2024-10-02, 11:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 111-111
Vart tror ni Chrippa står i sitt liv om 5 år?
Har han vaknat upp?
Lever lite lugnare?
Fortsatt sin brottsliga bana?
Inburad alt avtjänat straff?
Har han några framtidsplaner då?
Är han en rolig prick på youtube?
Är han kvar på plattformen?
Osv.

Jag tänker att han gör sitt yttersta för att förstöra för sig själv.

han sitter då fortfarande inne. några större planer inför framtiden har han redan förstört för sig själv. vaknat upp vettefan om han kommer göra. han är ju inte vuxen i huvudet och är han inte det vid 35 så har han ju en funktionsnedsättning. han är liksom 35 och tycker gangster rap är häftigt.
Citera
2024-10-02, 12:00
Medlem
wicks avatar
Förhoppningsvis blir 2025 det året då han åker in. Hans framtid existerar inte.

Snubben har gjort bort sig så otaligt många gånger. Tagit en steroid spruta framför sin unge, varit inne och ute i häkte. Inte betalt nån skatt och gör aldrig rätt för sig med skulderna. Knarkar.

Hans tid är räknad och hans möjlighet att ta sig tillbaka finns inte heller, vem vill ens ta han med en pincett? Ni som påstår att han kan få jobb som svetsare igen. Vilken arbetsgivare skulle vara så jävla blåst som anställer en knarkande anabola dvärg? INGEN. Inte ens Samhall platsar han på.

Vill gärna höra, ni som försvarar han varför ni gör det. Betalar han er? Varför annars försvara en sån jävla sjuk människa?

Och kom inte med ert jävla snack om Jocke det är det enda argumentet ni har.
Senast redigerad av wick 2024-10-02 kl. 12:04.
Citera
2024-10-02, 13:00
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Chris.Hagen
han sitter då fortfarande inne. några större planer inför framtiden har han redan förstört för sig själv. vaknat upp vettefan om han kommer göra. han är ju inte vuxen i huvudet och är han inte det vid 35 så har han ju en funktionsnedsättning. han är liksom 35 och tycker gangster rap är häftigt.

Jag blir inte klok på att han bara fortsätter utan att för en stund förstå vart han är på väg.

Jag ser fram emot videon som Jacke och Sofia sagt ska läggas ut. Förstår dock om de skulle välja att avstå. Men hon verkar ju ha massor att säga och verkar lugn och sansad precis som Jacke.
Citera
2024-10-02, 13:04
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av wick
Förhoppningsvis blir 2025 det året då han åker in. Hans framtid existerar inte.

Snubben har gjort bort sig så otaligt många gånger. Tagit en steroid spruta framför sin unge, varit inne och ute i häkte. Inte betalt nån skatt och gör aldrig rätt för sig med skulderna. Knarkar.

Hans tid är räknad och hans möjlighet att ta sig tillbaka finns inte heller, vem vill ens ta han med en pincett? Ni som påstår att han kan få jobb som svetsare igen. Vilken arbetsgivare skulle vara så jävla blåst som anställer en knarkande anabola dvärg? INGEN. Inte ens Samhall platsar han på.

Vill gärna höra, ni som försvarar han varför ni gör det. Betalar han er? Varför annars försvara en sån jävla sjuk människa?

Och kom inte med ert jävla snack om Jocke det är det enda argumentet ni har.

Jag har svårt att se att han inte skulle åka in. Han har verkligen bränt sig själv. Själv göra själv ha. Undrar hur många han drar med sig. Många förhör har det ju blivit.
Citera
2024-10-02, 14:14
Medlem
Hoppas inte på för mycket

https://nyheter24.se/noje/kandisar/1317435-paow-tjanat-en-halv-miljon-i-manaden-verklig-inkomst-0-kr

”Kan det röra sig om ett brott?

– Ja, låter man bli att redovisa inkomster kan det vara fråga om skattebrott men det vanligaste är att du påförs skattetillägg om du låter bli att deklarera en inkomst som du har haft, säger Pia Blank Thörnroos till Nyheter24.

Pia Blank Thörnroos är jurist och rättslig expert på Skatteverket

Joakim har varit delgivits misstanke för ekonomisk brottslighet, har Chrippas det?

Sväva inte iväg.
Senast redigerad av Pallal 2024-10-02 kl. 15:05.
Citera
2024-10-02, 15:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pallal
Hoppas inte på för mycket

https://nyheter24.se/noje/kandisar/1317435-paow-tjanat-en-halv-miljon-i-manaden-verklig-inkomst-0-kr

”Kan det röra sig om ett brott?

– Ja, låter man bli att redovisa inkomster kan det vara fråga om skattebrott men det vanligaste är att du påförs skattetillägg om du låter bli att deklarera en inkomst som du har haft, säger Pia Blank Thörnroos till Nyheter24.

Pia Blank Thörnroos är jurist och rättslig expert på Skatteverket

Undrar om Chrippas mamma och pappa och Linneas föräldrar gått i borgen för?

För det hela skriker ju av vidlyftigt leverne utan täckning. Ibland tror jag att Linnea är mer naiv en Chrippa. Hon tror nog att Chrippa har rätt kring en massa som hon inte förstår sig på.
Citera
2024-10-02, 15:26
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Sturuf
Undrar om Chrippas mamma och pappa och Linneas föräldrar gått i borgen för?

För det hela skriker ju av vidlyftigt leverne utan täckning. Ibland tror jag att Linnea är mer naiv en Chrippa. Hon tror nog att Chrippa har rätt kring en massa som hon inte förstår sig på.

Jag börjar undra det också. Linnéa är ung och har inte så mycket livserfarenhet.
Chrippa är en stor lögnare och enligt sig själv en supergrävare som välter internet med sina avslöjanden 😄
Citera
2024-10-02, 16:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 111-111
Jag börjar undra det också. Linnéa är ung och har inte så mycket livserfarenhet.
Chrippa är en stor lögnare och enligt sig själv en supergrävare som välter internet med sina avslöjanden 😄

"Oroa dig inte baby, pappa tar hand om dig. Jag har gjort så här länge."

Hon är lite en bimbo faktiskt. Kanske går det över, hon är ju som du säger ung. Och så är hon ooootroooligt självgod. Vilket kan bedra henne när hon tolkar verkligheten.
Citera
2024-10-02, 18:17
Avslutad
Citat:

Hon är lite en bimbo faktiskt. Kanske går det över, hon är ju som du säger ung. Och så är hon ooootroooligt självgod. Vilket kan bedra henne när hon tolkar verkligheten.

Linnea har bättre utbildning än hela sekten och väldigt många här på flashback. Självgod skulle jag inte kalla henne, ung och kär är hon, och fightas mot folk som vill henne, och hennes pojkvän, väldigt illa. Hon har blivit hotad med vapen bl.a Tycker ni det är rätt? Jocke och alla hans följare vill att det skall ta slut mellan Chrippa och Linnea, varför?? Kan någon förklara varför i helvete vill Jocke att Linnea skall lämna Chrippa?
Citera
2024-10-02, 18:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Goldentie
Linnea har bättre utbildning än hela sekten och väldigt många här på flashback. Självgod skulle jag inte kalla henne, ung och kär är hon, och fightas mot folk som vill henne, och hennes pojkvän, väldigt illa. Hon har blivit hotad med vapen bl.a Tycker ni det är rätt? Jocke och alla hans följare vill att det skall ta slut mellan Chrippa och Linnea, varför?? Kan någon förklara varför i helvete vill Jocke att Linnea skall lämna Chrippa?

Ha ha ha bra utbildning. Som vad exempelvis?

Varför skulle Jocke vilja att det tog slut mellan dem, var får du det ifrån?
Citera
2024-10-02, 18:23
Avstängd
Citat:

Ja han säger ju att han inte vill att de han är tillsammans med ska ha ett jobb = kontroll. Det är ju bara att lyssna på människor som tex levt med en narcissist så får man ju själv reflektera.

Hon blir dessvärre mer och mer lik Chrippa. Det blir säkert så när hon lever med honom. Lugnast så kanske?
Citera
2024-10-02, 18:27
Avstängd
Citat:
Ha ha ha bra utbildning. Som vad exempelvis?

Varför skulle Jocke vilja att det tog slut mellan dem, var får du det ifrån?

Jag har bara sett att Jocke var orolig för Chrippa pga det Chrippa sa själv. De hade ju en hemlig kod när Chrippa behövde hjälp. Det säger massa om vad Chrippa sa om henne då.
Man kan inte säga att Jocke gjorde fel då. Med facit i hand skulle han struntat i Chrippa och låtit han sköta sig själv.

Sen handlade det om barnet och det Chrippa sagt hur Linnéa betett sig.

Utöver det har jag inte någonstans sett att han vill sära på de två.

Kanske önsketänkande av andra istället.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in