2024-10-02, 12:29
Medlem
EnergizerBunnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anonym555
Det räckte väl för att kolla på personen för att se att något inte stämde? Varför väljer man att som vuxen man jobba på dagis? För att man ÄLSKAR barn bara SÅÅÅÅ mycket?

Vad menar du? Han ser ganska normal ut. Inte direkt något som sticker ut.

Det är ju det som är det värsta. Dessa pedofiljävlar ser oftast helt normala ut, som vilka vanliga människor som helst.

Hade pedofiler haft något distinkt kännetecken eller utseende, så hade de ju inte kunnat härja fritt någonstans, för då hade de aldrig blivit anställda, aldrig insläppta på ställen där det finns barn osv.
Men det finns inga speciella kännetecken där man kan säga "ja, denna jävel är en pedofil". Tyvärr.
Citera
2024-10-02, 12:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karlinge
Så vad skyller du på?
Så du menar på allvar att vara för att man blir utsatt så kommer man förgripa andra? Tala om att stigmatisera övergrepp.

Pedofili är en sexuell störning som har noll att göra med eventuella övergrepp. Förövare ser ofta chansen att begå övergrepp. Men som sagt det har INGENTING med tidigare övergrepp att göra. Med tanke på att man räknar med att tre stycken i varje klass blivit utsatt för övergrepp så måste det ju annars krylla av folk som begår övergrepp.
Citera
2024-10-02, 12:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kulmedhammaren
"Jag drar ur röven hur lagen kanske fungerar, det måste vara mer research än admins lagt på det så jag kan nog lugnt skita i den regeln"

Fattar du genuint inte hur retarderat du resonerar?

Ska man vara ansvarig för ett diskussionsforum så får man väl se till att ha tillräckligt med moderatorer som sköter sig jobb då.
Citera
2024-10-02, 12:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnergizerBunny
Vad menar du? Han ser ganska normal ut. Inte direkt något som sticker ut.

Det är ju det som är det värsta. Dessa pedofiljävlar ser oftast helt normala ut, som vilka vanliga människor som helst.

Hade pedofiler haft något distinkt kännetecken eller utseende, så hade de ju inte kunnat härja fritt någonstans, för då hade de aldrig blivit anställda, aldrig insläppta på ställen där det finns barn osv.
Men det finns inga speciella kännetecken där man kan säga "ja, denna jävel är en pedofil". Tyvärr.

Ringer det aldrig varningsklockor gällande män som självmant vill jobba med småbarn på dagis?
Citera
2024-10-02, 12:44
Medlem
Sameshs avatar
Väldigt märklig rapportering där man bara säger att gärningsmannen är avliden och att förundersökningen därav är avslutad, vad fan är det?, jag får verkligen hoppas att de anhöriga till offren får veta mer än så i alla fall.
Citera
2024-10-02, 12:47
Medlem
Pancevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tolvan
I sina hemländer gifter de sig med småflickor, här "tar de hand" om sina syskonbarn, småkusiner osv.
Barnen kommer aldrig våga säga något för de vet att då blir de halalslaktade.
exakt...bara ville poängtera att de inte dyker upp i statistiken på dumpen.
Citera
2024-10-02, 12:47
Medlem
EnergizerBunnys avatar
Citat:
Ringer det aldrig varningsklockor gällande män som självmant vill jobba med småbarn på dagis?

Nu pratade vi om utseende här, inte handling/agerande/uppträdande osv.
Citera
2024-10-02, 12:48
Medlem
snigel1s avatar
CW har ju vad jag förstår arbetat lång tid inom förskolan. Har det verkligen inte kommit in några klagomål tidigare? Kommunrepresentanten som uttalar sig på SVT säger bara att han inte förekommit i belastningsregistret då han anställdes.
Citera
2024-10-02, 12:51
Medlem
Tolvans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pancev
exakt...bara ville poängtera att de inte dyker upp i statistiken på dumpen.
Det är sant, de hamnar aldrig på Dumpen tyvärr.
Citera
2024-10-02, 12:52
Medlem
Markus.Stahlinders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tedshiro
Vad försöker du säga?
Du vet om att det är vanligt hos folk från MENA också, va?
Det är bara betydligt svårare att komma åt dessa.
Kolla upp hur många flickor som försvinner under sommarlovet årligen t.ex.

Deras kultur tillåter i princip pedofili, så det är inte så konstigt att de inte tas på bar gärning!
Citera
2024-10-02, 12:53
Medlem
Markus.Stahlinders avatar
Citat:
Det räckte väl för att kolla på personen för att se att något inte stämde? Varför väljer man att som vuxen man jobba på dagis? För att man ÄLSKAR barn bara SÅÅÅÅ mycket?

Finns nog många som jobbar på dagis som vuxna män utan de är pedofiler, men jag hade personligen inte gjort det själv.
Citera
2024-10-02, 12:57
Medlem
fido1986s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av haresEar
Fint att läsa minneslunden, har folk tappat bort att det är ett äckligt peddo som en precis gjort världen en tjänst.

Fy fan så skönt, hoppas han hade rejäl ångest innan han tog beslutet. Avart

Ja han hade säkert en del ångest innan han tog livet av sig. De flesta brukar inte ta livet av sig för att de är lyckliga. Hade du haft över 10 i iq så hade du förstått det.

Sen tror jag inte att övergreppen var särskilt allvarliga. Missförstå mig rätt men hade han knullat barnen, låtit de smaka på lite fin peddokuk och fyllt deras små munnar med sperma, och dessutom spelat in det, så hade det avslöjats tidigare. Det hade varit någon unge som skvallrat, eller visat tecken på övergrepp.

Jag tror inte heller att polisen bara hade delgett honom misstanke och gått om övergreppen var allvarliga. De hade gripit honom och försökt få honom häktad, bevisen fick de ju på en gång tydligen. Jag tror att övergreppen handlar om oanständiga bilder han tagit i smyg, ungarna har inte förstått eller märkt något.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in