2024-10-02, 21:03
Medlem
Pungpuckels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bond123
Håller med om det, män bör inte jobba inom barnomsorgen. Men allting ska ju vara så väldans jämlikt numera och då kan det bli så här.

Inte gamla trötta kärringar heller.
Sällan att de gör ett fint pedagogiskt jobb.

Jag hade kunnat tänka mig att jobba inom barnomsorgen, men jag aldrig stått ut med att ständigt vara misstänkt pga att jag är man.

Å andra sidan det finns gott om yrken som kvinnor borde hålla sig borta ifrån, chefsroller t.ex.
Citera
2024-10-02, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nationalromantik
Jag googlar på GM, hittar en grupp på Facebook som typ heter slimfit och som hedrar honom. Jag har ej FB, men vet någon vad det är för grupp?

Någon borde informera att han var en pedo

http://www.slimfitljusdal.se/varfor1.html

GM var tydligen ett fan av gruppen
Citera
2024-10-02, 21:06
Medlem
Raktinyllets avatar
Citat:
Problemet med den lösningen är att då blir inget arbete gjort. Jag vet en som arbetar som förskolelärare och det är kraftigt underbemannat i den branschen. Verksamheten hade inte gått runt.

Men ett bra tillvägagångssätt tror jag är att inte anställa män, punkt slut. Att kvinnor ska vara pedos känns långsökt. Däremot kan en kvinna fotografera barnen och sedan sälja bilderna till andra pedofiler, om hon hsr ekonomiska bekymmer. Så en annan bra princip är.stt inte anställa knarkare/spelmissbrukare.

1 aldrig anställa män
2 inga missbrukare

Vadå inget arbete gjort? De ska passa barnen bara medans föräldrarna är på jobbet. Inte direkt någon vinstdrivande verksamhet.
Citera
2024-10-02, 21:07
Medlem
iptrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lennholm
Du får det att låta som att det här är första gången något sådant här uppdagats. Det är det tyvärr inte.
Nej, och inte för kvinnor heller. Du låter lite som om "nån snodde min cykel" som om det var första gången, trots allt.

Men när var det senast nån på dagis misstänktes för detta? Sätt fart.

Jag vet att det inte var första gången. Men sedan senast det skedde har ca 3 fångvaktare av kvinnlig övertygelse lockats att ge illegala fördelar till intagna.

Jag vill inte direkt relativisera. 1000 prostituerade fångväktare är > 1 barn som drabbas. Men denna rättfärdighet från idioter som Trues har bara inte här att göra.
Citera
2024-10-02, 21:08
Medlem
Cameleonts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fido1986
Hur blev du bög? Visade sig din mamma naken för dig när du var liten?

Det är en sexuell läggning bara. Jag tror inte att det är svårare än så. Sen kan det ju vara dumt att jobba på ett dagis om du har den läggningen. Du åker ju dit förr eller senare. Senare i det här fallet.

Nej inte någon läggning.
Pedofili är en psykiatrisk diagnos:
ICD-10 - F654
Citera
2024-10-02, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iptrix
Va? Nu yrar du.

Det fanns ingen anledning för kvinnor att vara ute efter honom - eller oss - innan nåt hände. När nåt hände och det kom fram, så fanns en anledning att reagera. Mot CW, inte mot ALLA MÄN DU NÅNSIN MÖTT, du elaka häxa.

Du tror verkligen att bara för att CW gjort nåt du inte ens vet vad, och inte kan förklara, så är alla män skit. Om det inte är definitionen på en ur-feminist, så vete faen vad.

Jo, anledningen att vara misstänksam fans där hela tiden. Han var ju pedofil som begick övergrepp mot barn!? Så bevisligen fanns anledning att han inte skulle jobba med barn.

Eller? Tycker du att avsaknad av upptäckt innebär att han skulle fått fortsätta i all evighet? Inga problem?

Jag fattar inte vad du gnäller för. Du har ju fått det exakt som du vill. Han fick jobba på förskola, ingen misstänkte honom och barnen fick betala ett mycket högt pris för detta. Allt exakt enligt hur du vill ha det.

Jag däremot anser inte att något barn ska behöva betala ett så högt pris bara för att vuxna inte ska känna sig kränkta. Där har vi skiljelinjen här.
Citera
2024-10-02, 21:10
Medlem
iptrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pungpuckel
Inte gamla trötta kärringar heller.
Sällan att de gör ett fint pedagogiskt jobb.

Jag hade kunnat tänka mig att jobba inom barnomsorgen, men jag aldrig stått ut med att ständigt vara misstänkt pga att jag är man.

Å andra sidan det finns gott om yrken som kvinnor borde hålla sig borta ifrån, chefsroller t.ex.
+1. Sorry for ot.
Citera
2024-10-02, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Raktinyllet
Kanske att förskolepersonal jobbar i par så ingen vuxen är ensam med barn.

Säg att en "normal" avdelning på förskola har 3 personal på 18 barn. Alla är inne och ett barn har bajsat och måste byta blöja eller torkas beroende på ålder. Två ska övervaka detta moment så en blir kvar ensam med resterande barn? Hur löser du det? På en förskola hamnar personal konstant ensamma med barn spelar ingen roll om dom skulle påstå något annat utåt.

En och en ska gå på rast också 30 minuter vardera. Nu är man två personer på avdelningen. Ett barn går på toaletten och den andra vuxna måste då ta med 17 barn till toan så att ingen ensam hjälper detta barn? Realistiskt? Hur får man med 17 barn när man bara har två händer?

Enligt tjejen är man oftast bara två personer delaktiga med barnen i en grupp och den tredje faller bort större delen av dagen. Detta pga förskollärares möten med varandra i grupp, egen planering, raster, skriva utvecklingssamtal, lägga upp pedagogiskt material online till föräldrar med vad barnen gör och att någon måste duka för lunch och mellanmål samt sedan plocka bort och torka bord.
Citera
2024-10-02, 21:12
Medlem
haresEars avatar
Förhoppningsvis dog äcklet i extrem ångest under lång tid. Synd att han tog livet av sig. Vore bättre om han degat ur så vi hade fått förstöra hans liv totalt. Men bra att ett äckel gjorde rätt sak.

Han ser aspie ut till utseendet, bred näsrygg och neuro-näsa.
Citera
2024-10-02, 21:14
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av outback4
Äckligt
Kräket tog den lättaste vägen, hoppa framför tåget. Det indikerar att brottet är riktigt grovt.
Hade det "bara varit" foton på nakna babystjärtar hade han troligen tagit strid och urskultat sig i rätten,
Nu visste att det var kört, på alla sätt. Då fanns endast en utväg för sådana som CW. Döden.
I fängelset skulle han bli måltavla och fått så mycket stryk, det klarar inte fegisen av.
Exakt så!
Citera
2024-10-02, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iptrix
Nej, och inte för kvinnor heller. Du låter lite som om "nån snodde min cykel" som om det var första gången, trots allt.

Men när var det senast nån på dagis misstänktes för detta? Sätt fart.

Jag vet att det inte var första gången. Men sedan senast det skedde har ca 3 fångvaktare av kvinnlig övertygelse lockats att ge illegala fördelar till intagna.

Jag vill inte direkt relativisera. 1000 prostituerade fångväktare är > 1 barn som drabbas. Men denna rättfärdighet från idioter som Trues har bara inte här att göra.

Det var inte dig jag svarade, blanda inte in mig i erat gnabb
Citera
2024-10-02, 21:15
Medlem
Citat:

Men ett bra tillvägagångssätt tror jag är att inte anställa män, punkt slut.

Känns som det kanske blir lite överskott av kvinnliga förebilder då?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in