2024-10-01, 12:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GoggeGogelius
Nja - det är ju klassade substanser, men det är koks, vaket etc man vill åt främst.

Ok tack
Citera
2024-10-01, 14:54
Avslutad
Hej. Är det någon som blivit av med ett brev som skickas med REK?
Citera
2024-10-01, 18:39
Medlem
stolenChevys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fonzen
Men det brev du kallar oäkta har tusentals folk fått också och sen långt itllbaka i vintras. hur ställer du dej till det?

Hade du någon länk till en av alla dessa tusentals fakebrev?
Citera
2024-10-01, 18:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fluffen111

Nej, men jag läste på en säljares sida att spårbar post verkade ”försvunnit” på vägen. Huruvida det är sant eller inte vet jag ej men skulle inte förvåna mig om grisarna gör en kortare punktinsats just mot REK/spårbart för att visa att ”ingen går säker”.
Sedan är det back to business as usual…
Citera
2024-10-01, 19:24
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av oxyforlife
Nej, men jag läste på en säljares sida att spårbar post verkade ”försvunnit” på vägen. Huruvida det är sant eller inte vet jag ej men skulle inte förvåna mig om grisarna gör en kortare punktinsats just mot REK/spårbart för att visa att ”ingen går säker”.
Sedan är det back to business as usual…
Okej hoppas inte läget är så för mig, för speciellt spårbart försvinner ju inte bara.. Men men det märks hur det blir va ju såklart inget olagligt jag beställt 🤣
Citera
2024-10-01, 20:10
Avslutad
Citat:
Har aldrig beställt med REK men tycker att sådana brev ser mindre misstänkta ut. Bra dessutom att man kan spåra det. Gillar inte när man får brev med det klassiska "knarkbrev"-utseendet. Ett av mina brev såg ut så och jag tänkte direkt när jag såg det att hade jag velat välja ut ett misstänkt brev för granskning hade jag garanterat valt ut mitt.

Om man nu ska spekulera lite kanske en REK kan vara lite sämre på ett annat sätt. Säg att polisen väljer ut ditt brev för kontroll. De hittar något förbjudet men istället för att konfiskera brevet låter de det gå vidare i postgången samtidigt som de sätter span på ditt utlämningsställe. När du hämat ut ditt paket och är på väg ut så blir du nedbrottad och nu är du inte misstänkt för försök till narkotikabrott utan istället ringa narkotikabrott eller värre. Men jag bara spekulerar, har ingen aning om polisen ens gör på det sättet.
Citera
2024-10-01, 21:12
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av IT-snubben
Har aldrig beställt med REK men tycker att sådana brev ser mindre misstänkta ut. Bra dessutom att man kan spåra det. Gillar inte när man får brev med det klassiska "knarkbrev"-utseendet. Ett av mina brev såg ut så och jag tänkte direkt när jag såg det att hade jag velat välja ut ett misstänkt brev för granskning hade jag garanterat valt ut mitt.

Om man nu ska spekulera lite kanske en REK kan vara lite sämre på ett annat sätt. Säg att polisen väljer ut ditt brev för kontroll. De hittar något förbjudet men istället för att konfiskera brevet låter de det gå vidare i postgången samtidigt som de sätter span på ditt utlämningsställe. När du hämat ut ditt paket och är på väg ut så blir du nedbrottad och nu är du inte misstänkt för försök till narkotikabrott utan istället ringa narkotikabrott eller värre. Men jag bara spekulerar, har ingen aning om polisen ens gör på det sättet.

Ja man kan ju undra hur dom gör, Men vi får se hur det utspelar sig
Citera
2024-10-02, 12:51
Medlem
Idag fick jag besked om att båda förundersökningarna mot mig (försök till ringa narkotikabrott) är nedlagda.
Dom lades ner dagen efter mitt förhör…

”Det går inte att bevisa vem eller vilka som har begått gärningen” var motiveringen.
Citera
2024-10-02, 15:10
Medlem
Citat:
Idag fick jag besked om att båda förundersökningarna mot mig (försök till ringa narkotikabrott) är nedlagda.

”Det går inte att bevisa vem eller vilka som har begått gärningen” var motiveringen.

Same here, ca 3 dagar efter förhör.
Jag begärde advokat först, snuten sa helt öppet ”Du behöver ingen, detta är ren formalia, sen lägger vi ned ärendet”, de kan ju ljuga förståss men stämde i detta fall.
Citera
2024-10-02, 15:16
Avslutad
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Jello
Same here, ca 3 dagar efter förhör.
Jag begärde advokat först, snuten sa helt öppet ”Du behöver ingen, detta är ren formalia, sen lägger vi ned ärendet”, de kan ju ljuga förståss men stämde i detta fall.
Känns rätt tryggt ändå beställa. Verkar ju gå bra för alla som skrivit här i tråden i alla fall... d.v.s. det läggs alltid ner... så det enda man riskerar i praktiken är väl egentligen förlora pengar om brevet blir taget. Skrattade lite åt det fetade
Citera
2024-10-02, 15:37
Medlem
Citat:

Nej, har beställt 10-15 gånger utan att ett försvinner, vanliga brev däremot försvinner 5 på 15 typ
Citera
2024-10-02, 15:48
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av bongx
Nej, har beställt 10-15 gånger utan att ett försvinner, vanliga brev däremot försvinner 5 på 15 typ
Det löste sig
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in