2024-10-02, 13:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jyrven
Du är ju faktiskt idiot på riktigt du.
Det är inte könet på gärningsmannen det är fel på, utom gärningsmannens hjärna.
Nja, varför ska folk ha så svårt att försöka förstå varandra lite.

Visst finns det många män som gör ett alldeles utomordentligt jobb inom barnomsorgen. Samtidigt ska man inte se bort från riskerna. Det är ju helt självklart att män med osund intresse för barn söker sig till jobb med barn. Förskolor, skolor, idrottsföreningar, körer, scouter med mera.

Dessa verksamheter kan inte gå runt utan att även tillåta män, däremot ska man vara vaksam och undvika att enskilda får långa och många stunder ensam med barn. Varningsflaggor när nån tar extra träningar, aktiviteter på tumanhand med barnen, tar de sena passen på kvällen på förskolan när det bara är enstaka barn med en förskollärare kvar.

OnT. Någon som vet hur det blir med skadestånd mm? GM blir inte dömd till något så därifrån kommer inget. Kan barnen få rätt till långvarig hjälp även utan dom? Nu direkt förstår jag men om något barn om 10, 20 år hamnar i kris, har man då rätt till kostnadsfri vård?
Citera
2024-10-02, 13:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Markus.Stahlinder
Finns nog många som jobbar på dagis som vuxna män utan de är pedofiler, men jag hade personligen inte gjort det själv.

Det tror jag inte. Älskar man barn så mycket att man måste ha det som arbete?
Citera
Medlem
Markus.Stahlinders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luffarkoll
Klart att alla som blir utsatta blir pedofiler....*suck* Använd hjärnan och inse att det har inget med övergrepp att göra.

Nja, det finns väl tydliga studier på att det är vanligt att de som har blivit utsatta för sexuella övergrepp som små har en högre tendens att de gör det själva sen.
Sedan är det ingen ursäkt och det är garanterat långt ifrån de flesta.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anonym555
Det räckte väl för att kolla på personen för att se att något inte stämde? Varför väljer man att som vuxen man jobba på dagis? För att man ÄLSKAR barn bara SÅÅÅÅ mycket?

Han dolde nog detta väldigt väl. Verkade vara en sån där glättig tjomme och spillevink som gillade humor. En personlighetstyp som kan komma undan med många mörka hemligheter pga just sin personlighet utåt sätt. De är en slags psykopater helt enkelt.

Sådana här män brukar älskas av fröknar i barnomsorgen. De får extra favör just för att de är "så duktiga som vill jobba med barn, för barn behöver manliga förebilder" och deras glättighet brukar tolkas som en fördel i arbetet med barn.
Citera
2024-10-02, 13:11
Medlem
nullbytes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Samesh
Väldigt märklig rapportering där man bara säger att gärningsmannen är avliden och att förundersökningen därav är avslutad, vad fan är det?, jag får verkligen hoppas att de anhöriga till offren får veta mer än så i alla fall.
Pedofiler brukar väl ofta ingå i olika nätverk. Han har säkerligen spridit materialet. Hoppas de går till botten med detta och inte släpper det bara för att peddot inte finns vid liv.
Citera
2024-10-02, 13:11
Medlem
Citat:
Det tror jag inte. Älskar man barn så mycket att man måste ha det som arbete?

För mig är helt obegripligt att man som man vill jobba där.
Fast å andra sidan har jag svårt att tro att de samtliga är pedofiler.
Citera
2024-10-02, 13:13
Medlem
Funderar på om den här pedofilen är spridd i minneslund eller om han har en grav med tillhörande gravsten?

Ibland kan det hända att människor genomför hämdaktioner och manifesterar vid den typen av viloplatser.

Jobbigt för familjen om ingen visste om mannens vidriga sidor.
Citera
2024-10-02, 13:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Han dolde nog detta väldigt väl. Verkade vara en sån där glättig tjomme och spillevink som gillade humor. En personlighetstyp som kan komma undan med många mörka hemligheter pga just sin personlighet utåt sätt. De är en slags psykopater helt enkelt.

Sådana här män brukar älskas av fröknar i barnomsorgen. De får extra favör just för att de är "så duktiga som vill jobba med barn, för barn behöver manliga förebilder" och deras glättighet brukar tolkas som en fördel i arbetet med barn.

Du har rätt. På något vis är detta kvinnornas fel som arbetade med honom. Män hade sett igenom det där direkt. Naiva kvinnor däremot ser bara att han är så duktig och gullig. Bara att läsa på hans Facebook-sida att det är samma sak där, "så söt du är" och dylikt som kommentar på hans bilder.

Kvinnorna har naivt litat på honom så mycket att kvinnorna förmodligen låtit honom vara ensam med barnen alldeles för mycket, t.ex. på toaletten och dylikt. Hade kvinnorna bara haft lite sunt förnuft och kritiskt tänkande så hade han aldrig fått möjligheten att begå övergrepp på barn i alla dessa år. Men nää, de kvinnliga dagisfröknarna lät fittan och deras feministiska hjärna tänka som vanligt att detta måste vara en helylle modern man sätter sin manliga prestige åt sidan och jobbar med barn.
Senast redigerad av Anonym555 2024-10-02 kl. 13:18.
Citera
2024-10-02, 13:15
Medlem
Citat:
Vill också veta detta.

Är det inte Flashbacks regler? Eller är det okay att avmaska i detta fallet?
Citera
2024-10-02, 13:19
Medlem
Sameshs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nullbyte
Pedofiler brukar väl ofta ingå i olika nätverk. Han har säkerligen spridit materialet. Hoppas de går till botten med detta och inte släpper det bara för att peddot inte finns vid liv.

Det får vi verkligen hoppas, tycker Polisen ger ett konstigt och direkt dåligt intryck med deras uttalande, "gärningsmannen är död så då bryr vi oss inte mer om detta" typ så vilket känns oseriöst från deras sida.
Citera
2024-10-02, 13:19
Medlem
Citat:
Ska man vara ansvarig för ett diskussionsforum så får man väl se till att ha tillräckligt med moderatorer som sköter sig jobb då.

"Vill inte hyresvärden att jag bajsar i trapphuset får de väl anställa fler väktare".

Snacka om att du omfamnar din funktionsvariation!

Peak svenskhet att 100% frånta sig själv ansvar, "det får någon vuxen ta hand om".

Jävla vuxenbäbis.
Citera
2024-10-02, 13:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kulmedhammaren
"Vill inte hyresvärden att jag bajsar i trapphuset får de väl anställa fler väktare".

Snacka om att du omfamnar din funktionsvariation!

Peak svenskhet att 100% frånta sig själv ansvar, "det får någon vuxen ta hand om".

Jävla vuxenbäbis.

Du jämför ett trapphus med ett diskussionsforum?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in