2024-10-02, 18:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iptrix
Det kommer framgent att gå bra, likt nu. Det är en speciell kategori personer som reagerar som du, kan vi säga. Av alla som jobbat med detta i åratal är detta första fallet på .. hur många år nu? Medans t.ex tanter på fängelser varit toppnyhet 3 gånger - hittills i år?

Det är roligt att hänga på aktuella kampanjer, men snälla Trues .. tänk.

Ta inte bort halva mitt svar när du citerar mig tack.

Tanter på fängelse har inget med detta att göra.

Detta handlar om att barn inte ska utsättas för övergrepp av pedofiler. Fortsätter du att ha manlig personal bland små barn så kommer övergrepp, smygfilmande osv att fortsätta. Det är den största riskfaktorn. Det är inte så mycket svårare än så. Spelar ingen roll att det inte händer ofta. Det hände nu, två gånger på kort tid nu liknande avslöjanden.

Det är en viss typ av personer som reagerar som du också, som skiter i barnen och tycker att det viktigaste är att ingen enda man känner sig kränkt. Då har vi olika mål.
Citera
2024-10-02, 18:39
Medlem
iptrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av David_S
Nu menade jag sexuellt!
Klart man måste tillrättavisa barn, men sexuellt = AVRÄTTNING!
Ok, jag köper det. Men VET du att CW (MGM i det här fallet) gjort nåt av det du menar? Enligt brottsrubriceringen jag sett kan han ha fotat när han bytte blöjor, eller ha gjort nåt med sina fingrar under tiden.

Det finns ingenstans jag försvarar det men jag kan bara reagera mot lemmings som följer strömmen utan att tänka. Du är en sådan just nu, eftersom du inte *vet* vad han gjort, bara rubriceringen. Så tänk igenom reaktionerna.
Citera
2024-10-02, 18:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KnuttePang
Och araber skall inte få jobba med något som har med pengar att göra, folk födda i Polen skall inte få jobba på platser där det finns nåt att stjäla och afrikaner skall inte få jobba med något alls. Kan bli svårt att genomföra dessa svepande åtgärder.
och svenskar där det ska bli något gjort
Citera
2024-10-02, 18:40
Medlem
Nationalromantiks avatar
Män ska inte få arbeta på förskolor. All manlig personal som arbetar med barn är pedofiler i min mening.

Läser här att vissa är så chockade, då han var omtyckt i samhället och snäll med barnen. Det är väl klart? Han vill ju bygga upp en fasad och få föräldrar att släppa garden.

Men män som söker anställning på förskolor är där i sexuellt syfte. 100%
Citera
2024-10-02, 18:41
Medlem
iptrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trues245
Ta inte bort halva mitt svar när du citerar mig tack.
Bullshit, det är helt OK. Du attriberar mig däremot för saker jag *inte* skrivit.

Jag kan citera "bort halva" från dit, det är korrekt. Det är inte vad du gjorde.
Citera
2024-10-02, 18:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av David_S
Återigen:
INGEN VUXEN MAN SKA ARBETA MED SMÅBARN!!

Är det inte så att manliga pedagoger får ALDRIG vara ensamma med barn eller hjälpa dom vid toabesök osv.

Har man brustit på dessa delar på denna förskola, då är SAMTLIGA ansvariga oavsett om han var omtyckt eller inte!

Den största glädjen var att han tog sitt liv, hoppas det var en lång och utdragen process med enorm dödsångest osv.

Finns ingen lag på att manliga pedagoger inte får hjälpa barnen vid toalettbesök, däremot har vissa förskolor lokala anvisningar som brukar gälla att vikarier inte får utföra sådant arbete.

Det är ju inte personaltätt i förskolan, så en sådan regel blir bökig.
Citera
2024-10-02, 18:44
Medlem
iptrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nationalromantik
Män ska inte få arbeta på förskolor. All manlig personal som arbetar med barn är pedofiler i min mening
Lämmelströmmen har startat - alla som inte tänker själva utan hänger på en populär åsikt har bestämt att barn inte behöver en manlig förebild. Dom hade ju ingen och se hur BRA dom blev /(&¤!

Ledsamt att det är SÅ lätt att generalisera. Men i mitt fall.. den där idioten *kallar mig för presumptiv pedofil* och är glad över det, eftersom jag är en man.

Ingen av er ser det. Iaf inte de av er som är män.
Citera
2024-10-02, 18:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Domen är ju fastställd så fort nämndemän och domare som rådgjort och dömt i målet skrivit under den, jag tror knappast att gärningsmannen måste tagit del av domen för att den ska vara giltig, ifall det är detta du undrar över.

När man beslutar om en dom så sitter nämndemän och domare tillsammans i ett rum och diskuterar och röstar, det är inte så att domaren efter rättegången åker hem och tänker att "nu anser jag att jag vet vad domen ska bli" utan det är en väldigt fyrkantig process.
Tror att domen undanröjs av det enkla skälet att om gärningsmannen avlider under tiden så har gärningsmannen inte heller möjlighet att förhindra att domen vinner laga kraft.
Citera
2024-10-02, 18:48
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Nationalromantik
Män ska inte få arbeta på förskolor. All manlig personal som arbetar med barn är pedofiler i min mening.

Läser här att vissa är så chockade, då han var omtyckt i samhället och snäll med barnen. Det är väl klart? Han vill ju bygga upp en fasad och få föräldrar att släppa garden.

Men män som söker anställning på förskolor är där i sexuellt syfte. 100%

Troligen söker de sig inte dit pga hög lön och status.
Citera
2024-10-02, 18:48
Medlem
10FtGanjaPlants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av p00nino
Varför ska män ens arbeta inom barnomsorg? Lämna det åt kvinnor, så minskar risken dramatiskt.

Gränslös liberalism/individualism.
Citera
2024-10-02, 18:49
Medlem
Rumpkorvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Waji
Kan nog bli jävligt jobbigt för alla nära och kära med tanke på hur många som hyllar honom om man läser på FB osv om honom

Men ett sånt här ass till GM ska hängas ut
Vad heter GM?
Citera
2024-10-02, 18:49
Medlem
iptrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av andy2132
Tror att domen undanröjs av det enkla skälet att om gärningsmannen avlider under tiden så har gärningsmannen inte heller möjlighet att förhindra att domen vinner laga kraft.
1. Det finns ingen att idka domslut emot,
2. Det finns inget sätt för en avliden att ha ett försvar,
3. Det .. finns ingen poäng.

Det viktiga är att vi lär oss, hur kan vi upptäcka det tidigare, hur kan vi motverka det, av den anledningen fortsätter ofta en utredning även efter en MGM avlider.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in