2024-10-01, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Faderlig
Ja, nu hittade jag det. Tackar.

Då är det ju mer klart att CA verkar ha lämnat felaktiga uppgifter om sin sjukdom.

Det var verkligen ingen hjälp han fick av brodern här. Trots att de har pratat med varandra om detta och att han rimligtvis borde ha förstått att han sätter sin bror i knipa så rättar han ändå till tveksamheten från första förhöret. Taskigt men hederligt.

Eller så minns brodern helt enkelt fel om vad som hände under en vecka många år tidigare
Citera
2024-10-01, 20:15
Medlem
Faderligs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scarletfire
Eller så minns brodern helt enkelt fel om vad som hände under en vecka många år tidigare
Ja, det är helt klart en möjlighet. Jag skulle inte vilja behöva återge hur en flytt för 9 år sedan gick till. Det hade verkligen inte blivit helt en helt korrekt återgiven historia.

Även CA kan ju minnas fel utan att för den delen medvetet ljuga.
Citera
2024-10-01, 20:18
Medlem
Här kommer förklaringen till den sönderskjutna teven .. Christer hade köpt vapnet nån dag innan händelsen och han var lite taggad , ungefär som De Niro i taxidriver .. han stod framför spegeln i vardagsrummet och gjorde moves med vapnet , snurrade kanske vapnet som gunfighters i westernfilmer brukar göra och höll på "are you talking to me " ? ,han var helt enkelt lite uppspelt .. men oj , han råkade då av misstag bränna av ett skott som gick rakt in i teven som visserligen inte var på , men ändå fan va pinsamt .. sen när en bekant frågade hur i helsike kan du skjuta sönder teven så sa CA att jag sköt när Palme var i bild .. för det lät bättre än sanningen och lite tufft
Citera
2024-10-01, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lookalike
Vad fan är oddsen för detta?
Två Christer Andersson som bor på samma gata i Trångsund och som båda vistas i sommarstuga Vedahöjden till synes ganska så frekvent!
En är intresserad av amatörradio.Den andre gillar trav,aktier,båtar,fotografering och skytte.

Hur skall detta förklaras?
Det är ju närmast sjukt!
Det blir värre:
1990 hittar man inte bara radioamatören Christer A på Tornslingan 11 B, utan även en annan Christer A på Tornslingan 39, dvs ännu närmare den rätte CA:s föräldrahem på nr 37.

Dessa tre CA är för övrigt jämngamla. De är födda 1950, 1951 och 1952. Samtliga är vid tidpunkten ogifta.

CA på Tornslingan 39 flyttade senare till en annan adress. Han avled tidigare i år:
https://minnessidor.fonus.se/memorial_page/memorial_page_personal_info.php?order_id=4308820&c at=home&sign=f6a3bd7467f6c4fb590bcafd82965a99
Senast redigerad av 10juni 2024-10-01 kl. 21:58.
Citera
2024-10-01, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 10juni
Det blir värre:
1990 hittar man inte bara radioamatören Christer A på Tornslingan 11 B, utan även en annan Christer A på Tornslingan 39, dvs ännu närmare den rätte CA:s föräldrahem på nr 37.

Dessa tre CA är för övrigt jämngamla. De är födda 1950, 1951 och 1952. Samtliga är vid tidpunkten ogifta.

CA på Tornslingan 39 flyttade senare till en annan adress. Han avled tidigare i år:
https://minnessidor.fonus.se/memorial_page/memorial_page_personal_info.php?order_id=4308820&c at=home&sign=f6a3bd7467f6c4fb590bcafd82965a99

Christer verkar vara namnet att satsa på när det gäller Palmemordet.
Citera
2024-10-01, 22:03
Medlem
olasvenssons avatar
Otto Ekevi har snöat in på CA 😁

Otto smyger omkring runt CA före detta sommarstuga. Otto drar ner sin rånarluva och smyger omkring i mörkret runt stugan. Otto gör till och med inbrott i stugan. Otto river upp parketten i sommarstugan för att leta efter vapen. Otto känner sig som en spion.

Ibland sover Otto över i sommarstugan i tron om att CA ska komma tillbaka som spöke och vilja tala med Otto. Otto sover naken på golvet. Kanske var CA gay och då får jag lättare kontakt med honom, säger Otto. Otto har också på sin spökmätare under natten.

Otto tar på sig sina tanga badbyxor och letar i sjön efter vapen. Han simmar runt i månader i sjön. Det är Otto och hans tanga badbyxor som är i sjön. De är ett team.
Citera
2024-10-01, 22:06
Medlem
Citat:
Det blir värre:

Således finns det tre Christer Andersson boendes på Tornslingan!
Kom nu inte och säg att även denne Christer den Tredje skall ha varit radioamatör och att han haft tillgång till sommarstuga ute på Vedahöjden..för gör du det så tror jag faktiskt att jag lägger av med allt MOP relaterat..:-)
Det är knasigt nog som det är.
Citera
2024-10-01, 22:10
Medlem
Citat:
Således finns det tre Christer Andersson boendes på Tornslingan!
Kom nu inte och säg att även denne Christer den Tredje skall ha varit radioamatör och att han haft tillgång till sommarstuga ute på Vedahöjden..för gör du det så tror jag faktiskt att jag lägger av med allt MOP relaterat..:-)
Det är knasigt nog som det är.

Frågan blir dock vilken av Christer den andre,som fortfarande lever..eller Christer den tredje,som således är avliden..var den radioamatör vi eftersöker?
Citera
2024-10-01, 22:14
Medlem
Citat:
Frågan blir dock vilken av Christer den andre,som fortfarande lever..eller Christer den tredje,som således är avliden..var den radioamatör vi eftersöker?
Radioamatören lever.
Citera
2024-10-01, 22:17
Medlem
Citat:
Radioamatören lever.

Jepp,jag har nått samma slutsats efter att ha läst igenom Christer den tredjes fonuslista.
Radioamatören är Christer..den andre..
Citera
2024-10-01, 22:20
Medlem
Citat:
Radioamatören lever.

Du känner inte denna individ ifråga närmare?
Citera
2024-10-01, 22:22
Medlem
Citat:
Du känner inte denna individ ifråga närmare?
Nej, inte alls.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in