Citat:
Ursprungligen postat av
iptrix
Har aldrig skrivit "äckliga".
Däremot har jag skrivit batikhäxor, för de har lyckats skapa sig en egen identitet - en bit under feminister men mer generellt. Du däremot har återigen citerat fel. Du vill trycka på din intelligens, men allvarligt.
Det är inte o-intelligent att notera omvärlden. Speciellt om omvärlden uppvisar faktaresidens, eller annat ogillande som saknar grund. Jag tar inte med "hat" för det tror jag inte.
Jag tror din inställning till män är ärlig, du tror att vi alla är arslen som antingen slår dig, tänker slå dig, eller funderar på i vilken riktning abdullah måste tillbes. Eller vad han nu heter. Inte allt av det är ditt fel.
Men du har fel principiellt. "Män" generellt är inte värre än "kvinnor". Men vi tenderar att tangera lagarna - på olika sätt. Oavsett det, om nåt av det är mot barn, så är det allvarligt. Du har försökt förklara hur jag försvarar pedofiler och om du inte ännu förstått att det inte är sant, så finns inte mycket jag kan säga - trots ett par flört med lagen tidigare.
Men som rabiat feminist så måste du väl upprätthålla skenet. Jag vet mindre om era interna bestämmelser än jag vet om HA's.
Vad har jag sagt som du tycker är hat mot män?
Jag har sagt att:
- män i personalen är den största riskfaktorn för sexuella övergrepp mot barn på en förskola.
- barnomsorg handlar om barnens bästa, inte om vuxnas känslor.
Inget av detta utgör hat mot män.
[/quote]
Du har sett det där våldtäktsmålet i Frankrike va? Mannen som drogade sin fru, bjöd in främmande män att våldta henne, halva byns manliga befolkning dök upp, nu sitter de i rätten och säger att det inte var våldtäkt. En har försvarat sig med att säga att han trodde hon var död.
Så jo mäns våld mot kvinnor är ofantligt mycket värre än kvinnors våld mot män, på systematisk nivå. Det är överhuvudtaget inte jämförbart. Då pratar vi mord och våldtäkt alltså. Och i stora delar av världen generellt förtryck.
Det betyder inte att jag tar alla män för våldtäktsmän och mördare. Men det är som du skrev, man måste kunna notera omvärlden. Jag kan inte ta ansvar för de här männens beteende. Men jag kan konstatera att kvinnor inte beter sig på det sättet mot män, och jag kan framförallt ha målsättningen att kvinnors utsatthet för våld ska minska. För att det ska minska måste man fokusera på det våld som faktiskt sker. Det räcker inte att konstatera att det finns andra män som inte begår brott.