2024-10-01, 20:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WilleGarvin
Det beror ju på att du uppenbarligen inte begriper hur kondensationsstrimmor ser ut och beter sig.
Så här beskrivs contrails i boken Peterson Field Guide to the Atmosphere frpn 1981

Du lever uppenbarligen i villfarelsen att contrails alltid försvinner på någon minut och att de aldrig sprider ut sig. Inget kan vara mer felaktigt.

jag har inte sagt alltid. jag säger att spåren ser inte ut idag som de gjorde förr. himlen fylldes inte upp av kvardröjande och utflytande flygplansspår innan ca 2000.
Citera
2024-10-01, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av justformybaby
jag har inte sagt alltid. jag säger att spåren ser inte ut idag som de gjorde förr. himlen fylldes inte upp av kvardröjande och utflytande flygplansspår innan ca 2000.

Vilken tur att vi har gamla böcker som kan reda ut om kvardröjande strimmor fanns före 2000-talet.

Jag citerade ju precis en bok från 80-talet som beskriver exakt det du säger. Vill du jag ska citera en gång till?
Peterson Field Guide to the Atmosphere från 1981
Citat:
.. other times they persist and grow wide enough to cover a substantial portion of the sky
https://www.flickr.com/photos/metabunk/albums/72157641675780313/
Citera
2024-10-01, 20:34
Medlem
Citat:
Vilken tur att fenomenet finns beskrivet i böcker och filmer så du kan läsa på lite.

vilken tur att jag har ett eget förnuft och kan göra egna bedömningar av den information (och dess källor) som står till buds.

läsa på ämnar jag göra.
Citera
2024-10-01, 20:39
Medlem
Citat:
Vilken tur att vi har gamla böcker som kan reda ut om kvardröjande strimmor fanns före 2000-talet.

Jag citerade ju precis en bok från 80-talet som beskriver exakt det du säger. Vill du jag ska citera en gång till?
Peterson Field Guide to the Atmosphere från 1981

https://www.flickr.com/photos/metabunk/albums/72157641675780313/

dessa bilder bevisar bara att man ägnat sig åt chemtrails-besprutning sedan 1940-talet. ingen nyhet för oss som läst på lite.
Citera
2024-10-01, 20:50
Medlem
Citat:
dessa bilder bevisar bara att man ägnat sig åt chemtrails-besprutning sedan 1940-talet. ingen nyhet för oss som läst på lite.

Hur bevisas det?

Du lever väl inte i den vanliga villfarelsen moln av iskristaller alltid upplöses på någon minut? Nästa steg är väl att du snart kommer att påstå att även cirrusmoln inte finns.

Citat:
... ingen nyhet för oss som läst på lite.

Lite väl mycket upper-left över dig.
Citera
2024-10-01, 20:57
Medlem
Citat:
Hur bevisas det?

Du lever väl inte i den vanliga villfarelsen moln av iskristaller alltid upplöses på någon minut? Nästa steg är väl att du snart kommer att påstå att även cirrusmoln inte finns.

Lite väl mycket upper-left över dig.

gamla bilder på chemtrails betyder inte så mycket i sammanhanget då vi som läst på lite vet att det är något man har ägnat sig åt länge.
Citera
2024-10-01, 21:10
Medlem
Citat:
gamla bilder på chemtrails betyder inte så mycket i sammanhanget då vi som läst på lite vet att det är något man har ägnat sig åt länge.

Så allt det här snacket om 2000-talet var bara skitsnack från dig?

Citat:
... jag säger att spåren ser inte ut idag som de gjorde förr. himlen fylldes inte upp av kvardröjande och utflytande flygplansspår innan ca 2000.

Och du har fortfarande inte förklarat hur gamla bilder på strimmor kan vara bevis för chemtrails.

Citat:
dessa bilder bevisar bara att man ägnat sig åt chemtrails-besprutning sedan 1940-talet.

Hur bevisas det?
Senast redigerad av WilleGarvin 2024-10-01 kl. 21:13.
Citera
2024-10-01, 22:13
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
vilken tur att jag har ett eget förnuft och kan göra egna bedömningar av den information (och dess källor) som står till buds.

läsa på ämnar jag göra.

Med ’läsa på’ menar du ännu en tur bland YouTubes undervegetation. Wille har just citerat (2 ggr) en namngiven bok från börjsn av 80-talet. Varför duger inte den?

Även jag minns långa kvardröjande kondensstrimmor från 60- och 70-talen. Givietvis även senare men mina minnen börjar där. Intet nytt under solen här inte
Citera
2024-10-01, 22:46
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:

Innan år 2000 sa du ju nyss? Allt flyter.

Citat:

Hur var det med påläsandet?
Citera
2024-10-02, 04:06
Medlem
ConspiracyHunters avatar
Citat:

Du gör som i alla andra trådar, skriver så mycket skit att du inte minns vad du tidigare skrivit.

Först är det inte innan 2000, sen är det 1940 osv. Vad blir det nästa gång?

Du är och förblir en fjant i varenda tråd.

Det du tror är kemikalier är kondens vilket det alltid varit. Lätt att bevisa för oss som vet men du verkar ha svårt att till och med hålla koll på vad du skrivit tidigare.

Men för att göra det lite roligt.
Vad väger detta magiska ämne?
Hur får de in detta i samtliga flygplatser där säkerheten är väldigt hög?
Hur får de vikten att inte påverka flygplanets flygegenskaper?
Citera
2024-10-02, 15:48
Medlem
Citat:
Så allt det här snacket om 2000-talet var bara skitsnack från dig?

Och du har fortfarande inte förklarat hur gamla bilder på strimmor kan vara bevis för chemtrails.

Hur bevisas det?

det verkar ha varit då (eller snarare senare delen av 90-talet) som en storskalig operation sattes igång och det började bli vanligt att se dessa giftliknande moln breda ut sig över himlen.

gamla bilder på chemtrails är bevis för att man sedan länge ägnat sig åt att spruta ut kemikalier från flygplan. inte mer.
Citera
2024-10-02, 15:50
Medlem
ConspiracyHunters avatar
Citat:
det verkar ha varit då (eller snarare senare delen av 90-talet) som en storskalig operation sattes igång och det började bli vanligt att se dessa giftliknande moln breda ut sig över himlen.

gamla bilder på chemtrails är bevis för att man sedan länge ägnat sig åt att spruta ut kemikalier från flygplan. inte mer.

En vetenskaplig förklaring på hur man ser skillnad på ett giftmoln och de faktiska kondensstrimmorna?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in