Citat:
Ursprungligen postat av
111-111
Vart tror ni Chrippa står i sitt liv om 5 år?
Har han vaknat upp?
Lever lite lugnare?
Fortsatt sin brottsliga bana?
Inburad alt avtjänat straff?
Har han några framtidsplaner då?
Är han en rolig prick på youtube?
Är han kvar på plattformen?
Osv.
Jag tänker att han gör sitt yttersta för att förstöra för sig själv.
Han sätt att handla är ju inte direkt bra för honom själv. Det skrivs nu att hans skulder är 1.8 millar vilket är en enorm summa. Kan han plötsligt vända på sig själv och börja betala skatt på sin inkomst, skaffa en stabil boendesituation för sig och dottern, betala på sina skulder är frågan?
Förstår han ens de problem som tornar upp sig framför honom? Det känns som om lille Chrippa blivit otroligt bortskämd som barn och sen valt att inte utvecklas och bli vuxen. Och det tillsammans med en IF så undrar jag allvarligt över hur han tänker att hans dotter ska ha det? Om han ska flytta permanent till Dubai hur ska han då ha kontakt med henne? Och hur ska han ta hand om henne?
Just Dubai (UAE) har ju inget avtal med Sverige så han tror kanske att han där kan leva utan risk att utlämnas till Sverige. Men om det finns en dom på någon kan de göra ett avtal kring en person så att denne utvisas till Sverige.
I samtalet mellan Jocke och Chrippa så var det så att Chrippa sa att om eko ringer på dörren, dvs utredning och dom så skulle han fly till Dubai.
Jag undrar om det här med att han skulle åka med Julia och dottern till Dubai kring jul före nyår förra året berodde på att han var rädd för att eko skulle ta itu med hans skulder och döma honom för något? Och där hade han kanske kontakt med någon advokat som kunde upplysa honom att något sådant inte var på gång, men det är en ren spekulation så klart.
Så nahh det känns inte som det kommer att bli en bra livssituation för honom. Han borde fokusera mer på sitt eget liv i stället för att försöka med vad han nu sysslar med. Det får honom att tappa fokus på dottern och sitt liv.