
Medlem
Citat:
Linnea kanske har sin anledning, som att tex samla bevis.

Jockes anledning är däremot nästan glasklar.
Det ser mer ut som om han vill kontrollera, snoka, skapa oro och turbulens.
Jocke har inga goda syften.
Citera
2024-10-03, 15:00
Medlem
Citat:
Varför vill Jocke ha kontakt med sin brors tjej, en tjej han vill ha bort ur sin brors liv?
Jocke vill se Chrippa hamna i fängelse, han vill att dottern ska bli faderslös, han vill att Linnea ska lämna honom, han har bedrivit häxjakt och drev mot både Linnea och Chrippa, han vill dem allt annat än väl.
Varför kontaktar han de alls?

Jag hoppas att Linnea är smart, för Jocke är ju hur skruvad som helst.

Jag kan inte svara för Jocke, det får du fråga honom om.
Med hänvisning till vad L sa häromdagen så verkar det inte vara några konstigheter, L och Jocke är uppenbart kapabla till att ha sansade konversationer sinsemellan.

Om de langar upp samtliga konversationer i sin helhet så går det att diskutera utifrån det och kanske få en förståelse vad de samtalat om.
Det kan lika gärna vara Kräftan som hittar på och förvränger allt för att han vill styra vem som ska umgås och ha kontakt med vem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in