2024-10-02, 18:52
Medlem
Vad är det med svenska män och kärleken för att förgripa sig på barn. Är det något kulturellt? Det är bara att titta i statistiken över domar, idel vanliga svenska namn i topp.

Vidrigt.
Citera
2024-10-02, 18:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av David_S
Återigen:
INGEN VUXEN MAN SKA ARBETA MED SMÅBARN!!

Är det inte så att manliga pedagoger får ALDRIG vara ensamma med barn eller hjälpa dom vid toabesök osv.

Har man brustit på dessa delar på denna förskola, då är SAMTLIGA ansvariga oavsett om han var omtyckt eller inte!

Den största glädjen var att han tog sitt liv, hoppas det var en lång och utdragen process med enorm dödsångest osv.

Håller med, det går tyvärr inte. Risken är låg men konsekvensen är högsta möjliga, alltså lyser det blodrött i riskanalysen.

Faktum är att alla arbetsplatser är skyldiga att ha en säker arbetsmiljö. Gäller det inte barnen då att ha det säkert där de vistas hela dagarna? Om det lyser mörkrött i riskanalysen då är arbetsgivaren skyldig att åtgärda det så att man kan få en tryggare miljö.

Barn behöver manliga förebilder, ja, men det betyder inte att okända män ska vara ensamma med andras blöjbarn. Speciellt inte när de aktivt söker sig till den situationen.

Kanske blir lite för misstänkliggörande av alla män men det kan inte hjälpas, konsekvensen är för hög för barnen. Som den där norska pedofilen dumpen hade fått tag på, som hade tjatat och tjatat på att få passa sina bekantas bebis 🚨
Citera
2024-10-02, 18:54
Medlem
iptrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klaustrofobin
Vad är det med svenska män och kärleken för att förgripa sig på barn. Är det något kulturellt? Det är bara att titta i statistiken över domar, idel vanliga svenska namn i topp.

Vidrigt.
Ja. Men källa? "I statistiken" - jag hittar inte den. Visa mig.
Citera
2024-10-02, 18:56
Medlem
iptrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trues245
Håller med, det går tyvärr inte. Risken är låg men konsekvensen är högsta möjliga, alltså lyser det blodrött i riskanalysen.
Du driver verkligen en hata-män-kampanj, nu förstår jag lite mer varför du dels försöker anmäla mig, dels felciterar medvetet för att driva din poäng.

Ruggigt. Hur blir man sådär fanatisk? Barn ska självklart ha förebilder av båda könen, inte bara de du godkänner -- och det skall gå rätt till. Som sagt, inte bara män är pedofiler. Lås in ungarna tills dom e 22? Din plan strax?
Citera
2024-10-02, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KnuttePang
Och araber skall inte få jobba med något som har med pengar att göra, folk födda i Polen skall inte få jobba på platser där det finns nåt att stjäla och afrikaner skall inte få jobba med något alls. Kan bli svårt att genomföra dessa svepande åtgärder.

Etniskt svenska män är överrepresenterade i statistiken rörande sexualbrott mot barn, enligt SCB.

Män står dessutom för över 98% av allt sexuellt våld.

Det är inte fördomar, det är fakta.
Citera
2024-10-02, 19:01
Medlem
iptrixs avatar
Citat:
Etniskt svenska män är överrepresenterade i statistiken rörande sexualbrott mot barn, enligt SCB.
Ännu en sak som inte direkt skyltas på deras framsida, så kan du ge relevanta länkar?
Citera
2024-10-02, 19:01
Avslutad
Pratade just med en person inom skolan som fått info igår, och det är grövre än bara naken bilder/filmer, får mer info imorgon då personen inte orkade prata mer om detta just nu
Citera
2024-10-02, 19:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Neverever31
Det är vänsterblivna batixhäxor som du som är en huvudanledning till att Sverige ser ut som det gör. Ni tycker mest synd om förövaren. Har sett det i andra trådar om predatorer från andra länder, helst MENA. Då går batikhäxorna bananas i försvar för predatorerna. En batikhäxa blev ju t o m mördad av en ensamkommande, men de mkt sjuka batikhäxorna tog ändå predatorn i försvar på olika sätt och vis.... Sjukt på riktigt

Att förgripa sig på barn är en nationalsport bland etniskt svenska män, av statistiken från SCB att döma. Jag vet inte om det är en kulturell grej men sjukt är det. Ni ska absolut INTE arbeta med barn. Håll er borta tack.

Tack gode gud för att Dumpen finns.
Citera
2024-10-02, 19:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iptrix
Nej, jag försvarar ingenting av vad som kan ha skett. Men jag motarbetar idioter som vill generalisera det till ALLA män.

I ditt fall så påstår du att jag skrev saker jag inte gjorde, en väldig skillnad. Kan nån stänga av nån som har falska quotes? *shrug*

Du skriver 10 inlägg i minuten och attackerar alla som inte tycker att pedofiler ska arbeta med barn.

Ditt senaste inlägg: ”han har fotat när han bytte blöjor på barn och använt fingrar, men snälla var inte så hårda innan vi vet säkert”.

Jävla äckel. Jag kan knappt skriva det där utan att kräkas och du försvarar pedofilen. Jag hoppas alla i din närhet genomskådar dig och håller sina barn borta från dig.

Och så samma gamla vanliga gnäll om att det är viktigare att ingen man blir kränkt än att inga barn utsätts för pedofiler. Du är således narcissist också. Noll empati för andra.

En normal person förstår att det är bättre att du blir lite kränkt än att barn får pedofiler på sin förskola.
Citera
2024-10-02, 19:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iptrix
Som gör vad? Det har vi ju inte fått veta. Barn 1-3, handlar det om kränkande fotografering dom aldrig kommer minnas eller har det skett påtaglig skada?

Det är egalt i vissa hänseenden - en personal ska inte ta personliga foton - men det styr ju hur man ska agera framledes, kontrollera personal, och reagera personligt till en viss del.

Att springa med pöbeln utan information leder däremot ingenstans bra.

Vad är det för fel på dig? Det handlar om barn. Om bilder spridits på dem så spelar det ingen roll om de minns själva händelseförloppet. De kan framöver påverkas att bilder cirkulerar på dem. Du är ju knäpp i huvudet.
Citera
2024-10-02, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pippipipparpippin
Här tänker du på barnen och jag tänker på rätt använda resurser i offentlig sektor.
Bore inte skola och krisstödsfunktionen kunna samordna detta utan att försätta kommunen i stabsläge?
Det borde väl finnas en posom skom kan aktiveras utan ett stabsläge?

"Rätt använda resurser"?!
Känns det tungt att ärendet får mycket uppmärksamhet & resurser?
Citera
2024-10-02, 19:06
Medlem
Citat:

Män står dessutom för över 98% av allt sexuellt våld.

Det är inte fördomar, det är fakta.
Det är väl inte så märkvärdigt för det finns ju ganska många av dom. Ju fler det finns ju fler finns det ju som kan utföra brott, men det innebär ju inte att det är så stor del av den samlade styrkan av män som är skyldig till sådant.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in