Citat:
Ursprungligen postat av
Klinke
I følge artikkelen i TV2, ønsket politiet å sikre seg evt elektroniske spor i saken om vold i nære relasjoner:
https://www.tv2.no/nyheter/innenriks/politiet-planla-razzia-mot-skaugum/17051915/
"Tingrettsdommer Eirik Aas slo fast at det var skjellig grunn til å mistenke Marius Borg Høiby for vold i nære relasjoner, og at politiet derfor kunne ransake for å lete etter bevis."
"Det betyr at dommeren mener det var mer enn sannsynlig at Høiby har utsatt ekskjærestene Nora Haukland og Juliane Snekkestad for mishandling over tid, enn at han ikke har det. Det er ukjent hvordan Høiby selv stiller seg til denne siktelsen."
"Som Aftenposten nylig skrev, var målet med ransakingen blant annet å finne eldre mobiltelefoner og annet datautstyr Høiby kunne disponere. Politiet ville blant skaffe seg tilgang til skytjenester for å undersøke kontoer på sosiale medier, ifølge avisen."
Men siden MBH befant seg på hyttetur, valgte politiet å slå til der. Hva slags elektroniske spor forventet de å finne på den hytta? Nada! Ikke nok med at MBH for lengst har fått muligheten til å kvitte seg med all narko utenom noen få egne brukerdoser, nå fikk han jaggu meg tid på seg til å fjerne elektroniske spor i forbindelse med mishandlinger av ekser også!
Så kan man tenke på at PST er inne i bildet. Eksperter i villedningsmanøver.
De vet de har noe å gjøre med den tynne balansekunsten mellom kongehusets / familiens sikkerhet, og folkets inntrykk.
Så nå gikk all oppmerksomhet til hytta. Klart den hadde en avskrekkende funksjon for MBH og ikke minst for kumpanene i hans omgangskrets.
Men de kunne i realiteten samtidig ransaket Skaugum, men visste innerst inne at det var for sent, tror jeg.
De har lenge visst om hva som har foregått.
Jeg tror ikke PST ønsker at man skal tenke over at de egentlig burde ransaket for lenge siden, men at de lot det være pga den fine balansekunsten mellom å spare kongefamilien for dårlig PR, og rikets sikkerhet.
Her mener jeg de har bommet, men avgjørelsen har vel vært tatt i et elfenbenstårn.