2024-10-02, 21:25
Medlem
baggebo1s avatar
Rolig film om Crystal Palace ultras.

https://x.com/thecasualultra/status/1841542634650669283

Ultras SKA förlöjligas.
Citera
2024-10-02, 23:19
Medlem
Needs.more.brandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slumlord
En fundering: Om de firar tio år, varför har de årtalet 1985 i namnet om de gissningsvis inte bildades då?
Grupperingen bildades på den gamla ståplatsläktaren - uppförd 1985 - under en period då i stort sett alla sjungande supportrar hade flyttat till den östra läktaren. Våra mest aktiva läktarsektioner på den tiden var Sektion 37, 36 och 32, dvs den så kallade "tårtbiten" i hörnet och de närliggande sektionerna. SS'85 tyckte inte att detta räckte, så de vägrade lämna Södra stå. Sen efter ombyggnaden har de fortsatt att stå på den södra läktarens östra sida, precis som tidigare. De har fortsatt med lite samma tänk, att de vill bredda det aktiva stödet till utkanten av klacken.

Södra stå 1985 är för övrigt inte ensamma i Skåne om att uppmärksamma ett annat årtal i sitt namn än just det årtal då grupperingen bildades. Jämför med malmös tifogrupp mff tifosi '96 - de grundades ungefär samtidigt med supras malmö, dvs omkring 2003 - men har valt att inkludera ett annat årtal i sitt namn för att hylla de första läktararrangemangen över huvud taget som skapades för deras klubb.
Citera
2024-10-03, 05:37
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Rolig film om Crystal Palace ultras.

https://x.com/thecasualultra/status/1841542634650669283

Ultras SKA förlöjligas.
Det är naturligtvis bättre att fylla sina läktare med asiatiska forbollsturister som blir utslängda om dom skulle få för sig att ställa sig upp. Storbritannien är den sista platsen på jorden som ska brösta upp sig och prata ner om någon annans supporterkultur när deras egna är död och begraven sedan 90-talet. Du får fan mer tryck på läktarna i USA än vad du gör på öarna idag.
Citera
2024-10-03, 06:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
Det är naturligtvis bättre att fylla sina läktare med asiatiska forbollsturister som blir utslängda om dom skulle få för sig att ställa sig upp. Storbritannien är den sista platsen på jorden som ska brösta upp sig och prata ner om någon annans supporterkultur när deras egna är död och begraven sedan 90-talet. Du får fan mer tryck på läktarna i USA än vad du gör på öarna idag.
Finns exempel på lag i Sverige med pissdålig stämning och lag på öarna med bra stöd. Rangers mördade malmös atmosfär t ex.

https://www.youtube.com/watch?v=9DjD-RHAhdU
Citera
2024-10-03, 06:49
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Needs.more.brandy
Finns exempel på lag i Sverige med pissdålig stämning och lag på öarna med bra stöd. Rangers mördade malmös atmosfär t ex.

Var väl kanske inte så man bajsade på sig där direkt, men helt okej för en bortamatch i ett annat land. Ja, jag kanske borde skrivit explicit England och Wales. Skottland och Irland har några lag som kan få till det ganska bra när allt slår rätt.

På tal om Rangers finns det ett otroligt roligt klipp med Gavin McInnes som jag inte klarar av att hitta just nu där han beskriver när han ska besöka Glasgow med sin pappa för första gången. Han far säger till honom att om någon frågar honom vilket lag han stödjer ska han svara "Patrick Thistle", "It's a shit team, and no one would ever admit to supporting them publicly if it wasn't true, but any rangers and Celtic supporters are more likely to laugh at you and call you a fookin' bampot than to cut you."
Citera
2024-10-03, 07:31
Medlem
Citat:
Var väl kanske inte så man bajsade på sig där direkt, men helt okej för en bortamatch i ett annat land. Ja, jag kanske borde skrivit explicit England och Wales. Skottland och Irland har några lag som kan få till det ganska bra när allt slår rätt.

På tal om Rangers finns det ett otroligt roligt klipp med Gavin McInnes som jag inte klarar av att hitta just nu där han beskriver när han ska besöka Glasgow med sin pappa för första gången. Han far säger till honom att om någon frågar honom vilket lag han stödjer ska han svara "Patrick Thistle", "It's a shit team, and no one would ever admit to supporting them publicly if it wasn't true, but any rangers and Celtic supporters are more likely to laugh at you and call you a fookin' bampot than to cut you."
Tror att det ligger mycket i det där. Glasgow är en ganska våldsam stad och hatet är starkt mellan de två stora lagen i staden. Partick Thistle skrattar man bara åt. Sen finns där mycket droger med. Någon gång när jag var över ensam räckte med att jag skulle dra på mig ett par adidasbrallor och sitta på busstationen ett par minuter, i väntan på att någon från Rangers skulle plocka upp mig, så kom främlingar aktivt fram och försökte sälja kokain till mig. Det räckte med ögonkontakt - det var koden för "jag behöver droger". Mitt på dagen. Haha.
Citera
2024-10-03, 09:44
Medlem
Alsenos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Needs.more.brandy

... och Celtic mördar rangers.
Citera
2024-10-03, 11:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alseno
... och Celtic mördar rangers.
Skitsnack.
Citera
2024-10-03, 14:49
Medlem
Skarparattarns avatar
Citat:

PARTICK THISTLE förhelvete
Citera
2024-10-03, 14:50
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skarparattarn
PARTICK THISTLE förhelvete
Auto correct sörru Så sjukt kul när han lajvar skotska "Yer a fookin' bampot". Detta klippet måste hittas.
Citera
2024-10-03, 15:20
Medlem
Skarparattarns avatar
Citat:
Auto correct sörru Så sjukt kul när han lajvar skotska "Yer a fookin' bampot". Detta klippet måste hittas.

Jag har inte sett det så länka gärna om du skulle hitta
Citera
2024-10-03, 21:45
Medlem
Någon som vet vilken som är orginalmelodi till Bajens ”När jag växte upp”? Jag tycker det är Allsvenskan bästa ramsa just nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in