2024-10-01, 18:48
Medlem
perry2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SweTech
Trots att vi tramsar en hel del så är hockeysupportrar överlag betydligt trevligare och mer förstående över dom andra lagens supporters. Bättre stämning på hockey helt enkelt med vissa undantag och då tänker jag främst på Hovet och Kinnarps.

I Kinnarps har jag sett slipsgubbar hytta med näven rakt ovanför båsen, kanske att vätska hälldes på spelarna... tror de har Plexitak över de båsen numera.

I derbyn mot Malmö har jag sett sidobackspeglar hänga på bilar med Malmö klistermärken o Dylika Rögleloggor ... detta innan 2010. Numera är det hellugnt på sittplats.. lite viftande från klackarna.. o Ramsor

Mycket bättre nu
Jag gillar att prata med motståndarsupp på arenan på ett städat vis.
Jag är nog mer hetlevrad bakom datorn.. i vissa matcher
2024-10-01, 18:52
Medlem
SweTechs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av perry2
I Kinnarps har jag sett slipsgubbar hytta med näven rakt ovanför båsen, kanske att vätska hälldes på spelarna... tror de har Plexitak över de båsen numera.

I derbyn mot Malmö har jag sett sidobackspeglar hänga på bilar med Malmö klistermärken o Dylika Rögleloggor ... detta innan 2010. Numera är det hellugnt på sittplats.. lite viftande från klackarna.. o Ramsor

Mycket bättre nu
Jag gillar att prata med motståndarsupp på arenan på ett städat vis.
Jag är nog mer hetlevrad bakom datorn.. i vissa matcher

Jag tror faktiskt att hockeysupporters är lite mer än att "bara" gilla laget, man kan sporten, man kan mycket historik och kan föra en diskussion om både sport, lag, regler och annat. Det ser jag inte när jag pratar med kollegor, vänner och bekanta som säger sig "hålla" på ett fotbollslag.

Sen kommer ju kunskap med att man ofta känner till andra lags för och nackdelar och kan retas lite.. ibland.. under vissa matcher.. eller mot vissa speciellt roliga att reta upp
2024-10-01, 19:41
Medlem
MitchRapps avatar
Det stämmer inte på många som skriver här, tyvärr. Finns flera här som inte klarar det mest grundläggande.
Senast redigerad av MitchRapp 2024-10-01 kl. 19:47.
2024-10-01, 19:49
Medlem
liten.igelkotts avatar
Brynäs har startat säsongen mycket bättre än vad jag vågat hoppas på. Det får gärna fortsätta så här!
2024-10-01, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av perry2
I Fotboll undviker de Derbyn o rivalmatcher på fredag lördag.... undrar vad som skiljer fotbollsfans med Hockey ditå...
Mer öl i hockeyarenor
Stor skillnad!
Typ aldrig bråk inga bangers eller eldar inne i arenan....
Men DIF har ju börjat med den nu såg jag. Är man förvånad? Nej...
2024-10-01, 20:26
Medlem
Actuallysos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av liten.igelkott
Brynäs har startat säsongen mycket bättre än vad jag vågat hoppas på. Det får gärna fortsätta så här!
Absolut, och det är bara början - har jag på känn
2024-10-01, 20:29
Medlem
liten.igelkotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Actuallyso
Absolut, och det är bara början - har jag på känn

Hoppas på det!
2024-10-01, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av liten.igelkott

Håller med, spelmässigt minst lika bra som FBK idag, sett riktigt riktigt bra ut
2024-10-01, 20:58
Medlem
Fan vad usel Rögle målvakten är.
Rögle nästan helt utspelade hemma mot malmö.
2024-10-01, 22:53
Medlem
tcfmogs avatar
Som vanligt är det viktigaste vid bortamatch i Luleå att klara sig utan skador. Var livrädd att någon av de överbetalda legoknektarna skulle ge sig på Vuollet i slutet.
2024-10-01, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MitchRapp
Det stämmer inte på många som skriver här, tyvärr. Finns flera här som inte klarar det mest grundläggande.
Historielös
Ditt HV mongo
Citat:
Ursprungligen postat av Datoridiot
Håller med, spelmässigt minst lika bra som FBK idag, sett riktigt riktigt bra ut
Färjestad spelade på halvfart ikväll. Och en bra Persson i kassen.
Men ser att Brynäs fortsätter med sitt filmande.
2024-10-01, 23:38
Medlem
mysko-xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tcfmog
Som vanligt är det viktigaste vid bortamatch i Luleå att klara sig utan skador. Var livrädd att någon av de överbetalda legoknektarna skulle ge sig på Vuollet i slutet.

Nåja, nu är ju Davidsson inhyrd men han verkade fått sin handled pajjad. Såg inte vad som hände dock, gissar på slashing. (Var efter han tog avslut i första PP:t)

Vilket ledde fram till mer speltid för 18-årige legenden. Så kan det gå.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in