2024-10-02, 00:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MuttasLidkrantz
Tycker samma. Jag blir aldrig riktigt mätt, eller tillfredsställd om man ska utrycka sig så. Vad jag däremot märkt är att bufféer är bättre nu än förr. Jag brukade hata bufféer men har gått över mer och mer åt det hållet. Hitta en riktigt bra buffé är mitt råd.

Och på indiska restauranger får man fortfarande mättande portioner skulle jag säga.

Har du provat att be om mer mat någon gång?
De flesta vettiga restauranger brukar inte ha några som helst problem med att fylla på tallriken om du fortfarande är hungrig.

Du får inte en till entrecote på 300gram men du kommer defenitivt få mer potatis och sås, och kanske en liten bit kött till.

Så gör man för att de flesta inte äter stora portioner och vill undvika spill.

Man kan ju även specificera hur mkt man vill ha i förväg, om man nu är en hungrig typ.
Senast redigerad av Cooltrayne 2024-10-02 kl. 01:00.
Citera
2024-10-02, 02:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cooltrayne
Har du provat att be om mer mat någon gång?
De flesta vettiga restauranger brukar inte ha några som helst problem med att fylla på tallriken om du fortfarande är hungrig.

Du får inte en till entrecote på 300gram men du kommer defenitivt få mer potatis och sås, och kanske en liten bit kött till.

Så gör man för att de flesta inte äter stora portioner och vill undvika spill.

Man kan ju även specificera hur mkt man vill ha i förväg, om man nu är en hungrig typ.
Jag har aldrig i hela mitt liv sett eller hört talas om någon som bett om påfyllning av mat på restaurang och då har jag ändå tidigare jobbat i branschen och varit krogmänniska i ett par decennier. Man kan heller absolut inte säga till en främmande servitör att man är jävligt hungrig och förvänta sig en större portion (utan snarare ett cringeskratt). Att man portionerar som man gör har absolut ingenting att göra med viljan att undvika spill. Har du någonsin varit på krog innan?!
Citera
2024-10-02, 02:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TjackRaise
Jag har aldrig i hela mitt liv sett eller hört talas om någon som bett om påfyllning av mat på restaurang och då har jag ändå tidigare jobbat i branschen och varit krogmänniska i ett par decennier. Man kan heller absolut inte säga till en främmande servitör att man är jävligt hungrig och förvänta sig en större portion (utan snarare ett cringeskratt). Att man portionerar som man gör har absolut ingenting att göra med viljan att undvika spill. Har du någonsin varit på krog innan?!

Äter ute regelbundet, och ber om mer ibland oxå.
Har aldrig någonsin blivit nekad det.

Och jo, jag känner ganska många i branschen oxå, det är ju därifrån som tipset härstammar.

Och jo, det går alldeles utmärkt att be om en större portion mat, men de flesta föredrar att fylla på först när du ätit upp.

Man kan ju undra vilken sylta du jobbade på om ni inte låter gästerna äta sig mätta?
Citera
2024-10-02, 02:39
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:

Och jo, jag känner ganska många i branschen oxå, det är ju därifrån som tipset härstammar.

Och jo, det går alldeles utmärkt att be om en större portion mat, men de flesta föredrar att fylla på först när du ätit upp.

Man kan ju undra vilken sylta du jobbade på om ni inte låter gästerna äta sig mätta?

Men snälla det är inte lunchrestaurang som avses. Att du tagit lite extra korvstroganoff är inte intressant.

Du kan inte gå på a la carte och be om mer utan att betala extra för det. Och du kommer att framstå som en idiot.
Citera
2024-10-02, 02:41
Medlem
Citat:

Vad då inte låter gästerna äta sig mätta? Det sa jag ingenting om.

Gör lite reklam för dessa magiska krogar som låter gästen sätta priset på måltiden (vilket du i praktiken hävdar)! Vilka är dina topp 5 restauranger som har så goda marginaler att dom mer än gärna delar ut gratis mat? Detta är ju fantastiskt! Kan man få en halv portion för halva priset också?
Citera
2024-10-02, 03:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz

Du kan inte gå på a la carte och be om mer utan att betala extra för det. Och du kommer att framstå som en idiot.

Det går alldeles utmärkt.
Citera
2024-10-02, 03:12
Medlem
Citat:
Vad då inte låter gästerna äta sig mätta? Det sa jag ingenting om.

Gör lite reklam för dessa magiska krogar som låter gästen sätta priset på måltiden (vilket du i praktiken hävdar)! Vilka är dina topp 5 restauranger som har så goda marginaler att dom mer än gärna delar ut gratis mat? Detta är ju fantastiskt! Kan man få en halv portion för halva priset också?

Du tänker att potatis och sås är såpass dyrt att det inte går ihop?
Citera
2024-10-02, 03:18
Medlem
Citat:
Du tänker att potatis och sås är såpass dyrt att det inte går ihop?
Att du besvarar mina frågor med en motfråga säger allt. Du får en chans till:

Vilka är dina topp 5 restauranger som har så goda marginaler att dom mer än gärna delar ut gratis mat? Om du inte kan svara på denna fråga kan du lika gärna avstå att svara överhuvudtaget då du erkänner att du bara snackar skit.
Citera
2024-10-02, 03:25
Medlem
Citat:
Att du besvarar mina frågor med en motfråga säger allt. Du får en chans till:

Vilka är dina topp 5 restauranger som har så goda marginaler att dom mer än gärna delar ut gratis mat? Om du inte kan svara på denna fråga kan du lika gärna avstå att svara överhuvudtaget då du erkänner att du bara snackar skit.

Det var ingen motfråga, det var vad jag skrev i mitt första inlägg.
Självklart så kommer ingen att ge dig en gratis extra entrecote. (Det skrev jag oxå i inlägget).
Citera
2024-10-02, 03:50
Medlem
Citat:
Det var ingen motfråga, det var vad jag skrev i mitt första inlägg.
Självklart så kommer ingen att ge dig en gratis extra entrecote. (Det skrev jag oxå i inlägget).
När man besvarar en fråga med en fråga (istället för ett svar) är det per definition en motfråga. Vad du skrev i ditt första inlägg har inte med saken att göra. Jag har inte nämnt någonting om entrecote. Vad yrar du om?

Nämn ett par restauranger där man själv får bestämma portionstorlek på (ej bufféer). Tredje gången jag ber dig nu.
Citera
2024-10-02, 03:59
Medlem
Citat:
När man besvarar en fråga med en fråga (istället för ett svar) är det per definition en motfråga. Vad du skrev i ditt första inlägg har inte med saken att göra. Jag har inte nämnt någonting om entrecote. Vad yrar du om?

Nämn ett par restauranger där man själv får bestämma portionstorlek på (ej bufféer). Tredje gången jag ber dig nu.

Det finns inga såna.

Däremot, om du äter upp och sen ber om lite mer mat, så kommer du få det.
Citera
2024-10-02, 04:03
Medlem
Citat:
Det finns inga såna.

Däremot, om du äter upp och sen ber om lite mer mat, så kommer du få det.
Okej, tidigare skrev du nämligen:
Citat:
Vilka är dina favoritkrogar som gett dig mer mat gratis när du bett om det? Fjärde gången jag frågar nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in